הרשות השנייה: "המיזוג בין רשת לערוץ 10 - לא חוקי"

במכתב שהוציאה הבוקר הרשות השנייה לבעלי הרישיון, היא מודיעה להם כי הבקשה שלהם אינה עולה בקנה אחד עם המנגנון הקבוע בחוק הרשות השנייה לביטול הרישיון

הרשות השנייה נאחזת בסעיף פרוצדורלי כדי לעכב את מיזוג רשת וערוץ 10. במכתב שהוציאה הבוקר (ו') הרשות לבעלי הרישיון, היא מודיעה להם כי הבקשה שלהם אינה עולה בקנה אחד עם המנגנון הקבוע בחוק הרשות השנייה לביטול הרישיון.

על-פי הרשות השנייה, במקרה בו בוטל הרישיון, על הרשות לפעול בהתאם למסלול שנקבע בחוק, לפיו יש לפרסם הודעה לציבור המאפשרת בקשות לעשות שימוש באפיק שהתפנה. הזוכה בתהליך יהיה חייב לרכוש את חברת החדשות של בעל הרישיון הקודם, אלא אם כן פטרה אותו מכך הרשות.

על-פי ההערכות, הסעיף שמצאה הרשות הוא דרכה לעכב את המיזוג בין רשת וערוץ 10, מאחר שחלק מחבריה - ביניהם יו"ר הרשות יוליה שמאלוב-ברקוביץ' - סבורים כי יש אלטרנטיבות אחרות שטרם נבחנו שיאפשרו הסדרה של שוק הטלוויזיה בלי לסגור את ערוץ 10.

מוועד חדשות 10 נמסר: "מועצת הרשות השנייה מתעקשת ממניעים תמוהים לעסוק בפלפולים משפטיים, כדי להכשיל את המהלך היחיד שיכול למנוע את פיטוריהם של מאות עובדי חדשות 10 ואת קריסת החברה כולה. במכתבה מהיום, גברת יוליה שמאלוב-ברקוביץ' מבקשת ליצור תהליך-סרק, שפרט לבזבוז זמן יקר, לא ישיג דבר. נתייצב בכל מקום, ומול כל שר או פקיד, על-מנת למנוע מהרשות לפגוע במקום עבודתנו, בבית העיתונאי שלנו ובפרנסת העובדים".