העבודות בשבת יימשכו: ביהמ"ש קיבל את הערעור של נת"ע

ביהמ"ש המחוזי מאפשר לנת"ע, שמבצעת את עבודות הרכבת הקלה בגוש דן, להמשיך את עבודות הכרייה גם בשבת • בשעה 18:00 צפויה להתחיל הפגנת ענק של תושבי בני-ברק בתחנת "אם המושבות" הנמצאת על גבול בני-ברק–פתח-תקווה במחאה על העבודות

עובדים בחפירות הרכבת הקלה / צילום: נת"ע
עובדים בחפירות הרכבת הקלה / צילום: נת"ע

העבודות בשבת יימשכו: בית המשפט המחוזי בתל-אביב קיבל את עמדת חברת נת"ע כי עצירת פעולות המינהור עלולה לסכן חיי אדם והתיר את המשך הכרייה גם בשבת, לרבות מתקן הדייס (המייצר תערובת בטון לחיזוק המנהרות) שנמצא מעל פני הקרקע.

"כאשר על הכף עומדת טענה בדבר פיקוח נפש, אשר נתמכה בראיות לכאורה ומנגד עומדות טענות השוללות פיקוח נפש ואולם, זאת ללא תימוכין מספקים, מאזן הנוחות באופן מובהק לעקרון קדושת החיים ומשירת הנפשות, עקרון אשר מפני נדחים ולו בשלב זה של הדיון העקרונות האחרים", כתבה השופטת של בית המשפט המחוזי לימור ביבי.

"קביעתי יש בה גם בכדי לאזן בין האינטרסים השונים וזאת, הואיל והמשך הפעילות בשבת יהיה רק ככל שהפסקתה וחידושה כרוכים בסכנת נפשות וכן הואיל והפעילות תבוצע באופן המקטין למינימום את הפגיעה בשבת והפגיעה בציבור הדתי - כך שכלל הפעילות תבוצע בתת הקרקע וזאת, למעט ייצור הדייס אשר אף היא תבוצע מאחורי פרגודים המונעים גם רעש", נכתב.

מוקדם יותר הבוקר (ו') חברת נת"ע, המבצעת את עבודות הרכבת הקלה בגוש דן, הגישה ערעור על החלטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב המורה לעצור חלק מהעבודות של הרכבת הקלה באזור בני-ברק בשבתות ובחגים. השופטת אירית קלמן ברום נתנה צו מניעה זמני האוסר את הביצוע העבודות מעל פני הקרקע בשבתות, בעוד עבודות הכרייה המהוות פיקוח נפש יימשכו כסידרן.

בערעור שהוגש הבוקר על ידי על ידי נת"ע בבקשה לביטול הצו, נטען בין היתר כי עצירת העבודות בסופי שבוע עלולה לגרום לשקיעת הקרקע בדרך ז'בוטניסקי, בסמוך לאזורי מגורים ולהוות בכך סכנת חיים.

מנכ״ל נת״ע יהודה בר-און וראש עיריית בני ברק חנוך זייברט היום
 מנכ״ל נת״ע יהודה בר-און וראש עיריית בני ברק חנוך זייברט היום

הצו הוצא לאחר שעיריית בני-ברק טענה שעל פי ההסכם שנחתם מולה ב-2012 התחייבה המדינה כי חברת נת"ע, המבצעת את פרויקט הקו האדום בגוש דן, לא תבצע עבודות בשבת ובחגי ישראל.

בתוך כך, הערב מתוכננת להיות הפגנת ענק של תושבי בני-ברק בתחנת "אם המושבות" הנמצאת על גבול בני-ברק-פתח-תקווה במחאה על עבודות הרכבת הקלה בשבת. את המחאה מובילה עיריית בני-ברק, והיא צפייה להתחיל בשעה 18:00.

יצוין כי עבודות כריית המנהרות אותן מבצעת נת"ע במסגרת הפרויקט הסתיימו ברובן, למעט האזור שמתחת לבני-ברק הנמצא מתחת לציר ז׳בוטינסקי ובסמיכות לבתי מגורים.