בנט תומך במועמדותו של השר אלקין לראשות עיריית ירושלים

הודעת בנט מגיעה יממה אחרי שדגל התורה וש"ס התייצבו לצד משה ליאון • אגודת ישראל בירושלים טרם הודיעה במי תתמוך, אך רצף ההודעות מצמצם את האפשרות שהמועמד החרדי לראשות העיר, יוסי דייטש, ימשיך בקמפיין שלו

נפתלי בנט / צילום: זיו קנטור
נפתלי בנט / צילום: זיו קנטור

שר החינוך נפתלי בנט הודיע היום (ה') כי הוא תומך במועמדותו של השר להגנת הסביבה, זאב אלקין, לראשות עיריית ירושלים.

הודעת בנט מגיעה יממה אחרי שדגל התורה וש"ס, וסיעותיהן בירושלים, התייצבו לצידו של משה ליאון. אגודת ישראל בירושלים טרם הודיעה במי תתמוך, אך רצף ההודעות הנ"ל מצמצם את האפשרות שהמועמד החרדי לראשות העיר, יוסי דייטש, ימשיך בקמפיין שלו.

אתמול (ד') בערב הגיב אלקין להודעות החרדים בעיר ואמר כי המהלך חשף את ההכחשות ואת ההסתרות של אריה דרעי ואביגדור ליברמן, אשר "מנסים להשתלט על ירושלים ולהריץ שוב את משה ליאון, שזוכה בכל הסקרים לתמיכה חד-ספרתית של התושבים. לצערי, טובת ירושלים אינה עומדת לנגד עיניהם, אלא דילים פוליטיים ואינטרסים זרים המסכנים את עתידנו כאן בירושלים", אמר אלקין.

לדברי אלקין, דרעי וליברמן הפעילו לחץ אדיר כדי למנוע ממנו להגיש את מועמדותו לראשות העיר. הדברים הללו מרמזים לתמיכה האיטית אשר הגיעה בסופו של דבר מראש הממשלה בנימין נתניהו. כעת, עם הודעת בנט, נמצאים נתניהו ובנט, באופן חריג עבורם, באותו הצד של המשוואה.

יצוין כי בעיר ירושלים יש רשימה של סיעת הבית היהודי למועצה, אולם בנט מתייצב לצידו של אלקין באופן ברור, לפחות מן הבחינה של התמיכה במועמדותו לראשות העיר.

הבוקר השתלח ליברמן בחזרה באלקין כאשר אמר בראיון בגלי צה"ל כי על אלקין "לקחת אחריות ולהגיד 'נכשלתי', בכך שלא הצליח לקבל את תמיכת הליכוד". 

התמיכה של בנט באלקין לא מבטיחה שכל הציבור של הדתיים-לאומיים ילך עם הגישה הזו ויתמוך באלקין. רבים מהם חוששים מראש עיר חרדי ו/או מן ההשפעה של החרדים על המועמד המרכזי (ליאון או אלקין) וכתוצאה מכך ישאפו דווקא לחזק את עופר ברקוביץ ו/או את רחל עזריה.

יוסי דייטש המועמד החרדי הודיע הבוקר שלא יסיר את מועמדותו והוא ממשיך בהתמודדות בתמיכה אגודת ישראל. דייטש זוכה לתמיכה של בכירי המפלגה לרבות סגן השר יעקב ליצמן וחברי הכנסת מטעם המפלגה בכנסת.

הדבר מייצר פער ואי הסכמות בינם לבין סיעת דגל התורה בראשות ח"כ משה גפני. שתי הסיעות החולקות ביחד את מפלגת יהדות התורה בכנסת.

בתגובה לתמיכת השר נפתלי בנט אמר אלקין: "אני שמח על הצטרפותו של שר החינוך נפתלי בנט והבית היהודי לתמיכה הרחבה בי לראשות העיר ירושלים. אני רואה בשותפות עם הבית היהודי בירושלים חיבור ערכי ומשמעותי של ציבור גדול בעיר שתורם רבות לחיזוקה והתפתחותה של העיר".