הבורסה ננעלה בעליות; ת"א-125 בשיא כל הזמנים

מדד ת"א-125 חצה את הרף של 1,504 נקודות  - מעל לשיא שרשם באוגוסט 2015 • מניות אופקו הלת' ומזור רובוטיקה בלטו בעליות שערים, ולצדן מניות איידיאיי ביטוח ובי קומיוניקיישנס • מניית הבינלאומי עלתה על רקע הודעת הבנק על אישור המיזוג עם בנק אוצר החייל

הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:30

המסחר בבורסת ת"א ננעל היום בעליות. כך, מדדי ת"א-125 , ת"א-35 , ת"א-בנקים , ת"א-נדלן  ות"א-טכנולוגיה  סיימו בעליות שערים. המניות שבלטו בעליות בת"א-35 היו אופקו , מזור רובוטיקה  וחברה לישראל . בירידות בלטו נייס , הראל השקעות  ובזן 

מניות נוספות שבלטו בעליות הן בי קומיונקיישנס  ואיי.די.איי ביטוח . בירידות בלטו גם מיי סייז  ומדיוי 

מחזור המסחר במניות עמד על 1.64 מיליארד שקל. באג"ח הוא הסתכם ב-3.27 מיליארד שקל. 

16:30

יומו האחרון של שבוע המסחר המקוצר בבורסת תל אביב ממשיך להתנהל במגמה חיובית.

מדדי המניות בתל אביב ממשיכים לשמור על צבעם הירוק גם בשעה זו, למעט מדד הטכנולוגיה שיורד מעט. מדד ת"א-125  ממשיך לעלות מעל לרמת שיא של 1,504 נקודות. גם מדד ת"א-35  רושם עלייה של כ-0.7%.

מניות איידיאיי ביטוח  ובי קומיונקיישנס  מזנקות ביותר מ-5%. מדד ת"א-ביומד מטפס בקרוב ל-3%.

מניות אודיוקודס , נייס  וקמטק  יורדות ביותר מ-5%.

מניית ביטפארמס  עולה ביותר מ-6%, לאחר שהחברה, המחזיקה בחוות לכריית ביטקוין בקוויבק, הודיעה כי היא משיקה מאגר לכריית ביטקוין.

שער הדולר היציג נקבע היום על 3.583 שקלים, ושער האירו היציג 4.197 שקלים. 

המסחר בוול סטריט נפתח במגמה חיובית, כשמדד S&P 500  עולה לרמת שיא של כל הזמנים.

14:00

מדד ת"א-125  נמצא בשעה זו בשיא כל הזמנים, ועומד על 1,504.29 נקודות.

השיא האחרון של מדד ת"א-125 (שעד פברואר 2017 נקרא ת"א-100) נרשם ב-18 באוגוסט 2015, אז הגיע לרמה של 1,503.53 נקודות. במדד זה נכללות 125 המניות שנכללות במדדים ת"א-35 ות"א-90 .

המניות הבולטות בעליות במדד ת"א-125 הן אופקו , מזור רובוטיקה  וצור . בירידות בולטות אודיוקודס , נייס  וקמטק .

מדדי המניות ת"א-35 , ת"א-בנקים  ות"א-נדלן  גם נסחרים כעת בעליות.

במדד ת"א-35 בולטות בעליות גם אלביט מערכות  והפניקס . בירידות בולטות מניות לייבפרסון  ובזן .

מניית פרוטליקס  מזנקת בתל אביב, לאחר עליות חדות שרשמה אתמול במסחר בארה"ב. ברקע למסחר החברה עדכנה כי תציג מידע מקדמי ממחקר לטיפול במחלה הקשורה למוצרים שהיא מפתחת.

גם מניית קווליטאו  עולה, לאחר שהחברה עדכנה על קבלת הזמנה בהיקף של 1.1 מיליון דולר. מניית נבידאה  מזנקת ביותר מ-30%.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמת היום מגמה שלילית, ואילו במסחר באג"ח הממשלתיות מגמה חיובית.

בבנק לאומי כותבים בסקירה השבועית כי "לאור העלייה ההדרגתית בסביבת הריבית ורמות התימחור בשוק המניות העולמי, קיימת עדיפות לבחירת מניות באופן סלקטיבי ולא באמצעות רכישת המדדים הכלליים, הן בישראל והן בחו"ל". להערכת הבנק, "יש יתרון לענפים (ולחשיפות גאוגרפיות) שעשויים ליהנות מהמשך הצמיחה הכלכלית, אך רגישים פחות לעליה בסביבת הריביות".

עוד ממליצים בלאומי על "חשיפה מט"חית משמעותית בתיק ההשקעות, באמצעות אחזקות באפיק המנייתי והקונצרני בחו"ל. זאת בעיקר בשל אופייה הממתן של חשיפה מטבעית על התנודתיות הכוללת בתיקי ההשקעות", וכן על רקע "הפער בין הריביות המוניטאריות של ארה"ב ושל ישראל, הצפוי להישאר גבוה בתקופה הקרובה, מה שמקטין במידה מסוימת את הלחצים הבסיסיים לתיסוף השקל". בלאומי מדגישים את חשיבות האיזונים הנכונים "בין נכסי סיכון (מניות, אג"ח קונצרני, סחורות) לבין רכיבי הנזילות והאג"ח הממשלתי המהווים 'כרית ביטחון' בתיק ההשקעות, לצורך שמירה על רמת סיכון סבירה בתיק".

