אלפי טיסות בסכנה: ריאנאייר הודיעה על שביתה

צוותי האוויר של חברת הלואו קוסט האירית הודיעו על שביתה שתתקיים ב-28 בספטמבר • השביתה תקפה ב-5 מדינות באירופה: בלגיה, הולנד, איטליה, ספרד ופורטוגל • לפי הודעות שהוציאו לתקשורת ארגוני הטייסים במדינות באירופה, השביתה הצפויה תהיה "הגדולה ביותר בהיסטוריה של חברת התעופה"

נוסעים בשדה תעופה לאחר ביטול טיסות של ריאנאייר / צילום: רויטרס
נוסעים בשדה תעופה לאחר ביטול טיסות של ריאנאייר / צילום: רויטרס

השיבושים חוזרים לריאנאייר: צוותי האוויר של חברת הלואו קוסט האירית הודיעו על שביתה שתתקיים ב-28 בספטמבר. השביתה תקפה ב-5 מדינות באירופה: בלגיה, הולנד, איטליה, ספרד ופורטוגל; והיא מאיימת על קיומן של אלפי טיסות במרחבים האוויריים של המדינות הללו. ארגוני הטייסים במדינות נמצאים במחלוקת מתמשכת אל מול הנהלת החברה, ולפי הודעות שהוציאו לתקשורת, השביתה הצפויה תהווה את "השביתה הגדולה ביותר בהיסטוריה של חברת התעופה".

נזכיר כי רייאנאייר חוותה שיבושים קשים באלפי טיסות בקיץ עקב מחלוקות של הנהלת החברה עם ארגוני טייסים. מאות טייסי החברה מאוגדים בארגונים שונים, ובעונת הקיץ השיבושים הרבים שהתרחשו בשיא תקופה החופשה השנתית פגעו בעשרות אלפים מנוסעים החברה שתכננו לטוס, בעיקר ברחבי בריטניה.

דרישת הטייסים היא לשיפור בתנאי העסקתם, כשהדגש שנתנו הטייסים במדינות בהן תתקיים השביתה הוא ליישם את תנאי העסקתם בהתאם לחוק במדינות שלהם, ולא בהתאם לחוק האירי. דובר ארגון הטייסים הבלגי ציין כי הנהלת החברה הבטיחה לשנות את חוזי העסקת הטייסים בשנת 2022, "אבל זה מאוחר מדי עבורנו. אנחנו רוצים את השינוי כבר ב-2019".

גם החודש נאלצה החברה להתמודד עם ביטולי טיסות - כ-150 מתוך 400 טיסות של ריאנאייר בוטלו בשבוע שעבר בקווים שלה מגרמניה ואליה, לאור שביתה של טייסים וצוותי האוויר הגרמניים המועסקים בריאנאייר.

מבחינת חברת התעופה, המהלך הזה היה "לא נחוץ ולא מקובל". מנכ"ל ריאנאייר, מייקל או'לרי, אף שלח עקיצה לחברת הלואו קוסט המתחרה מאנגליה, כשהתבטא בפני אנשי התקשורת באנגליה באומרו: "אנחנו לא איזי ג'ט ולא נתקפל בכל פעם שיאיימו עלינו בשביתות".