מניית אופקו התרסקה ב-35% וגררה את ת"א לנעילה אדומה

שבוע המסחר הראשון של שנת תשע"ט ננעל באופן דרמטי עם צניחת מניית אופקו הלת' וירידות במדדי המניות העיקריים • אופקו תיגרע ממדד ת"א-35 ביום שני הקרוב • מניות לייבפרסון, מליסרון ובנק הפועלים בלטו בעליות • לעומתן, דיסקונט, מזור רובוטיקה ובזק רשמו ירידות שערים • במסחר בשוקי אירופה נרשמת מגמה מעורבת

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock
הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:30

שבוע המסחר הראשון של שנת תשע"ט, שהיה שבוע קצר במיוחד, בן יומיים בלבד, ננעל היום באופן דרמטי עם צניחה של כ-35% במניית אופקו הלת' . זאת, לאחר שהמסחר במניה נפתח למשך דקה בלבד לקראת נעילת המסחר בבורסת תל אביב. 

צניחת מניית אופקו העבירה את מדד המניות ת"א-35 , שבו היא תפסה משקל של 2.5%, לירידה יומית של 0.35%. גם מדד ת"א-125  ננעל עם ירידה, בשיעור של 0.2%. הבורסה הודיעה בסוף יום המסחר כי אופקו תיגרע ממדד ת"א-35 ביום שני הקרוב, ה-17.9.

מחזור המסחר במניות בתל אביב הסתכם היום ב-1.43 מיליארד שקל.

מדד הבנקים  עלה היום ב-0.91%, אף שמניית בנק דיסקונט  ירדה היום ב-2.2%. מנגד, מניית פועלים  התחזקה ב-2.35%.

בצידו החיובי של מדד ת"א-35 בלטו בסגירת המסחר מניות לייבפרסון , מליסרון  ופועלים . בצידו השלילי בלטו מלבד אופקו, מניות בזן , בזק , דיסקונט  ומזור רובוטיקה .

מדד ת"א-ביומד  צנח 1.71%, ומדד ת"א טק-עילית  ירד 1.34%.

15:00

המסחר בבורסת ת"א ממשיך להתנהל במגמה חיובית בשעה זו, שני המדדים העיקריים, ת"א-35  ות"א-125  ממשיכים לעלות. עם זאת, מניית אופקו הלת'  שאמורה לחזור למסחר לפרק זמן קצר לקראת סיום, לאחר שאתמול לא התקיים מסחר במניה, צפויה לצנוח בכ-40% ולהעביר את מדד ת"א-35 לצד השלילי בסגירה.

בשוק האג"ח נסחרות היום הממשלתיות השקליות הארוכות בעליות של 0.2%-0.3% ומדדי התל בונד המרכזיים שמרו על יציבות.

במסחר במטבעות נחלש הדולר בכ-0.4% לרמה של 3.57 שקל, ואילו האירו שומר על יציבות סביב 4.16 שקל.

מניית כלכלית ירושלים  בולטת בעליות בשעה זו, זאת לאחר שכלכלני S&P מעלות החליטו להעלות את דירוג החוב של החברה לרמה של A פלוס. במעלות מציינים כי בשנים האחרונות שיפרה החברה את פרופיל הסיכון הפיננסי עם יישומה של אסטרטגיה פיננסית להורדת מינוף וחיזוק בסיס ההון. מינוף החברה ירד מכ-85% בסוף 2015 לכ-59% בסוף הרבעון השני של 2018, ומדיניות החברה היא להמשיך לפעול להורדת המינוף לכיוון של 55% .

עוד בולטות בעליות בשעה זו מניות מבני תעשיה , לייבפרסון , אזורים , קנון , טאואר , מג'יק  ומטריקס .

מנגד, דיסקונט  בולטת בירידות לאחר שרשמה עלייה של יותר מ-20% בשלושה חודשים. עוד בולטות בירידות מניות מזור רובוטיקה , בזק  ובזן .

מחוץ למדד ת"א-125 בולטות בעליות מניות אל על  ודי.אן.איי ביומד .

