אלופת צרפת בכדורגל תנפיק מטבע דיגיטלי לאוהדיה

מועדון הכדורגל פריז סן-ז'רמן, שעם כוכביו נמנים ניימאר וקיליאן אמבפה, הודיע על שותפות עם הסטארט-אפ Socios , שיפתח עבורו "אסימון אוהדים" • במועדון שוקלים להתחיל בהנפקת האסימונים כבר באביב 2019

שוער פריז סן-ז׳רמן, ג׳יאנלואיג׳י בופון / צילום: SHUTTERSTOCK
שוער פריז סן-ז׳רמן, ג׳יאנלואיג׳י בופון / צילום: SHUTTERSTOCK

פריז סן-ז'רמן, מועדון הכדורגל הבכיר בליגה הצרפתית, שבעונה האחרונה זכה בפעם השביעית בתולדותיו באליפות צרפת, מתכנן להנפיק מטבע דיגיטלי שבאמצעותו יתמרץ את אוהדיו בעולם לקחת חלק בפעילויותיו.

המועדון, שבין שחקניו מככבים החלוץ הברזילאי ניימאר והחלוץ הצרפתי קיליאן אמבפה, הודיע היום (יום ג') על שותפות רב-שנתית עם הסטארט-אפ Socios, הפועל מהאי מלטה, שיפתח עבורו את המטבע הדיגיטלי, המוגדר כ"אסימון אוהדים" (Fan Token).

על פי אתר החדשות הצרפתי Presse-Citron, בפריז סן-ז'רמן בוחנים כעת אפשרות להתחיל בהנפקת האסימונים כבר באביב 2019, וכך להפוך למועדון הכדורגל הראשון בעולם שמנפיק מטבע דיגיטלי. האסימון הדיגיטלי של פריז סן-ז'רמן לא מיועד לשמש אמצעי להעברת תשלום, כמו ביטקוין, אלא לאפשר לאוהדים המחזיקים בו להשתתף בהצבעות ובקבלת החלטות של המועדון בנושאים שאינם כבדי-משקל, כמו בחירת מדי הקבוצה או בחירת קבוצות יריבות במשחקי ידידות. בעלי האסימון יוכלו גם לקבל מהמועדון הצעות בלעדיות, כמו פגישה אישית עם שחקני הקבוצה או כניסה למשחקים מסוימים.

על פי המועדון, הבחירה לבסס את האסימון על טכנולוגיית הבלוקצ'יין נעשתה כדי לאפשר שקיפות בתהליכים שיתבצעו באמצעותו, כמו הצבעות בהשתתפות האוהדים. לדברי המנהל האחראי על שיתוף הפעולה מטעם פריז סן ז'רמן, מארק ארמסטרונג, "פריז סן ז'רמן נחושה למנף את ההזדמנויות שמספקים המטבעות הדיגיטליים. לטכנולוגיה המהפכנית הזאת תהיה השפעה חשובה על האסטרטגיה העסקית הכוללת של המועדון ועל האופן שבו אנו מתקשרים עם בסיס האוהדים שלנו".

במהלך זה מצטרף פריז סן-ז'רמן למועדוני כדורגל אירופיים אחרים שכבר אימצו את האפשרות של שימוש במטבעות דיגיטליים. בחודש שעבר נודע כי שבעה מועדוני כדורגל מרכזיים בליגה הבכירה בבריטניה ("פרמייר ליג") - ובהם בין השאר טוטנהאם, ניוקאסל, קריסטל פאלאס ולסטר סיטי - התקשרו בהסכם עם פלטפורמת ההשקעות eToro, שמייסדיה הם דודו רינג והאחים יוני ורונן אסיא, שיוכל לאפשר לנותני החסות למועדונים לשלם באמצעות ביטקוין.

באוגוסט הודיע אופ"א (UEFA), איגוד התאחדויות הכדורגל האירופיות, כי השלים ניסוי מוצלח באפליקציית כרטיסים מבוססת בלוקצ'יין עבור משחק בין שני מועדוני כדורגל ספרדיים מובילים, ריאל מדריד ואתלטיקו מדריד. אופ"א מתכנן להמשיך לפתח את המערכת הזאת עבור משחקים נוספים בעתיד.