מחיר למשתכן: המכרז החוזר בת"א נכשל

היום נסגר ללא תוצאות המכרז החוזר על שני המתחמים שנותרו במתחם מכבי יפו, לאחר שבסבב הראשון הוגשו הצעות רק למתחם השלישי •  גורמים הבקיאים במכרז טוענים כי בשל מורכבות המכרז לא היה ליזמים ולקבלנים די זמן להיערך להגשת הצעות

מגרש מכבי יפו / צילום: תמר מצפי
מגרש מכבי יפו / צילום: תמר מצפי

הערב פרסם מכרז האוצר כי בעוד מספר ימים תיפתח ההרשמה להגרלה הגדולה השישית במספר. בהגרלה הגדולה השישית ישתתפו פרויקטים ב-21 יישובים שונים אולם יישוב אחד בולט בהיעדרו מהרשימה. מדובר בעיר תל אביב-יפו, שלאחר תקופה ממושכת נסגר בתחומה מכרז מחיר למשתכן.

נזכיר כי מדובר במכרז הממוקם במתחם מכבי יפו, מכרז מסובך שכלל שלושה מתחמים שונים כאשר פורסם לראשונה. בסבב הראשון של פרסום המכרז הוגשו הצעות רק למתחם אחד ושותפות של החברות אשדר ואקרו נדל"ן הוכרזו כזוכות. שני המגרשים הנוספים יצאו במכרז מהיר נוסף כי המטרה הייתה לסיים את שלב ההצעות והכרזת הזוכים בהקדם כדי שאפשר יהיה לשלב את הדירות המוזלות בהגרלה הגדולה השישית.

המכרז החוזר פורסם לגבי שני המתחמים שנותרו, מחיר המקסימום נקבע על סכום גבוה יותר מהמכרז הראשון ונעשו עוד מספר שינויים כדי להפוך את המתחמים לאטרקטיביים יותר. עם זאת, המכרז החוזר שנסגר היום לא הניב בסופו של דבר הצעות. גורמים הבקיאים במכרז טוענים כי בשל מורכבות המכרז, השינוי שנעשה בו ולוח הזמנים הקצר, לא היה ליזמים ולקבלנים די זמן להיערך להגשת הצעות.

המכרז בתל-אביב, במתחם מכבי יפו, כלל 1,279 דירות בסך-הכול, כאשר כ-40% מהן דירות למכירה בשוק החופשי והשאר דירות מוזלות לזכאי מחיר למשתכן. המתחם בו הוכרזו זוכים כלל היצע של 340 דירות בלבד, 163 מהן דירות מוזלות לזכאי מחיר למשתכן והשאר (177 דירות) למכירה בשוק החופשי. עוד כולל המתחם גם שלוש דירות שיעברו לידי המדינה לאחר הבנייה וייועדו לדיור ציבורי. 939 דירות נותרו ללא ביקוש וחזרו לשיווק נוסף שכעת, כאמור, נכשל.