13:00

הבורסה בתל אביב ממשיכה כעת במגמה חיובית, עם עלייה בכל מדדי המניות, למעט מדד ת"א-טכנולוגיה .

מדד ת"א-בנקים-5  גם הוא ממשיך לעלות, בהובלת מניות דיסקונט  והבנק הבינלאומי . ההתחזקות במניית הבינלאומי באה על רקע דיווח הבנק על אישור המיזוג עם בנק אוצר החייל. לפי הדיווח, דירקטוריון הבינלאומי ודירקטוריון אוצר החייל אישרו את המיזוג של בנק אוצר החייל, המוחזק בבעלות של 100% על ידי הבינלאומי, עם ולתוך הבנק הבינלאומי.

מניות אופקו הלת'  ומזור רובוטיקה  ממשיכות לבלות בעליות. מנגד, מניות אודיוקודס  ונייס  ממשיכות לצנוח.

12:00

מדדי המניות בבורסת תל אביב ממשיכים במגמה חיובית בשעה זו, עם עלייה בכל המדדים, למעט מדד ת"א-טכנולוגיה . מדד ת"א-בנקים-5  עולה, בהובלת מניות דיסקונט  והבנק הבינלאומי .

במדד ת"א-35  בולטות בעליות מניות מזור רובוטיקה , הפניקס , טבע  ובזק . מניית כיל  ממשיכה לטפס, ככל הנראה, על רקע חתימה של חוזה לאספקת אשלג של חברת BPC מבלארוס לסין במחיר של 290 דולר לטונה. גם מניית החברה לישראל , בעלת השליטה בכיל, עולה היום.

בצד השלילי במדד ת"א-125  בולטות כעת בירידות מניות אודיוקודס  ונייס 

בין מניות הטכנולוגיה בולטת ירידה במניית מיי סייז . אתמול ירדה מניית מיי סייז  בכ-4% בנאסד"ק. בין מניות הביומד העולות בולטת היום במסחר בתל אביב נבידאה . אתמול בנאסד"ק ירדה מניית נבידאה  בכ-20%.

בין המניות העולות כעת בולטת מניית אופקו הלת'  אתמול עלתה אופקו הלת'  בכ-5% במסחר בנאסד"ק והשלימה עלייה של כ-6% מאז שחזרה להיסחר ביום שישי האחרון, לאחר השעיה של שבוע. השעיית המסחר באה בעקבות הגשת כתב אישום על ידי רשות ני"ע האמריקאית (SEC) נגד פיליפ פרוסט, המנכ"ל ובעל השליטה באופקו הלת', בנוגע למעורבות בהרצת מניות של כמה חברות יחד עם עוד 9 משקיעים אמריקאים.

10:00

המסחר בבורסה בתל אביב נפתח הבוקר (ה') ומתנהל בשעה זו בעליות שערים. המדדים ת"א-35  ות"א-125  מוסיפים לערכם. מניית אופקו  מזנקת, וגם מזור רובוטיקה  וחברה לישראל  מובילות את העליות. 

מניית אלביט מערכות  עולה הבוקר, לאחר שהחברה דיווחה הבוקר על עסקה משמעותית בהיקף של 173 מיליון דולר, שבמסגרתה תספק לכוחות הצבאיים של מדינה באסיה פסיפיק עמדות נשק ימיות שנשלטות מרחוק.

06:30

המסחר בבורסה בתל-אביב ישוב היום (ה') לפעילות לאחר השבתת הפעילות ביומיים האחרונים לרגל יום הכיפורים.

ביום ב' ננעלו המדדים המובילים, מדד ת"א-35  ומדד ת"א-125  בעליות. 

נעילה מעורבת אמש בוול סטריט בעודה מתקרבת לשיא עם עליות בנאסד"ק  ובדאו ג'ונס 

טבע  הודיעה ביום שישי בלילה, לאחר סיום המסחר, על קבלת אישור מה-FDA לשווק את התרופה AJOVY, תרופה הניתנת בהזרקה ומשמשת כטיפול מונע של מיגרנה במטופלים מבוגרים. המניה עלתה אתמול בוול סטריט.

מניית אופקו  ננעלה אמש בניו-יורק בעליות של כ-5% ומשלימה עלייה של כ-6% מאז שחזרה להיסחר בנאסד"ק ביום שישי האחרון, לאחר השעיה של שבוע. השעיית המסחר באה בעקבות הגשת כתב אישום על ידי רשות ני"ע האמריקאית (SEC) נגד פרוסט בנוגע למעורבות בהרצת מניות של כמה חברות יחד עם עוד 9 משקיעים אמריקאים.

הדולר היציג עומד על 3.5830 שקלים לאחר עלייה של 0.53%. האירו היציג עומד על 4.1772 שקלים לאחר עלייה של 0.15%.