כפיר זילברמן הוא הזוכה במאבק השליטה במדיגוס

זילברמן, שמחזיק ב-6.6% מהחברה, זכה בתמיכת רוב בעלי המניות באסיפה • פיור מדיקל, שבראשותו, היא שתמנה את הדירקטורים שיובילו את החברה • פרופ' בנעד גולדווסר מונה ליו"ר

כפיר זילברמן / צילום: אבי שאולי
כפיר זילברמן / צילום: אבי שאולי

כפיר זילברמן הוא הזוכה במאבק השליטה במדיגוס. זילברמן זכה בתמיכת רוב בעלי המניות באסיפה שהסתיימה לפני שעה קלה. חברת פיור מדיקל, שבראשותו, היא שתמנה את הדירקטורים שיובילו את החברה. פרופ' בנעד גולדווסר מונה ליו"ר.

רק לפני כחודשיים ביצעה החברה גיוס של 10 מיליון דולר, גיוס גדול יחסית לשוויה והיקף פעילותה. הגיוס נועד להשקעה במדיגוס במתכונתה הקיימת, אולם מרגע שנכנס ההון לחברה ששווייה היום עומד על 9.3 מיליון דולר בלבד, היא הפכה לאטרקטיבית עבור זילברמן, והוא הכריז על עצמו כבעל עניין מספר ימים לאחר מכן. רוב בעליה מניות שרכשו מניות בהנפקה, כבר מכרו את מניותיהם לפני המהלך. זילברמן מחזיק 6.6% מהחברה, ועם זאת שולט בה כרגע בפועל.

חברת הייעוץ האמריקאית ISS, המליצה לבעלי המניות בחברה לא לקבל את ההצעה, אולם בעלי המניות החליטו שלא לקבל את עצתה.

מדיגוס, שפיתחה ומשווקת מכשיר רפואי חלופי לניתוח לטיפול בצרבת חמורה, לא הצליחה להחדיר את המוצר לשוק במשך שנים רבות. הכנסותיה ברבעון השני של 2018 עמדו על כ-50 אלף דולר, ירידה של 34%. ההפסד ברבעון היה 1.15 מיליון דולר, והחברה השמשה ב-926 אלף דולר לפעילותה השוטפת. בשנה האחרונה איבדה החברה 60% מערכה. מדיגוס נוהלה על ידי המנכ"ל האמריקאי כריס רולנד שנכנס לתפקידו ב-2013.

המוצר של מדיגוס מכיל מצלמה אשר לדברי החברה היא הזעירה בעולם. למצלמה כזו פוטנציאל לשמש במוצרים נוספים, אך עד כה החברה לא מימשה אותו. היו למדיגוס הסכמים סביב המצלמה עם חברת טאואר ואפילו עם נאסא, אך אלה הניבו הכנסות מועטות בלבד.

לאחרונה חתמה מדיגוס על הסכם הפצה חדש בארה"ב מול חברת Micro-Tech Endoscopy USA, וגם הודיעה על כניסתה לתוכנית פיתוח בתחום הניתוחים האורתופדיים עם מוצר המצלמה הזעירה שלה, בשיתוף פעולה עם חברת AM Surgical. כמו כן פרסמה החברה נתוני יעילות חדשים לגבי מערכת ה-MUSE שלה לצרבת.

נראה כי זילברמן עשוי להרוויח מהמהלך פעמיים. קודם כל הוא משתלט על החברה ועל קופתה המרשימה. שנית, הוא עשוי להרוויח סכום כסף נוסף ממסחור או מכירת הטכנולוגיה.