נעילה שלילית בוול סטריט; מניית רדקום התרסקה

שוקי המניות האמריקאים הגיבו באופן שלילי לאיומים החדשים של מלחמת סחר בין ארה"ב לסין • מניית טוויטר ירדה בכ-4%, ואפל איבדה 2.7% • רדקום צנחה בכ-29%, ומיי סייז נופלת בכ-15% בניו-יורק • המסחר באירופה ננעל בירידות

סוחרים בוול סטריט / צילום: Brendan McDermid, רויטרס
סוחרים בוול סטריט / צילום: Brendan McDermid, רויטרס

סקירת המסחר בשוקי ההון בעולם: דיווחים שוטפים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח, סחורות, מגמות, מדדים והמלצות אנליסטים

 

23:00

המסחר בבורסות ארה"ב ננעל בירידות אחר שטראמפ הודיע כי ישחרר הצהרה על שיחות הסחר עם סין בתום המסחר. כך, מדדי המניות המובילים נאסד"ק , S&P 500  ודאו ג'ונס  ננעלו בירידות.

רדקום  הישראלית צנחה במסחר. על פי דיווח ב״בלומברג״, הצניחה במניית רדקום באה על רקע נזקי הטייפון בפיליפינים, שפגעו באחד הלקוחות העיקריים של רדקום - חברת הטלקום הפיליפינית. גם מיי סייז  הישראלית ירדה במסחר בארה"ב בחדות. 

22:00

רדקום  הישראלית צונחת במסחר בארה"ב. החברה נסחרת לפי שווי של 235 מיליון דולר בנאסד"ק. רדקום, שנוסדה על ידי זוהר זיסאפל, עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק פתרונות לבדיקת רשתות תקשורת. מנכ״ל החברה הוא ירון רבקאי. על פי דיווח ב״בלומברג״, הצניחה במניית רדקום באה על רקע נזקי הטייפון בפיליפינים, שפגעו באחד הלקוחות העיקריים של רדקום - חברת הטלקום הפיליפינית.

החברה פרסמה בחודש שעבר דוחות לרבעון השני של 2018, שבו עקפה את התחזיות. החברה רשמה ברבעון הכנסות של 10.6 מיליון דולר - צמיחה של 19.3% מהרבעון המקביל, והרווח הנקי Non-GAAP הגיע ל-1.4 מיליון דולר - צמיחה של 242% ופי שניים מתחזיות השוק.

בתוך כך, בשבוע שעבר הודיעה רדקום על עזיבת סמנכ"ל הכספים רן ורד, לאחר כשנתיים בתפקיד, ועל מינויו של אמיר חי שכיהן בעבר בתפקיד זהה בחברת סמארט מדיקל. ורד יעזוב בתחילת אוקטובר, ולפי הדיווח מדובר בעזיבה ברוח טובה במטרה לחפש הזדמנויות חדשות. בעל המניות הגדול בחברה הוא זהר זיסאפל, עם כ-22% מהון המניות.

20:45

המסחר בבורסות ארה"ב מתנהל בירידות. כך, מדדי המניות המובילים נאסד"ק , S&P 500  ודאו ג'ונס  יורדים.

היועץ הכלכלי של טראמפ, לארי קאדלו, אמר ל"CNBC" כי טראמפ "אינו מרוצה" משיחות המסחר עם סין. "הנשיא הציע להטיל מסים על מוצרים סינים בהיקף 100 מיליארד דולר. הוא לא היה מרוצה מהשיחות עם הסינים לגבי זה. הניחוש שלי הוא שתצא הודעה בקרוב", אמר קאדלו. 

מניית אפל  גוררת את מדד דאו ג'ונס לירידות זאת לאחר שאנליסטים טענו כי ההזמנות של האייפונים החדשים חלשות בהשוואה לאייפון X. בנוסף, נופלות גם מניות מקדונלדס  וויזה 

במקביל, מניות אופקו  וסלקום  מזנקות. מניית רדקום  צונחת. החברה הישראלית נסחרת לפי שווי של 235 מיליון דולר בנאסד"ק. גם טבע  וכיל  עולות במסחר. 

19:00

המסחר בבורסות אירופה ננעל בירידות. כך, מדדי קאק , פוטסי , דאקס  ואירונקסט  נסגרו בירידות. עם זאת, מדד סטוקס 600  ננעל בעליות. המסחר בבורסות ארה"ב ממשיך בירידות.  כך, מדדי המניות המובילים נאסד"ק , S&P 500  ודאו ג'ונס  יורדים.

 

מניית H&M  סיימה את המסחר בזינוק. מניית Groupe Casino  זינקה לאחר שהחברה-האם שלה קיבלה אשראי מהבנקים. מניות GVC Holdings  ו-Hays  ירדו לאחר שבתי השקעות הורידו את ההמלצות על המניות.

