תוצאות חיוביות לפואמיקס מניסוי שלישי באקנה

החברה נאלצה לחזור על הניסוי במוצר' לאחר שאחד משני הניסויים שנערכו במקביל לא השיג תוצאה טובה • תוצאות חיוביות בשניים מתוך שלושה ניסיונות עשויות להספיק לאישור

טיפולי אקנה /צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
טיפולי אקנה /צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

חברת פואמיקס' המפתחת תרופות על בסיס קצף לטיפול במחלות עור, הודיעה על קבלת תוצאות יעילות מובהקות בניסוי שנערך במוצר שלה המיועד לטיפול באקנה. החברה ערכה כבר בעבר שני ניסויי שלב III זהים במוצר זה במקביל, בתקווה להגיע במהירות לשוק. אחד הניסויים הצליח, ואילו השני לא השיג מובהקות. לכן חזרה פואמיקס על הניסוי. תוצאות מובהקות בשניים מתוך שלושה ניסיונות אמורות לאפשר לחברה להמשיך ולהגיש את המוצר לאישור.

מניית פואמיקס בנאסד"ק טרם הספיקה להגיב להודעה והחברה נסחרת לפי שווי של 241 מיליון דולר.

מניית פואמיקס מאז הנפקתה בנאסדק (דולרים)
 מניית פואמיקס מאז הנפקתה בנאסדק (דולרים)

הניסוי שנערך ב-1,507 מטופלים, השווה את האנטיביוטיקה בתוך קצף של פואמיקס לקצף לבדו (המוצר לא נבדק מול מוצרים אחרים שנמצאים בשוק). הושג שיפור מובהק בשני יעדים: האחד הפחתה במספר הפצעים לאחר 12 שבועות, והשני שיפור כולל משמעותי כפי שדורג על ידי רופא.

מנכ"ל החברה דיוויד דומזלסקי, כינה את התוצאות "אבן הדרך המשמעותית ביותר עבור החברה עד היום". לדבריו, המוצר של פואמיקס הוא הראשון שיוכל להביא לחולים את האנטיביוטיקה מינוציקלין, המקובלת כטיפול באקנה הניתן בבליעה, גם כטיפול מקומי על גבי העור.

באשר לבטיחות של המוצר, החברה דיווחה כי לא היו השפעות חריפות אולם חמישה מטופלים הפסיקו את הניסוי בשל תופעות לוואי (שלושה מטופלים בקבוצת הטיפול ושניים בקבוצת הביקורת שגם היא טופלה בקצף של פואמיקס, אך ללא תרופה). גם למוצר האנטיביוטיקה הניתן בבליעה הקיים בשוק, ישנן תופעו לוואי אך הניסוי אל השווה את המוצרים ראש בראש.

מוצר זה יהיה המוצר העצמאי הראשון של פואמיקס בשוק. בעבר נתנה זכויות לשיווק מוצר שלה לטיפול במחלת הרוזציאה לחברת בייר, וברבעון השני של 2018 נרשמו הכנסות של קרוב למיליון דולר ממוצר זה, בדומה לרבעונים אחרים וללא צמיחה. לפואמיקס 50 מיליון דולר בקופת המזומנים נכון לסוף הרבעון, בזכות שתי הנפקות שערכה בנאסד"ק.