ריפל מאיימת על מעמד את'ריום במקום השני בשוק הקריפטו

(עדכון) • המטבע הדיגיטלי XRP של ריפל זינק ביום שישי ביותר מ-50% ומתחילת השבוע השלים קפיצה של יותר מ-100%, שהובילה אותו לשווי שוק קרוב לזה של את'ר • המטבע של ריפל הגיע היום למשך כמה שעות למקום השני בשוק הקריפטו, לראשונה מתחילת 2018

מטבע ריפל
מטבע ריפל

במהלך המסחר בשוק המטבעות הדיגיטליים היום, זינק שווי השוק של XRP, המטבע הדיגיטלי של ריפל, ל-27.5 מיליארד דולר - ודילג מעל המטבע את'ר למקום השני. מאוחר יותר התמתנה מעט העלייה בשווי של XRP, ונכון ליום שישי ב-22:00 שעון ישראל, שווי השוק של המטבע הסתכם בכ-23.5 מיליארד דולר. שווי זה החזיר את המטבע של ריפל למקום השלישי בשוק, מתחת לשווי שוק של 24.5 מיליארד דולר למטבע של את'ריום, לפי נתוני אתר CoinMarketCap.

הרחק מעל לשני המטבעות ממשיך לעמוד הביטקוין בראש שוק הקריפטו, עם שווי שוק נוכחי של כ-116 מיליארד דולר. בסיכום שבועי, מחיר הביטקוין טיפס כ-3%, מחיר האת'ר עלה בכ-13% ואילו מחירו של XRP זינק ב-110%.

הזינוק ב-XRP מיוחס לההתרגשות בשל אפשרויות יישום תוכנת xRapid של ריפל - התוכנה אמורה לאפשר לבנקים ומוסדות פיננסיים העברת תשלומים בינלאומית מהירה המבוססת על רשת המטבע של XRP. ביום שני האחרון אמר נציג של החברה ל-CNBC כי היא צפויה להשיק את המוצר בתוך חודש-חודשיים. 

חברת ריפל הוקמה בשנת 2012, בהתאם להסכם מייסדים שבו נקבע כי יונפקו בסך הכל 100 מיליארד מטבעות, אשר יתחלקו בין המייסדים (20%) והחברה (80%). התיעוד הפומבי שקיים לגבי המטבע מלמד שנכון ליום 1 בינואר 2013 אכן הונפקו 100 מיליארד מטבעות XRP. יש לציין כי שיטה זו, שבה הכמות הסופית של המטבעות מונפקת כולה מראש, יש מאין, שונה ממטבעות דוגמת ביטקוין ואת'ר, שבהם כמות המטבעות שבמחזור גדלה והולכת עם הזמן באמצעות תהליך הכרייה של מטבעות חדשים.