נתניהו וכחלון ראיינו מועמד נוסף לתפקיד הנגיד: פרופ' אמיר ירון

בשבועות האחרונים ראיינו ראש הממשלה ושר האוצר מועמדים נוספים לתפקיד: פרופ' בן ציון זילברפרב, פרופ' אפרים צדקה ופרופ' מריו בלכר • קרנית פלוג, נגידת בנק ישראל, תסיים את תפקידה בנובמבר הקרוב

כחלון ונתניהו בישיבת הממשלה / צילום: רויטרס
כחלון ונתניהו בישיבת הממשלה / צילום: רויטרס

הבוקר (ג') פורסם כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון ראיינו את פרופ' אמיר ירון, שנחשב אנונימי יחסית בציבוריות הישראלית, לתפקיד נגיד בנק ישראל. 

ירון הוא מומחה לבנקאות ופיננסים ומלמד כפרופסור למימון בבית הספר וורטון למנהל עסקים באוניברסיטת פנסילבניה. הוא משמש עמית מחקר בלשכה הלאומית למחקר כלכלי (NBER), שם הוא עומד בראש קבוצת שוקי הון וכלכלה. בשנת 1994 קיבל אמיר את הדוקטורט שלו בכלכלה מאוניברסיטת שיקגו.

הוא נמנה על חברי הדירקטוריון של מכון אהרון למדיניות כלכלית במרכז הבינתחומי. בשנים האחרונות ערך במשותף עם אקדמאים אחרים סקירה של מחקר מחירי התמחות, וכן של כלכלה כמותית.

הוא נחשב למוביל בתחום הכלכלה הפיננסית, ופרסם בכתבי עת אקדמיים מובילים בכלכלה ובפיננסים. פרופ' ירון נודע על מחקרו על תמחור הנכסים וההשקעות. כמרצה, המומחיות שלו היא בתחום השקעות בינלאומיות וחברות רב-לאומיות.

קרנית פלוג, נגידת בנק ישראל, תסיים את תפקידה בנובמבר הקרוב.

כזכור, בשבועות האחרונים ראיינו ראש הממשלה ושר האוצר מועמדים נוספים לתפקיד: פרופ' בן ציון זילברפרב, פרופ' אפרים צדקה ופרופ' מריו בלכר.