כחלון תוקף: "הרבה אנשים רוצים שלא תהיה לכם דירה"

שר האוצר ממשיך לתקוף את כל מי שמתנגד לתוכנית מחיר למשתכן או טוען שהתוכנית אינה עובדת • "יש צבא שלם שעושה עבודה קשה ומטנף על התוכנית"

שר האוצר משה כחלון בטקס חנוכת פרויקט מחיר למשתכן בלוד / צילום: אורי חודי
שר האוצר משה כחלון בטקס חנוכת פרויקט מחיר למשתכן בלוד / צילום: אורי חודי

שר האוצר משה כחלון ממשיך לתקוף את כל מי שמתנגד לתוכנית מחיר למשתכן או טוען שהתוכנית אינה עובדת. "יש צבא שלם שעושה עבודה קשה ומטנף על התוכנית", כך שר האוצר כחלון בטקס חנוכת פרויקט מחיר למשתכן בעיר לוד, בשכונת גני איילון (אחיסמך). 

"באנו לכאן להעביר מסר למאה אלף זוגות צעירים של מחיר למשתכן - כדאי לחכות לדירה. אני לא מצליח להבין את הצבא המגויס נגד הזוגות הצעירים, הרבה מאוד אנשים רוצים שלא תהיה לכם דירה. לזוגות הצעירים מגיע הכל ואנחנו נמשיך לפעול למענם. אל תכנעו למחירים הגבוהים. אין שום סיבה להיסחט על ידי גופים שרוצים לנצל את מצוקת הדיור. אנחנו בדרך לפתרון".

שר האוצר גם התייחס לנתוני תוכנית מחיר למשתכן נכון להיום ואמר: "יש עשרות אלפי דירות בבניה, כ 1,680 זוגות צעירים כבר בהליכי קבלת הדירה. כל הגורמים האינטרסנטים פשוט לא רוצים שיהיו לזכאים דירות. הם רוצים שהזכאים יקנו ב-1.6 מיליון שקל או 1.4 מיליון שקל. אנחנו גאים בתוכנית הזו וכולם יקבלו דירה . אני אומר לזוגות הצעירים אל תיכנעו למחירים הגבוהים, אנחנו בדרך לפיתרון".

הפרויקט אותו חנך היום שר האוצר כולל 376 דירות ונבנה על ידי חברת אחים שרבט. מדובר במכרז השלישי שפורסם במסגרת מחיר למשתכן בימיה הראשונים של התוכנית הממשלתית. 

על פי ראש עיריית לוד יאיר רביבו, רוב זכאי מחיר למשתכן שרכשו דירות בפרויקט עומדים לגור בהן: "על פי הנתונים שלי כשליש מהרוכשים הם תושבי העיר והסביבה, סביב 20% רכשו הדירות להשקעה וישכירו אותן, ורוב בעלי הדירות כאן אינם חרדים. אני חושב שבשכונה עצמה בסופו של יום סביב 1000 דירות יהיו בבעלות רוכשים חרדים והשאר לא. כבר קבענו שהשכונה החדשה לא תיסגר בשבת". הפרויקט של מחיר למשתכן הוא הראשון שמתאכלס בשכונה כאשר רוב הפרויקטים שנבנים מסביב שייכים לקבוצות רכישה, לא מעט מהן גובשו על ידי גורמים חרדיים.