הטייפון בפיליפינים הפיל את מניית רדקום בכמעט 30%

לאחר צניחה של 29% במחיר המניה בנאסד"ק, התקיימה שיחת ועידה עם משקיעים ואנליסטים, רגע לפני כניסת יום כיפור • משווי השוק של רדקום נחתכו אתמול 68 מיליון דולר והשווי הנוכחי שלה הוא 167 מיליון דולר

זהר זיסאפל / צילום: אביב חופי
זהר זיסאפל / צילום: אביב חופי

לאחר צניחה של 29% במחיר המניה של רדקום אתמול (ב') בנאסד"ק, הודיעה היום הנהלת החברה על עריכת שיחת ועידה עם משקיעים ואנליסטים, רגע לפני כניסת יום כיפור. בשיחה ניסה מנכ"ל החברה, ירון רבקאי, להרגיע את המשקיעים. בטרום מסחר, נרשמה התאוששות מסוימת במניית רדקום.

משווי השוק של רדקום נחתכו אתמול 68 מיליון דולר והשווי הנוכחי שלה הוא 167 מיליון דולר, כשעל פי פרסום בבלומברג הסיבה לכך היא חששות מפני קשיי לקוחה משמעותית של החברה, Globe Telecom מהפיליפינים, בשל נזקי סופת הטייפון שם.

מדובר בלקוחה השנייה בגודלה של רדקום שתרמה 12% מהכנסות רדקום ב-2017, אך על רקע חידוש חוזה בסוף אותה שנה, זינק חלקה היחסי של הלקוחה בהכנסות רדקום לכ-34% ברבעון השני - כ-3.6 מיליון דולר. בשני המקרים הייתה הלקוחה השנייה בגודלה של רדקום. בסוף 2017 חודש החוזה בין החברות לשלוש שנים נוספות, בהיקף של כ-15 מיליון דולר. בשיחה אמר רבקאי שאין כל קשר בין פגיעת הטייפון בפיליפינים לבין קיומו של החוזה ארוך הטווח עם Globe.

המפסידים הגדולים "על הנייר" מהירידה החדה אתמול הם זהר זיסאפל, שמחזיק 22.2% ממניות החברה ורשם הפסד "על הנייר" של כ-15 מיליון דולר; ילין לפידות עם החזקה של 12.9% (נכון לדיווח האחרון) - הפסד "על הנייר" של 8.8 מיליון דולר, ורייג'ינג קפיטל האמריקאית עם החזקה של 9.4%, כלומר הפסד של כ-6.4 מיליון דולר.

חברת רדקום  הישראלית, שנוסדה על ידי זהר זיסאפל, עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק פתרונות לבדיקת רשתות תקשורת. זיסאפל הוא גם מייסד-שותף לצד אחיו, יהודה זיסאפל, בקבוצת רד-בינת. מנכ״ל החברה הוא ירון רבקאי. רדקום מספקת פתרונות מודיעין רשתי לספקיות שירותי טלקום.

רדקום פרסמה בחודש שעבר דוחות לרבעון השני של 2018, שבו עקפה את התחזיות. החברה רשמה ברבעון הכנסות של 10.6 מיליון דולר - צמיחה של 19.3% מהרבעון המקביל, והרווח הנקי Non-GAAP הגיע ל-1.4 מיליון דולר - צמיחה של 242% ופי שניים מתחזיות השוק.

בשבוע שעבר הודיעה רדקום על עזיבת סמנכ"ל הכספים רן ורד, לאחר כשנתיים בתפקיד, ועל מינויו של אמיר חי, שכיהן בעבר בתפקיד זהה בחברת סמארט מדיקל. ורד יעזוב בתחילת אוקטובר, ולפי הדיווח מדובר ב"עזיבה ברוח טובה במטרה לחפש הזדמנויות חדשות".