יחידת ההשתתפות של רציו פטרוליום  עולה ומשלימה התקדמות של קרוב ל-40% בחודש על רקע דיווחים בנוגע למציאת מאגרי נפט נוספים בסמוך לאזור הזיכיון של השותפות בגיאנה.

עוד בולטת בעלייה מניית חג'ג' , שקפצה לאחר שהחברה דיווחה הבוקר על התקדמות בקבלת אישורים להקמת מגדל בן 40 קומות במתחם יבנה-שד"ל בתל אביב.

מנגד, מניות מדיוי  ואפולו פאוור  רושמות ירידות.

13:00

המסחר בבורסת ת"א מתנהל בעליות שערים בשעה זו, כשמדדי ת"א-35  ות"א-125  שניהם במגמה חיובית. גם מדדי ת"א-נפט וגז  ות"א-תקשורת וטכנולוגיות מידע  רושמים עליות שערים, בעוד מדד ת"א-בנקים-5  עבר לירידות.

בולטות בעליות במדד ת"א-35 בשעה זו הן מניות לייבפרסון , טאואר  וחברה לישראל . בצידו השלילי של המדד ממשיכות לבלוט מניות מזור רובוטיקה , בזן  ודיסקונט , אליהן מצטרפת מניית בזק .

מניית רציו פטרול יהש  ממשיכה לטפס בשעה זו, כך גם מניית חג'ג' . עוד בולטות בירידות בשעה זו מניות בי קומיונקיישנס , בעלת השליטה בבזק , ודנאל כא . מניית מדיוי  ממשיכה לצנוח לאחר הסכסוך עם חברת הקנאביס בארני'ס פארם.

מניית די פארם  ממשיכה לעלות לאחר הדיווח על הסכם העקרונות של החברה איתה תתמזג עם חברת טכנולוגיה העוסקת במחקר ופיתוח של אבקה המיוצרת מקנאביס רפואי.

כלכלית ירושלים הודיעה היום כי חברת מעלות החליטה על דירוג ilA+ לחברת כלכלית ירושלים . כמו כן, קבעה מעלות דירוג ilAA- לסדרת האג"ח י"ד  המובטחת בנדל"ן ודירוג ilA+ לסדרות האג"ח י"ב , י"ג  וט"ו  של כלכלית, שאינן מובטחות בנדל"ן.

11:45

יומו האחרון של שבוע המסחר בבורסת ת"א מתנהל במגמה חיובית בשעה זו, מדדי ת"א-35  ות"א-125  רושמים עליות שערים. גם מדדי ת"א-תקשורת וטכנולוגיות מידע  ות"א-נפט וגז  נסחרים במגמה חיובית כעת. מדד ת"א-בנקים  עבר לירידות שערים קלות.

בצידו החיובי של מדד ת"א-35 בולטות בשעה זו מניות לייבפרסון , מליסרון , חברה לישראל  וטאואר . בצידו השלילי של המדד בולטות מניות מזור רובוטיקה , בזן  ובנק דיסקונט , לאחר שהאחרונה רשמה אתמול עליות שערים בעקבות רכישת בנק דקסיה ישראל  מידי קבוצת דקסיה העולמית.

מניית קבוצת חג'ג' ייזום נדל"ן  ממשיכה לטפס לאחר שהבוקר החברה דיווחה על אישור הפקדת התכנית לשינוי התב"ע בפרויקט שד"ל בתל אביב.

חברת די פארם  מדווחת כי בהמשך להשלמת עסקת המיזוג עם חברת יו.אן.וי מדיסין בע"מ, החברה גם חתמה על הסכם עקרונות עם חברת טכנולוגיה העוסקת בין השאר במחקר ופיתוח של אבקה ננומטרית המיוצרת מקנאביס רפואי. מניית החברה עוברת לעליות שערים בשעה זו.

עוד בולטת בעליות בשעה זו היא מניית רציו פטרול יהש .

