אינפימר תספק לכתר פלסטיק חומר גלם בשווי עד 35 מיליון דולר

החברה הודיעה כי חתמה על מזכר הבנות מול כתר פלסטיק לאספקת פלסטיק מיוחד המיוצר מפסולת ממוחזרת למשך 10 שנים • לדברי אינפימר, "היקף התמורה יהיה תלוי בכושר הייצור של השותפות ובמחיר לטונה שנקבע בין הצדדים" • מניית אינפימר ירדה ביותר מ-40% בשנה האחרונה

משה דיין, מנכ"ל אינפימר / צילום: סמארטים
משה דיין, מנכ"ל אינפימר / צילום: סמארטים

חברת אינפימר  חתמה על מזכר הבנות לאספקת פלסטיק מיוחד המיוצר מפסולת ממוחזרת (אינפימר) לחברת כתר פלסטיק במשך כ-10 שנים. החברה דיווחה הבוקר (ה') לבורסה כי חתמה (באמצעות שותפות שבה היא מחזיקה 82.7%) על מזכר הבנות עם "יצרן פלסטיק בינלאומי מוביל", שלפיו תספק ללקוח אינפימר עד לשווי של 35 מיליון דולר בתקופה זו.

עם זאת, "היקף התמורה יהיה תלוי בכושר הייצור של השותפות ובמחיר לטונה שנקבע בין הצדדים, בכפוף להתאמות הנוגעות למחיר שמשלם הלקוח לספקים אחרים עבור חומר גלם לתעשיית הפלסטיק, ובכפוף להתאמות נוספות שנקבעו במזכר ההבנות". בנוסף, "השתכללות מזכר ההבנות תלויה באישורו של הלקוח את דגימת אינפימר שתסופק ללקוח עד ולא יאוחר מיום 31 במרץ 2019".

כתר פלסטיק תוכל גם לבטל את מזכר ההבנות אם החומר שתספק אינפימר לא יעמוד בתקן האירופי, בדרישות איכות שסוכמו, או בזמני האספקה שנקבעו בין הצדדים. באינפימר מעריכים כי מימוש ההזמנה לא יחל לפני תחילת הרבעון השני של 2019", ויכולתה לממש את מלוא היקף ההזמנה תלויה ברכישת קווי ייצור בהיקפים הנדרשים, ובהשקעה שלא תפחת מכ-10 מיליון שקל, אשר תתבצע להערכת החברה ממקורותיה העצמאיים".

אינפימר, המנוהלת על ידי משה דיין (לשעבר בכיר בחברת כתר פלסטיק), עוסקת בייצור פתרונות חלופיים להטמנת חומרים אורגניים ופלסטיים באמצעות עיבוד החומר וייצור חומר תרמופלסטי המשמש כחומר גלם לתעשיית הפלסטיק, שמקורו באשפה עירונית.

החברה נמצאת בשליטת היו"ר, יובל תמיר, ואשתו טל. תמיר עלה לכותרות בתחילת שנות ה-2000 כשהוביל את מאבק יוצאי השייטת שחלו בסרטן לאחר צלילות בנחל הקישון המזוהם. בית ההשקעות מיטב דש מחזיק כ-8% ממניות החברה באמצעות קופות הגמל שלו.

המניה איבדה יותר מ-40%

בחודש מאי השלימה אינפימר גיוס הון היקף של 15 מיליון שקל, שאליו הצטרף ביוני מענק מחקר ופיתוח של כ-5.5 מיליון שקל שקיבלה ממשרד הכלכלה, כך שלחברה יש כיום מספיק כסף כדי לרכוש ולהקים את קווי הייצור. את המחצית הראשונה של 2018 סיימה החברה ללא הכנסות ועם הפסד נקי של כ-4 מיליון שקל, לאחר שבשנת 2017 רשמה הפסד של 7 מיליון שקל.

רואי החשבון של החברה הפנו את תשומת לב המשקיעים להערכת החברה, שלפיה "יתרת האמצעים הנזילים העומדים לרשותה יספיקו לה לתקופה של שנה". עוד הם מציינים כי תוכניותיה לגיוס מקורות מימון להמשך פעילותה "תלויים באירועים עתידיים ואינם בשליטתה של החברה, ואין ודאות באשר ליכולתה להשיגם בעתיד הנראה לעין".

מניית אינפימר הגיבה לדיווח מהיום בעלייה. עם זאת, בשנה האחרונה רשמה המניה ירידה של יותר מ-40% ושוויה בבורסה הצטמק לכ-62 מיליון שקל.