אמזון שוקלת לפתוח 3,000 חנויות אמזון גו ללא קופות עד 2021

לפי דיווח בבלומברג, בחנויות החדשות יימכר אוכל מוכן לצד מצרכים, או שהן יהיו מקום לקניית ארוחות קלות בלבד עבור אנשים מהרים

חנות אמזון גו / צילום: רויטרס
חנות אמזון גו / צילום: רויטרס

חברת אמזון  שוקלת לפתוח 3,000 חנויות "אמזון גו" ללא קופות עד 2021, לפי דיווח בבלומברג. בחנויות החדשות יימכר אוכל מוכן לצד מצרכים, או שהן יהיו מקום לקניית ארוחות קלות בלבד עבור אנשים שממהרים. בשני המקרים החנויות ישרתו את המטרה לחסל את העומסים שנוצרים בחנויות בזמני הארוחות.

לפי הדיווח, מנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס, מאמין כי חנות שתשיג את המטרה הזו היא הדרך הטובה ביותר עבור אמזון להמציא מחדש את חווית הקניות בחנויות פיזיות.

הוספה של 3,000 חנויות תהפוך את אמזון גו לאחת הרשתות הגדולות בארה"ב. הרחבה אגרסיבית כזו תלווה בעלויות גבוהות ותאיים על רשתות רבות. לפי הדיווח, בפתיחת חנות "אמזון גו" הראשונה החומרה בלבד בה החנות מצוידת עלתה מיליון דולר, אך אם אמזון תבחר להתמקד באוכל מוכן, הדבר כנראה יקטין את העלות בפתיחת כל חנות, מכיוון שנדרשים בה פחות סנסורים ומצלמות. בנוסף, לאוכל מוכן יש שולי רווח גבוהים יותר, מה שיפחית את הזמן שייקח לחנויות כאלה להפוך לרווחיות.

לפי הדיווח, אמזון מכוונת לאזורים עירוניים בהם יש תושבים צעירים, עסוקים ואמידים שמוכנים להוציא סכום גבוה יותר מהעלויות הטיפוסיות של אוכל מהיר, עבור אוכל באיכות טובה יותר.

באמזון סירבו להגיב לדיווח.

החברה חשפה את חנות אמזון גו הראשונה שלה ללא קופות ב-2016, בסמוך למשרדים הראשיים שלה בסיאטל, ומאז הכריזה על שתיים נוספות, בסיאטל ובשיקגו. קונים משתמשים באפליקציה בסמארטפון כדי להיכנס לחנות, ולאחר שסיימו לאסוף את מה שברצונם לקנות, הם עוזבים את החנות מבלי לעצור בקופה, כאשר סנסורים ואמצעים של טכנולוגיית ראייה ממוחשבת עוקבים אחריהם בכל המסלול כדי לחייב אותם באופן אוטומטי בסוף הקנייה.

חלק מחנויות אמזון גו מציעות כבר היום מבחר מוגבל של סלטים, סנדוויצ'ים וחטיפים, מה שעשוי להצביע על כך שאמזון מתנסה עם הקונספט.