על רקע סגירת הפעילות: מנכ"לית פועלים שווייץ פורשת

אורית לרר, שהייתה ממקבלי השכר הגבוה בבנק הפועלים, תעזוב את הבנק אחרי 40 שנה • בשנה שעברה החליט הפועלים למכור את פעילות הבנקאות הפרטית באירופה, בין השאר, על רקע חקירת הרשויות בארה"ב נגד הבנק • חלק לא מבוטל מהלקוחות הנבדקים בחקירה משתייכים לפועלים שווייץ

אורית לרר, מנכ"לית פועלים שווייץ / ענבל מרמרי
אורית לרר, מנכ"לית פועלים שווייץ / ענבל מרמרי

מנכ"לית פועלים שווייץ, אורית לרר, עוזבת את בנק הפועלים אחרי 40 שנה. לרר כיהנה ב-6 השנים האחרונות כמנכ"לית פועלים שווייץ. אשתקד הוחלט בבנק למכור את פעילות הבנקאות הפרטית באירופה, בין השאר, על רקע חקירת הרשויות בארה"ב נגד הבנק והתגברות הרגולציה בתחום. על רקע זה החליטה לרר לפני כמה חודשים לעזוב את הבנק, ולא להתמנות לתפקיד אחר בקבוצה.

נזכיר כי בימים אלה מתמודד בנק הפועלים מול חקירה סבוכה של הרשויות בארה"ב, בחשד כי סייע ללקוחותיו האמריקאים להעלים מס. חקירה זו גרמה לבנק לבצע הפרשה של כ-360 מיליון דולר עד כה. חלק לא מבוטל מהלקוחות הנבדקים משתייכים לפועלים שווייץ. 

לפני תפקיד זה שימשה לרר ראש החטיבה הבינלאומית בבנק הפועלים, ולפני כן הייתה מבקרת הפנים הראשית בבנק. קודם לכן כיהנה בתפקידים בכירים נוספים, ובהם מנהלת חטיבת הגבייה והבקרה.

בתפקידה האחרון זכתה לרר לתגמול גבוה. עלות שכרה עמדה בממוצע על 5-7 מיליון שקל. שכר זה בלט במיוחד לאחר כניסת חוק שכר הבכירים לתוקפו, שהוריד את שכר בכירי הבנק לתקרה של 2.5 מיליון שקל. עם זאת, החוק לא חל על מנהלי חברות בנות. כך למשל, שכרה של לרר היה הגבוה ביותר בקבוצה ועמד על כ-5.8 מיליון שקל.