ביקושים נמוכים לאייפון Xs ו-Xs Max? מה רומזים התורים?

(עדכון) • תורים בארה"ב ליד חנויות אפל • התור לחנות המרכזית של אפל בלונדון היה קצר יותר ביחס לשנים קודמות • בישראל המכשירים צפויים להימכר רשמית רק מאמצע אוקטובר, אך צפויים להגיע ביבוא מקביל כבר בשבוע הבא

עומדים בתור בכניסה לאפל סטור בהנגזו שבסין / צילום: רויטרס
עומדים בתור בכניסה לאפל סטור בהנגזו שבסין / צילום: רויטרס

אפל החלה למכור היום (ו') את דגמי האייפון החדשים שלה, Xs ו-Xs Max, במדינות נבחרות בעולם. המכירה החלה הלילה במזרח אסיה, הגיעה הבוקר לאירופה וכעת היא הגיע גם לארצות הברית. בישראל המכשירים צפויים להימכר רשמית רק מאמצע אוקטובר, אך צפויים להגיע ביבוא מקביל כבר בשבוע הבא.

בפאלו אלטו בקליפרוניה יש כבר תור של אנשים ליד חנות אפל. 

CNBC מדווח כי התור לחנות המרכזית של אפל בלונדון היה קצר יותר ביחס לשנים קודמות, מה שעשוי להעיד על ביקוש נמוך יותר למכשירים בבריטניה. הדבר עשוי לנבוע מהעובדה שמדובר ב"שנת S", שבה האייפונים עוברים שינויים דרמטיים פחות, או ממחיריהם הגבוהים - החל מ-1,000 ליש"ט לדגם בסיסי (בישראל הצפי הוא שהמכשיר יעלה כ-4,850 שקל). בנוסף, אם האייפון X סבל מבעיות אספקה שהניעו אנשים לנסות ולשים עליו יד, לא דווח עד כה על בעיות כאלה בכל הנוגע לדגמים הנוכחיים.

לעומת זאת, בחנות אפל בסינגפור נרשמו תורים ארוכים יותר באופן משמעותי, כך שעדיין מוקדם לשפוט לגבי הביקוש הגלובלי למכשירים. כך או כך, התורים מספקים אינדיקציה חלקית ביותר, היות שחלק גדול מהמכירות נעשות דרך הרשת.

בסוף החודש הבא צפויה אפל להשיק את הדגם הזול יותר שהוצג באירוע, אייפון Xr. חלק מהאנליסטים צופים כי דווקא הוא יהיה המכשיר החזק בסדרה מבחינת ביקוש: בפירמת Counterpoint העריכו שהחברה תמכור 190 מיליון אייפונים בין ספטמבר הנוכחי לספטמבר 2019, ומחציתם יהיו מדגם Xr.