עכשיו זה רשמי: אנרג'יאן מגיעה לבורסה בתל-אביב

בעלת המאגרים "כריש" ו"תנין", הודיעה היום כי תירשם למסחר בבורסה בת"א במהלך הרבעון האחרון של 2018 • מניית החברה תיסחר כמניה דואלית גם בבורסה בלונדון • עוד הודיעה החברה כי שלב הקמת האסדה הצפה FPSO באמצעותה יפותחו המאגרים "כריש" ו"תנין" יחל עד סוף 2018

חברת אנרג'יאן היוונית, בעלת המאגרים "כריש" ו"תנין", הודיעה היום (ד') כי תירשם למסחר בבורסה בתל-אביב במהלך הרבעון האחרון של 2018. מניית החברה תיסחר כמניה דואלית גם בבורסה בלונדון. עוד הודיעה החברה כי שלב הקמת האסדה הצפה FPSO באמצעותה יפותחו המאגרים "כריש" ו"תנין" יחל עד סוף שנת 2018.

לדברי מנכ"ל החברה, מתיאוס ריגס, "במהלך התקופה האחרונה עשינו התקדמות משמעותית בהפחתת הסיכון הפיננסי שלנו. הבטחנו הכנסות עתידיות בסך 12 מיליארד דולר על-ידי חתימה על 12 הסכמי מכירות גז טבעי לאספקת של 4.2 BCM גז טבעי בשנה".

לפני חודש הודיעה אנרג'יאן על קבלת תוצאות של הניתוח הגאולוגי בחמשת הבלוקים הימיים החדשים שלה בישראל. על-פי הניתוח, בשדות החדשים קיים פוטנציאל ל-126 BCM גז טבעי, כמות השווה לכמעט מחצית ממאגר "תמר". בנוסף, הניתוח העלה את הפוטנציאל של השדות הקיימים של החברה, "כריש" ו"תנין", ב-86 BCM נוספים ל-154 BCM. את הניתוח ביצעה חברת NSAI, אשר ערכה ניתוח דומה למאגרי "כריש" ו"תנין" של אנרג'יאן ומאגרי "תמר" ו"לווייתן".

ריגס התייחס בדבריו לפרסום זה ואמר כי החברה מצפה לקידוח אקספלורציה הראשון אשר יקבע את הכמויות המדויקות שקיימות במאגר "כריש" (כולל "כריש צפון"). הקידוח יבוצע במרץ 2019, ותוצאותיו יתקבלו במהלך הרבעון השני.

נזכיר כי החברה זכתה ברישיונות חיפוש בבלוקים 12, 21, 22, 23 ו-31, שנמצאים בקרבת המאגרים "כריש" ו"תנין" בדצמבר 2017 במסגרת הליך מכרזי של משרד האנרגיה. מדובר בניתוח ראשוני בלבד, ורק לאחר ביצוע קידוח אקספלורציה ניתן יהיה לקבוע בוודאות את כמויות הגז הקיימות בבלוקים.

במרץ השנה החברה גייסה אנרג'יאן כ-460 מיליון דולר במסגרת הנפקת מניות ראשונית (IPO) בבורסת לונדון. בעלי המניות העיקריים באנרג'יאן, ובהם המייסדים מתיאוס ריגס וסטטיס טופוזוגלו, השקיעו בהנפקה כ-15 מיליון דולר, "כדי להראות את מחויבותם".

בישראל החברה גייסה כ-140 מיליון דולר מהגופים המוסדיים, כאשר כלל ביטוח עמדה בראש הרוכשים, והיא צפויה להיות בעלת עניין באנרג'יאן, עם כ-10% מההון. מלבד כלל ביטוח, בין הגופים המקומיים שלקחו חלק בהנפקה היו פסגות, מיטב דש וקרן ספרה. את הגיוס בחו"ל הובילו מורגן סטנלי וסיטי, ואת החלק שגויס בארץ הובילה פועלים אי.בי.אי. כלל ביטוח ופסגות כבר מעורבות בפעילותה של אנרג'יאן ומהוות חלק מקונסורציום של גופים בינלאומיים וישראליים שחתמו באחרונה על הסכם מימון בהיקף של 1.25 מיליארד דולר מול אנרג'יאן, המיועד לפיתוח פעילותה.

לאנרג'יאן יש 13 רישיונות חיפוש בעולם, מתוכם 8 בישראל. החברה היוונית, שרכשה את מאגרי "כריש" ו"תנין" בישראל בעקבות אישור מתווה הגז, היא המתחרה של מאגרי "לוויתן" ו"תמר", הנשלטים על-ידי קבוצת דלק של יצחק תשובה ונובל אנרג'י.