אושר מינוי פרופ' דניאל הרשקוביץ לנציב שירות המדינה הבא

(עדכון) - הרשקוביץ, שר המדע לשעבר וח"כ מטעם הבית היהודי, בעברו נשיא אוניברסיטת בר-אילן ופרופסור למתמטיקה ודיקן הפקולטה למתמטיקה בטכניון ועד לאחרונה יו"ר המועצה הלאומית למחקר ופיתוח, ימונה ל-6 שנים

פרופ' דניאל הרשקוביץ / צילום: דוברות משרד המדע
פרופ' דניאל הרשקוביץ / צילום: דוברות משרד המדע

אחרי סאגת אי-מינויה של עפרה ברכה לנציבת שירות המדינה, הממשלה אישרה היום (ד') את מינויו של פרופ' דניאל הרשקוביץ לנציב שירות המדינה. הרשקוביץ, שר המדע לשעבר וח"כ מטעם הבית היהודי, בעברו נשיא אוניברסיטת בר-אילן ופרופסור למתמטיקה ודיקן הפקולטה למתמטיקה בטכניון ועד לאחרונה יו"ר המועצה הלאומית למחקר ופיתוח, ימונה ל-6 שנים.

התנועה לטוהר המידות - עמותה אשר בראשה עומד פרופסור עוזי ארד, והיועץ המשפטי שלה הוא עו"ד יובל יועז - טענו בפנייה לממשלה כי הרשקוביץ הוא בעל זיקה פוליטית ומן הטעם הזה יש להימנע ממינויו. בנוסף, הם הציגו בפני ועדת המינויים בראשות השופט חנן אפרתי טענות בנוגע להתנהלותו בעת שהיה נשיא בר-אילן. על-פי המצוין בהצעת ההחלטה שתונח מחר בפני הממשלה, הועדה בראשות אפרתי דנה בטענות הללו והחליטה לדחות אותן.

באשר לזיקתו הפוליטית של הרשקוביץ, היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה, עו״ד שלומית פרגו ברנע ציינה כי בשל הזמן שחלף מאז פרש מן הכנסת (2013) ומכיוון שבחמש השנים שחלפו לא היה חבר במפלגה ו/או חלק ממוסדות מפלגה כלשהי, הרי שהקשר הפוליטי ניתק.

יצוין כי המינוי הקודם שקידם ראש הממשלה נתניהו, של ראש אגף במשרד הפנים, עפרה ברכה נפסל על-ידי הועדה בראשות השופט אפרתי בסוף חודש יולי השנה. עד לפסילתה של ברכה על-ידי השופט אפרתי ושני נציגי הציבור פרופ׳ מינה טייכר ופרופ׳ דב גולדברג, נמרח העניין למעלה משנה, כאשר יו"ר ועדת המינויים, פרופ׳ רון שפירא פורש, ועורכי הדין רפי נץ צנגוט ויובל יועז עותרים לבג"ץ נגד הרכב הועדה והליכי המינוי. בסופו של דבר אילץ בג"ץ את הממשלה להרכיב מחדש את הוועדה, ואז הניח נתניהו את שמה של ברכה בפניהם פעם נוספת והפעם הוועדה פסלה אותה על רקע אי התאמה.

הרשקוביץ ייכנס לתפקיד אחרי שהוא מולא במשך כ-18 חודשים על-ידי ממלא-המקום אהוד פרוואר.