נעילה מעורבת בוול סטריט; מניית אופקו צנחה ב-15%

אופקו חזרה להיסחר הערב בנאסד"ק לאחר השעיה של שבוע • המדדים פתחו היום בעליות, ועברו לירידות בעקבות דיווח על כוונה של טראמפ להתקדם עם תוכנית הטלת מכס על סחורות מסין ב-200 מיליארד דולר • אכזבה ממדד המכירות הקמעוניות באוגוסט • מדד מחירי היבוא לארה"ב צנח ב-0.6%, הירידה החדה ביותר בשנתיים וחצי • נעילה חיובית באירופה • חקירה בארה"ב נגד דנסקה בנק בחשד להלבנות הון

פעיל בוול סטריט /צילום: רויטרס
פעיל בוול סטריט /צילום: רויטרס

סקירת המסחר בשוקי ההון בעולם: דיווחים שוטפים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח, סחורות, מגמות, מדדים והמלצות אנליסטים

 

23:00

המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת עם עליות מזעריות במדדי דאו ג'ונס ו-S&P 500, שרשמו עליות שבועיות של 0.9% ושל 1.2%, בהתאמה. מדד נאסד"ק רשם עלייה שבועית של 1.3%, אך ירד היום בשיעור של פחות מ-0.1%. 

מניית אופקו נעלה את המסחר בירידה של 15%. מניית מיי סייז הישראלית זינקה בנאסד"ק כמעט ב-28%. דריו הלת'  ירדה ביותר מ-7%. 

20:30

בורסת נאסד"ק הסירה את ההשעיה שהטילה לפני כשבוע על מניית אופקו הלת' . המניה החלה להיסחר הערב בשעה 20:15 (שעון ישראל), וצנחה ב-11% עם תחילת המסחר בה. ביום שישי שעבר עוד הספיקה מניית אופקו לצנוח ב-18% לפני שהמסחר הושעה בה בנאסד"ק.

19:30

המגמה בוול סטריט התהפכה והמדדים המובילים - S&P 500 , דאו ג'ונס  והנאסד"ק 100  רושמים ירידות, בעקבות דיווח ב"בלומברג" שלפיו טראמפ מעוניין לקדם את הטלת המכסים על סחורות סיניות בהיקף של 200 מיליארד דולר. העליות שנרשמו מוקדם יותר היום נמחקו. 

18:30

בורסות אירופה ננעלו בעליות. מדד סטוקס אירופה 600  עלה ב-0.4%, וזינק השבוע ב-1.15%. בורסת לונדות עלתה ב-0.34%, פריז ב-0.53% ופרנקפורט התחזקה ב-0.63%. מגזרי הרכב והכרייה הובילו את העליות.

בארה"ב נמשך המסחר בעליות קלות במדדים, בהובלת מניות השבבים. עוד בולטות בעליות מניות בואינג וגולדמן סאקס גרופ .

חברת איתוראן הישראלית הודיעה כי השלימה את עסקת רכישתה של חברת Road Trac, המספקת מוצרים ושירותי טלמטיקס ליצרניות רכב, ופועלת בעיקר באמריקה הלטינית. איתוראן רכשה 81.3% מהחברה. 

16:30

המסחר בוול סטריט נפתח בעליות קלות במדדים. מדד S&P 500 נושק לשיא שלו, והוא בדרך לרשום עלייה יומית חמישית ברציפות.

מחיר הזהב יורד ב-0.1% ומוחק את העליות שנרשמו בו מוקדם יותר.

מדד אמון הצרכנים בארה"ב עלה בספטמבר מ-96.2 ל-100.8. זוהי הקריאה השנייה בגובהה מאז 2004, אחרי הנתון של מארס האחרון. 

המלאים העסקיים בארה"ב זינקו ביולי ב-0.6%. המכירות באותו חודש עלו ב-0.2%, כך שהיחס בין מלאים למכירות - המשקף את כמות החודשים שייקח למכור את כל המלאי המוחזק - עלה ל-1.34 לעומת 1.33. 

מדד הייצור התעשייתי בארה"ב עלה באוגוסט ב-0.4%, עלייה חודשית שלישית ברציפות, ומעל לציפיות, שעמדו על 0.3%. במהלך השנה האחרונה עומדת העלייה בתפוקה על 4.9%. 

שוקי אירופה בדרך לסגור שבוע חיובי, למרות ירידות במגזר הפיננסים כתוצאה מחקירות בארה"ב נגד דנסקה בנק הבנק הגדול בדנמרק, בחשד להלבנת כספים. 