מניית מיי סייז  ממשיכה ליפול במסחר היום, לאחר שקיבלה התראה מנאסד"ק בדבר אי עמידה בדרישה למחיר מניה מינימלי. מניית מדיוי  ממשיכה לרדת לאחר שקיבלה דרישה מבעל מותג הקנאביס Barny's Pharm, שלא לבצע שימוש במותג בחו"ל.

09:45

המסחר בבורסה בתל אביב החל במגמה חיובית. מדדי ת"א-35  ות"א-125  עולים בשעה זו. בולטות בעליות שערים: לייבפרסון , אורמת  וטאואר . בולטות בירידות: מזור רובוטיקה , בזן  ודיסקונט 

המניה של קבוצת חג'ג' ייזום נדל"ן  מזנקת, לאחר שהחברה דיווחה הבוקר על אישור הפקדת התוכנית לשינוי התב"ע בפרויקט שד"ל בתל אביב.

מניית טבע  עולה הבוקר במסחר בתל אביב, על רקע עלייה של 1.46% שרשמה אתמול בבורסת ניו יורק. 

חברת מיי סייז , שמנייתה נסחרת בת"א ובנאסד"ק, קיבלה התראה מנאסד"ק בדבר אי עמידה בדרישה למחיר מניה מינימלי, אחרי שצנחה אתמול ב-3.7% במסחר בוול סטריט. 

חברת מדיוי  מדווחת כי קיבלה דרישה מבעל המותג Barny's Pharm, חברה בעלת שם עולמי בתחום הקנאביס, שלא לבצע שימוש במותג בחו"ל. מדיוי חולקת על דרישה זו וטוענת כי היא מנוגדת להסכם שנחתם בינה לבין בעלי בארני'ס פארם. 

חברת גזית גלוב  הגישה בקשה למחיקת מניותיה מהבורסה בטורונטו (TSX). בהתאם לבקשה, מניות גזית גלוב יימחקו מהמסחר בבורסה הקנדית ב-27 בספטמבר. 

06:30

המסחר בבורסה בת"א ייפתח היום (ה'), יומו האחרון של שבוע המסחר בארץ, על רקע הנעילה האדומה אתמול. בורסות וול סטריט ננעלו אתמול במגמה מעורבת, כשמדד נאסד"ק  ירד, אך לעומתו מדד דאו ג'ונס  ומדד S&P 500  עלו. מדד דאו ג'ונס החל לעלות עם ההודעה על אפשרות לשיחות סחר חדשות בין ארה"ב לסין.

התקווה להשיב על כנם יחסי מסחר תקינים ולניהול משא ומתן כלכלי עודדה את השווקים, והיום בורסות אסיה מתרוממות, כאשר נכון לשעה זו את העלייה החדה ביותר רושם מדד ההנג סנג 

לאחר שרשות ני"ע האמריקאית, ה-SEC, הודיעה ביום ו' האחרון כי המסחר במניית חברת החזקות הביומד אופקו  יושעה עד קבלת מענה מהחברה ומהמנכ"ל ובעל השליטה בה, ד"ר פיליפ פרוסט, בנוגע לכתב אישום שהוגש נגדו ונגד אחרים, והעוסק במניפולציה לא חוקית במניות, הופסק אתמול גם המסחר במניית אופקו בבורסה בת"א.

המסחר במניית אופקו בנאסד"ק הופסק לאחר שהמניה ירדה ב-18% ביום שישי האחרון (מחיקת שווי של יותר מחצי מיליארד דולר). 

לאחר שאתמול לא הייתה פעילות במניה, ובכפוף לכך שהשעיית המסחר לא תסתיים עד השעה 16:50, יתקיים באופקו "מסחר פתיחה נפרד" היום בשני שלבי מסחר: טרום פתיחה שיחל בשעה 16:50, ושלב מסחר הפתיחה יתקיים במועד אקראי בין השעה 17:24-17:25.

מניות דקסיה ישראל  ודיסקונט  רשמו אתמול עליות לאחר רכישת דקסיה ישראל על ידי הבנק.

הדולר היציג עומד על 3.5880 שקלים. האירו היציג עומד על 4.1595 שקלים.