קרן ההון סיכון Blumberg Capital מתרחבת, ויש זווית ישראלית

הקרן מסן פרנסיסקו פועלת גם בתל אביב • השותפים המנהלים החדשים: יודפת הראל בוכריס ותא"ל (מיל) אהוד שניאורסון

יודפת הראל בוכריס / צילום: כפיר זיו
יודפת הראל בוכריס / צילום: כפיר זיו

קרן ההון סיכון Blumberg Capital מסן פרנסיסקו, שפועלת גם מתל אביב, הודיעה היום על התרחבות פעילותה עם הצטרפותם של שישה חברי צוות חדשים בהם שני שותפים מנהלים בתל אביב. המנהל הקודם של הקרן בישראל, אלון ליפשיץ, עזב את תפקידו באפריל 2017 ומאז התנהלו השקעות הקרן בישראל מניו-יורק. כעת חוזרת הקרן לפעילות ממשרדה בתל אביב באמצעות צוות ניהול בהשתתפות יודפת הראל בוכריס, לשעבר מנכ"לית טמרס קפיטל, תא"ל (מיל') אהוד שניאורסון, לשעבר מפקד יחידה 8200, ועידן נוריק, מומחה טכנולוגיה יוצא 8200.

בשיחה עם גלובס אומרת יודפת הראל בוכריס: "אני חושבת שיש היום הרבה הזדמנויות השקעה מעניינות בארץ, ובהערכות שווי סבירות. ההתמקדות שלנו תהיה בסייבר, AI, ביג דאטה, אוטומוטיב, הקרן מאוד חזקה באי-קומרס ו-B2B, ויש אצלנו מומחים בארה"ב שמבינים בזה וזו הזדמנות טובה לחברות ישראליות. אנחנו מדברים על חברות בשלבים מוקדמים, סיד וסיבוב A, ויש לנו אפשרות להשקיע הרבה יחסית בחברות בשלבים האלה. אנחנו מקבלים דיל פלואו מאוד מעניין, חלקו צעיר וצריך עזרה וחלקו יותר בוגר, אנשים שכבר עשו אקזיט פעם אחת".

יודפת הראל בוכריס תשמש בתפקיד Managing Director. עד 2013 הייתה מנכ"לית טמרס קפיטל, קבוצת ההשקעות הפרטית של איל ההון היהודי-בריטי פויו זבלדוביץ. כמו כן הייתה מנהלת בכירה באורבוטק וישבה במספר דירקטוריונים של חברות בינלאומיות גדולות ושל חברות סטארט-אפ, בהן אל על, פרוטקליס, חברת N-Trig (שנרכשה על ידי Microsoft), חברת Storewize (שנרכשה על ידי IBM) וחברת Panaya (שנרכשה על ידי Infosys). כיום היא מכהנת גם בדירקטוריון בנק דיסקונט.

תא"ל (מיל) אהוד שניאורסון ישמש גם הוא בתפקיד Managing Director. מאחוריו ותק של 30 שנה בקהילת המודיעין הישראלית, היה בעבר מפקד יחידה 8200 בצה"ל והוביל אותה להישגים טכנולוגיים, תוך פיתוח פתרונות בתחום הסייבר, ה- AI, ביג דאטה, תוכנה, חומרה, רשתות מחשבים וטלקומוניקציה.

אהוד שניאורסון / צילום: ליבי קטן-נאור
 אהוד שניאורסון / צילום: ליבי קטן-נאור

עידן נוריק ישמש בתפקיד Principal. הוא שימש כאיש מדעי מחשב ביחידה 8200 של צה"ל והוביל צוותי מו"פ בפרויקט הסייבר הגדול ביותר ביחידה. בשלוש השנים האחרונות שימש כחוקר סייבר בחברת Sygnia של Team8, חברת טכנולוגיית ושירותי סייבר, והיה יועץ מדעי לחברות ביוטכנולוגיה וקרנות הון סיכון.

חברי צוות ההנהלה החדש עבדו ביחד בשנה שקדמה להצטרפות לבלומברג קפיטל. מסבירה הראל בוכריס: "אנחנו מביאים משולש של יכולות, שמשלימות אחת את השניה: ניסיון בליווי סטארט-אפים ובתחום HR ויחסי עבודה ויכולת העצמה של המנהלים בסטארט-אפים צעירים, עידן שמביא אוסף יכולות בתחום הקריפטו, מתמטיקה, מדעי המחשב ורפואה, ואהוד עם כל ההבנה של הטכנולוגיה משלבי התחלת הפרוייקט ועד לסקייל-אפ והבאתו לביצוע. יש לנו יכולת לעבוד ביחד כבר למעלה משנה לאעשינו דברים מאד מעניינים שתיתן ערך מוסף לחברות".

דויד בלומברג, המייסד והשותף המנהל של בלומברג קפיטל, אמר: "אנו גאים מאוד בהקמת צוות גלובלי מקושר, שחבריו בעלי מומחיות טכנולוגית עמוקה המשלימים זה את זה, אשר מאפשר לנו לאתר, להעריך, להשקיע ולתמוך בחברות פורטפוליו. חברי הצוות החדשים שלנו הם בעלי הבנה גלובלית וגישה רב-תחומית גם יחד. צוות בעל חזון כמו זה חיוני על-מנת לזהות את הטכנולוגיות המבטיחות ביותר בכלכלה העולמית של ימינו, בה החדשנות נמצאת בכל מקום, ולהשקיע בחזית החדשנות שבטכנולוגיות מורכבות ובעלות פוטנציאל לחולל מהפכה בחייהם של מיליארדי בני אדם".

קרן בלומברג קפיטל היא קרן הון סיכון המתמקדת בחברות בשלבים מוקדמים. הקרן מנהלת יותר מחצי מיליארד דולר במספר קרנות והיא ביצעה יותר מ-200 השקעות בעולם. החברה מתמחה בהובלת סבבי גיוס הון ראשוני (Seed) וסדרה א' (Series A) תוך שיתוף פעולה עם משקיעים פרטיים (אנג'לס), חברות הון סיכון ושותפים אסטרטגיים אחרים. בלומברג פתחה את משרדיה בישראל ב-2012. בין השאר השקיעה הקרן בחברת Zooz שעשתה אקסיט לאחרונה, בחברת הסייבר ביוקאץ', ב-Yotpo, פאנדבוקס ועוד.

בכיר נוסף שמונה כעת הוא סטיב גילאן, שישמש מנהל הכספים ותפעול (COO/CFO). בעבר היה סמנכ"ל כספים בחברת Azure Capital Partners, בסטארט-אפ Mercantila, בחברה לטכנולוגיית שיווק Fathom Online ובחברת המסחר האלקטרוני Alibris. גילאן הוא בעל ניסיון בתפעול וחבר דירקטוריון בחברות סטארט-אפ וחברות גדולות, והוא הוביל חברות ברכישות ובהנפקות ונשא בתפקידים פיננסיים בכירים בחברות תעשייתיות הנסחרות בבורסה.

אנדרו ון נסט ישמש בתפקיד Associate. הוא עבד בעבר בפיתוח עסקי ואסטרטגיה בחברת Ellation, היה חבר צוות ב- Silicon Valley Bank ואנליסט בנקאות השקעות בחברת William Blair. במקביל ללימודיו לתואר הראשון בהרווארד קולג' ולתואר השני בבוסטון קולג' הוא היה שחקן כדורסל בליגת NCAA ובאירופה.

פיטר קוני ישמש בתפקיד Data Analyst. לפני כן עבד כאנליסט פיננסי ואסטרטגי עבור Santander US.