גבאי וגלאון: לחקור הקשר למנפורט; האם יש בישראל חפרפרת?

יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי , ויו"ר מרצ לשעבר, זהבה גלאון, פנו היום לרשויות בבקשה לפתוח בחקירה בנוגע לשיתוף-הפעולה של מי שעמד בראשות הקמפיין של דונלד טראמפ לנשיאות ארה"ב, היועץ פול מנפורט, עם בכיר ישראלי

פול מנפורט / צילום: רויטרס
פול מנפורט / צילום: רויטרס

יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, ויו"ר מרצ לשעבר, זהבה גלאון, פנו היום (א') לרשויות בבקשה לפתוח בחקירה בנוגע לשיתוף-הפעולה של מי שעמד בראשות הקמפיין של דונלד טראמפ לנשיאות ארה"ב, היועץ פול מנפורט, עם בכיר ישראלי.

גלאון פנתה, באמצעות עו"ד איתי מק, ליועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, והפנתה את תשומת-לבו למה שנחשף במסגרת עסקת הטיעון וכתב האישום שהוגש נגד מנפורט בארה"ב. "במסמכים שהוגשו לבית המשפט נחשף כי בכיר ישראלי היה מעורב בקונספירציה וסייע למנפורט בתוכניתו לפגוע בתמיכת ארה"ב במנהיגת האופוזיציה האוקראינית, יוליה טימושנקו". 

גלאון מצטטת מתוך כתב האישום שהוגע בארה"ב את החלק המייחס למנפורט תיאום מהלכים עם בכיר בממשלת ישראל, לשם הגברת תמיכה בויקטור ינוקביץ', שנחשב בעל בריתו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, כדי לפגוע בטימושנקו. המהלך אותו תכנן מנפורט היה לוודא שישראל תפיץ הודעות רשמיות נגד אמירות אנטישמיות של אחד מתומכי יו"ר האופוזיציה האוקראינית טימושנקו.

לדברי גלאון, "במסמך לא מוזכרת זהותו של הבכיר הישראלי, אולם כפי שחשפו העיתונאים אמיר תיבון ונעה לנדאו מ'הארץ', שר החוץ דאז, אביגדור ליברמן, פרסם באוקטובר 2012 הודעה רשמית התואמת את מה שמתואר בכתב האישום".

עוד רומזת גלאון במכתבה על "חשד לכך שאותו הבכיר (ליברמן לכאורה -ט"ש) קיבל תמורה אישית כלשהי או קידם את האינטרסים האישיים שלו באוקראינה וברוסיה. לכל הפחות אותו הבכיר ניצל לרעה את משרתו כדי לקדם את האינטרסים של מנפורט".

יצוין כי ב-2012 לא היה כל קשר בין מנפורט לבין טראמפ, אולם ב-2016 מנפורט מונה למנהל הקמפיין של טראמפ, ואחד החשדות שעלה בסיום אותה מערכת הבחירות היה שמנפורט חיבר בין טראמפ לבין פוטין כדי לקבל חומרים מזיקים נגד הילארי קלינטון ולהפיץ חדשות מכפישות ומומצאות נגדה במסגרת מערכת הבחירות. חבירת קמפיין למדינה זרה כדי לפגוע במערכת הבחירות בארה"ב היא עבירה פדרלית.

בתוך כך, יו"ר העבודה, אבי גבאי, פנה היום לראש הממשלה, בנמין נתניהו, וביקש ממנו "לחשוף את הבכיר ששיתף פעולה עם מנפורט בפרשת המעורבות הרוסית. המידע ירעיד את אמות הסיפים". 

"כמי שאמון על שירות החוץ, על ההגנה על ביטחון המדינה מפני ריגול של מדינה זרה", כתב גבאי לנתניהו, "עליך לחקור האם בשירות המדינה קיימת חפרפרת המשרתת אינטרסים זרים".