15:30

מדד המכירות הקמעוניות בארה"ב עלה באוגוסט ב-0.1%, לעומת תחזיות לעלייה של 0.3%. הנתון מצביע על המכירות החלשות ביותר בשישה חודשים. בניכוי עלייה של 1.7% בהוצאות בתחנות הדלק היה המדד יורד ב-0.1%.

מדד עלות הסחורות המיובאות לארה"ב נפל באוגוסט זה החודש השני ברציפות, ב-0.6% - שיעור הירידה הגבוה ביותר שלו זה שנתיים וחצי, במידה רבה בשל מחירי הנפט הנמוכים. בניכוי דלקים היה המדד רושם יריצה של 0.1%.  

14:00

המסחר בבורסות אירופה מתנהל בשעה זו בעליות.  כך, פוטסי , דאקס , קאק , סטוקס 600  וEuronext 100  עולים. החוזים העתידיים מאותתים על פתיחה חיובית בבורסות ארה"ב. מדד S&P 500 עלה במסחר אתמול ב-0.53% ל-2,904.18 נקודות וכעת הוא נמצא במרחק של 0.3% מהשיא מ-29 באוגוסט.

מניית אינווסטק  הבריטית מזנקת במסחר לאחר שהחברה הודיעה כי היא מתכננת להפריד את יחידת ניהול הנכסים שלה. מניית אהולד דלהייז  יורדת לאחר ש-UBS המליץ למכור את המניה. 

מבחינת מדדי מאקרו, בארה"ב צפוי להתפרסם מדד מכירות הקמונעאות, שצפוי לעמוד על 0.4%. 

11:00

 

המסחר באסיה ננעל הבוקר בעליות, למעט מדד שנחאי  שירד. כך, הנייקי , הקוספי , הנג סנג  ו-ASX 200  ננעלו במגמה חיובית.

המסחר באירופה ממשיך להתנהל בעליות. האירו מתחזק מול הדולר בכ-0.27%. 

10:15

המסחר באירופה נפתח הבוקר בעליות. כך, פוטסי , דאקס , קאק , סטוקס 600  וEuronext 100  עולים. המסחר באסיה ממשיך להתנהל במגמה חיובית, למעט מדד שנחאי . כך, הנייקי , הקוספי , הנג סנג  ו-ASX 200  עולים.

לפי דיווחים בכלי התקשורת בגרמניה, שרי האוצר של צרפת, גרמניה ובריטניה פועלים להקמת מנגנון פיננסי מטעם האיחוד האירופי שיאפשר סחר חופשי עם איראן למרות הסנקציות האמריקאיות. שרי האוצר של מדינות אירופה המרכזיות, בתיאום עם הנציבות האירופית בבריסל, שוקלים להקים תאגיד ייעודי (Special Purpose Vehicle), שבו יהיו כל מדינות האיחוד בעלות מניות, ושלא יהיה חשוף לסנקציות האמריקאיות בשל העובדה כי לא ינהל עסקים עם ארה"ב או באמצעות הדולר האמריקאי. 

השקת האייפונים החדשים של אפל תומכת גם במניות חברות הטכנולוגיה מאסיה, שמייצרות רכיבים לאפל. כך,  LARGAN Precision, שמייצגת את העדשות המצלמות של האייפון, מזנקת בכ-7%. Pegatron, שמרכיבה את האייפון, עולה בכ-8%.

7:15

המסחר בבורסות אסיה מתנהל בשעה זו בעליות. כך, הנייקי , הקוספי , הנג סנג  ו-ASX 200  עולים. היחיד שיורד הוא מדד שנחאי 

אתמול ננעל המסחר בבורסות אסיה וארה"ב ננעל אתמול בעליות. אך באירופה הוא נסגר בירידות. 

מחירי הנפט , שצנחו אתמול בלמעלה מ-2%, חזרו הבוקר לעליות. גם הזהב, שירד אתמול בכ-0.3%, חזר הבוקר לעליות של כ-0.2%. 

חברות מתעשיית הסמיקונדוקטור  מזנקות במסחר הבוקר. כך, Advantest , סמסונג אלקטרוניקס  ו-SK Hynix עולות. המניות עולות על רקע הזינוק במניית חברת השבבים מיקרון  אמש בוול סטריט.

הין היפני נחלש מעט לעומת הדולר הבוקר.