דריו הלת' גייסה 10.3 מיליון דולר ובוחנת רישום כפול בתל אביב

הגיוס הפרטי של החברה הישראלית, שפיתחה מכשיר לבדיקות סוכר בדם באמצעות הטלפון הסלולרי, בוצע במחיר הנמוך בכ-19% ממחירה בשוק • מניית דריו ירדה בכ-47% בשנה האחרונה למרות שיפור בפעילותה העסקית של החברה

חברת דריו הלת' הישראלית, הנסחרת בנאסד"ק, שפיתחה מכשיר לבדיקות סוכר בדם באמצעות הטלפון הסלולרי, ואפליקציה לניטור נתוני הסוכר ומתן המלצות, הודיעה על גיוס פרטי בהיקף של 10.35 מיליון דולר.

החברה הודיעה במקביל על בחינת אפשרות לרישום למסחר גם בבורסה בתל אביב. דריו נסחרת לפי שווי של 23 מיליון דולר.

הגיוס בוצע במחיר של 0.9 דולר למניה, נמוך בכ-19% ממחיר המניה הבוקר. חבילת ההנפקה כללה גם מניות בכורה המירות למניות סחירות במחיר של 3.6 דולרים למניית בכורה (ובמחיר המרה של 0.9 דולר) ואופציות למניות נוספות במחיר מימוש של 1.25 דולר למניה עד שנת 2021.

החברה ניהלה את ההנפקה בעצמה, ונעזרה ב-A.G.P./Alliance Global Partners בחלק מן התהליך.

לדברי החברה, בין המשקיעים גופים מוסדיים המתמחים בהשקעות בתחום הבריאות, קרנות הון סיכון, משקיעים פרטיים וכן בעלי מניות קיימים.

מניית דריו ירדה בכ-47% בשנה האחרונה למרות שיפור בפעילותה העסקית. החברה רשמה הכנסות של 2 מיליון דולר ברבעון השני של 2018, צמיחה של כ-70% לעומת הרבעון המקביל. לדברי החברה מדובר ברבעון 14 של צמיחה רצופה, אם כי עדיין הסכומים האבסולוטיים נמוכים. הרווח הגולמי צמח ב-45% לכחצי מיליון דולר. קצב שריפת המזומנים עמד על 2 מיליון דולר, וההפסד הנקי, על 5.8 מיליון דולר. לחברה היו 5 מיליון דולר קופה נכון לסוף הרבעון השני.

דריו מרוויחה את רוב הכנסתה ממכירה של רכיבים מתכלים לבדיקות סוכר המבוצעות באמצעות הטלפון, המתומחרים במחיר דומה לזה של רכיבים לבדיקות סוכר המבוצעות באמצעות מדי הסוכר המקובלים בשוק, שהם מכשירים עצמאיים.

התראות על אירועים שליליים חריגים

ואולם, החלום של החברה הוא להפיק מן המוצר מידע אשר יטייב את ההמלצות לחולים ויאפשר גם מתן התראות מראש על אירועים שלילייים חריגים (התקפים הנובעים מרמות סוכר גבוהות או נמוכות מדי), כדי לאפשר למטופלים למנוע אותם.

שוק אפליקציות ניהול מחלת הסוכרת הוא שוק תחרותי למדי היום, אף שאין עדיין חברה השולטת בשוק ורוב החולים עדיין אינם מנהלים את מחלתם עם אפליקציה שכזו. על פי נתונים שפרסמה החברה בעבר, שימוש במערכת ניהול המחלה של דריו אצל 17 אלף חולי סוכרת סוג 2, הוביל לירידה של 19% במספר אירועי הסוכר הגבוה ולעלייה של 11% במספר בדיקות הסוכר שעמדו בנורמה.

בבדיקה של משתמשים שהסתמכו על האפליקציה באופן פעיל במיוחד, כ-225 משתמשים בניסוי, נמצאה ירידה של 20% באירועי הסוכר הגבוה וירידה של 58% באירועים של סוכר גבוה מאוד. ניסוי נוסף בחן קבוצה של 238 חולים עם סוכרת חמורה שהשתמשו במערכת באופן פעיל במיוחד, והראה ירידה הדרגתית ברמות הסוכר שלהן לאורך השנה, עד ירידה של 14% בסוף השנה. השיפור חל אצל 76% מהמשתמשים.

מנכ"ל החברה, ארז רפאל, אמר על רקע הגיוס כי: "דריו הלת' נמצאת בעיצומו של תהליך צמיחה מואצת אל עבר רווחיות. אנו מאמינים כי לחברה טכנולוגיה מאוד חזקה וסל שירותים ברפואה הדיגיטלית המשפר את מצב החולים תוך השגת חיסכון משמעותי לגופים המבטחים. אנו גאים על כך שחלק גדול מהכסף שגויס במסגרת ההנפקה הפרטית הגיע מגופים מוסדיים חדשים, קרנות השקעה פרטיות ומשקיעים פרטיים המתמחים בהשקעות בתחום הרפואה, ומזהים את ההזדמנות שבתוכנית העסקית שדריו מיישמת".