במסחר בארה"ב, מניית מיקרון טכנולוג'י  יורדת במסחר לאחר שאנליסטים הורידו את מחיר המטרה למניה. במקביל, מניות של חברות סיניות נופלות במסחר בשל החשש ממכסים נוספים. כך, אליבאבא גרופ , JD.COM  ו-iQiyi . ניו (NIO), שהנופקה בשבוע שעבר ומכונה טסלה הסינית, מתרסקת בכ-12%.

17:10

המסחר בוול סטריט מתנהל כעת במגמה שלילית, לאחר שנפתח בירידות על רקע המתיחות הגוברת סביב מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין. כך, מדדי המניות המובילים נאסד"ק , S&P 500  ודאו ג'ונס  יורדים.

בבורסת נאסד"ק, מניית הרשת החברתית טוויטר יורדת כעת ביותר מ-4%, ובמקביל מניית פייסבוק  רושמת ירידה.

גם מניית אפל  יורדת בשעה זו, לאחר שה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח כי להעלאת המכסים בארה"ב על יבוא מסין, על פי תוכניתו של הנשיא האמריקאי, דונלד טראמפ, עלולות להיות השלכות שליליות במיוחד על אפל, שרבים ממוצריה מיוצרים בסין.

מניית מיי סייז  הישראלית צונחת ב-13%. מניות החברות הישראליות אביליטי , סלקום , פרטנר  ובי קומיונקיישנס , בעלת השליטה בבזק , מזנקות במסחר בניו-יורק.

בבורסות אירופה המסחר במניות מתנהל כעת במגמה מעורבת, עם ירידות במדדי המניות DAX  ו-FTSE 100  ועלייה במדד הכלל-אירופי סטוקס 600.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ התייחס למלחמת הסחר בחשבון הטוויטר שלו היום וצייץ כי "המכסים שמו את ארה"ב בעמדה חזקה מאוד במשא ומתן, עם מיליארדי דולרים ועבודות שזורמות למדינה שלנו". טראמפ הוסיף כי "אם מדינות לא יחתמו איתנו על עסקאות הוגנות, הן יחטפו מכסים!".

אמזון  חוקרת עובדים בחשד שהדליפו לסוחרים באתר מידע פנימי שיסייע להם במכירות תמורת שוחד - כך נחשף ב"וול סטריט ג'ורנל". בעיתון מציינים כי הם שוחחו עם מוכרים שקנו מידע פנימי כזה או שהוא הוצע להם, עם אנשים שסיפקו אותו ועם גורמים המכירים את החקירה הפנימית בחברה.

גם מניית טבע  עולה במסחר בניו-יורק. זאת לאחר שטבע הודיעה ביום שישי בלילה, לאחר סיום המסחר, על קבלת אישור מה-FDA לשווק את התרופה AJOVY, תרופה הניתנת בהזרקה ומשמשת כטיפול מונע של מיגרנה במטופלים מבוגרים. 

בינתיים באירופה, מניית H&M  מזנקת לאחר שדיווחה על תוצאות טובות מהמצופה לרבעון השלישי שלה. 

16:00

המסחר בבורסות אירופה מתנהל בשעה זו בירידות. מדדי קאק , פוטסי , דאקס  ואירונקסט  נסחרים בירידות. עם זאת, מדד סטוקס 600  נסחר בעליות.

המסחר בוול סטריט צפוי להיפתח היום בעליות, כך לפי החוזים העתידיים. 

12:00

בשעה זו עברו מדדי בורסות אירופה לעליות קלות. מדד סטוקס 600  הכלל אירופי, מדד קאק  הצרפתי,  ומדד פוטסי  הבריטי - מוסיפים לערכם. מדד דאקס  הגרמני לעומתם נסחר בירידות שערים. 

11:30

בשעה זו מתנהל המסחר בבורסות אירופה בירידות שערים: מדד סטוקס 600  הכלל אירופי, מדד קאק  הצרפתי, מדד דאקס  הגרמני ומדד פוטסי  הבריטי - מאבדים כולם מערכם. 

המסחר בבורסות אסיה ננעל במגמה מעורבת: מדד ניקיי  היפני ומדד ASX  האוסטרלי רשמו עליות שערים, אך לעומתם מדדי קוספי , הנג סנג  ושנחאי  ירדו. 

 

08:00

היום (ב') נפתח שבוע המסחר בבורסות העולם. המסחר בבורסות אסיה מתנהל בשעה זו במגמה מעורבת. המדד היחיד שעולה בשעה זו הוא הנייקי . מדדי קוספי , הנג סנג  ושנחאי  יורדים. 

ביום ו', יום המסחר האחרון לשבוע שעבר, ננעל המסחר באסיה בעליות, מלבד מדד שנחאי  שירד. כך, נייקי , קוספי , הנג סנג  ו-ASX 200  ננעלו במגמה חיובית.

המתח ניכר בשוקי אסיה, ואיומי הטלת המכסים של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ממשיכים לתת את אותותיהם. וול סטריט ג'ורנל דיווח במהלך סוף השבוע על שינויים אפשריים במכסים, ועל מכסים בגובה 10% במקום 25%. כך או כך - שוקי אסיה מתנודדים בין עליות לירידות.