אפל מזהירה: מחירינו יושפעו מהטלת מכסים נוספים על סין

במכתב ששלחה לגורמי ממשל בארה"ב מפרטת החברה אילו מוצרים ייפגעו אם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אכן יטיל מכסים על מוצרים סיניים בשווי 200 מיליארד דולר: הווטש, אוזניות איירפודס, חלק מאוזניות ביטס והרמקול החכם החדש הומפוד • החברה לא ציינה השפעה צפויה על מחיר האייפון

טים קוק, מנכ"ל אפל / צילום: Reuters, Robert Galbraith
טים קוק, מנכ"ל אפל / צילום: Reuters, Robert Galbraith

אפל מזהירה כי רבים ממוצריה, כולל אפל ווטש, יושפעו מהכוונה האמריקאית להטיל מכסים נוספים על מוצרים סיניים. עם זאת, במכתב ששלחה לגורמי ממשל בארה"ב לא ציינה החברה השפעה צפויה על האייפון, מנוע ההכנסות העיקרי שלה, שדגמיו החדשים אמורים להיחשף ביום רביעי הקרוב.

במכתב מפרטת החברה אילו מוצרים ייפגעו אם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אכן יטיל מכסים על מוצרים סיניים בשווי 200 מיליארד דולר, כפי שהוא מתכנן. ביניהם ניתן למנות את הווטש, אוזניות איירפודס, חלק מאוזניות ביטס והרמקול החכם החדש הומפוד.

עם זאת, אף אחד מהמוצרים המוזכרים אינו נחשב למרכזי במודל העסקי הנוכחי של אפל, ודאי לא ביחס לאייפון - שאחראי לכשני שליש מהכנסותיה - או אפילו ביחס למחשבי המק (מחשב מק אחד, ה-MacMini, כן צפוי להיפגע מהמהלך). רכיבי מחשב ספציפיים, ככל הנראה כאלה המיועדים למרכזי דאטה, עשויים להיות מושפעים מהמכסים. בנוסף הם ישפיעו גם על עכברים מקלדות, מטענים ואפילו כיסויים לאייפון ולאייפד.

"הדאגה שלנו בנוגע למכסים האלה היא שארה"ב תהיה הנפגעת העיקרית מהם, וזה יתבטא בצמיחה חלשה יותר ובמחירים גבוהים לצרכנים האמריקאיים", ציינה החברה. מנייתה ירדה ב-0.8% במסחר הרגיל בנאסד"ק, ובאחוז נוסף במסחר המאוחר.

אמש (ו') אמר טראמפ שהוא הכין תוכנית להטלת מכסים על מוצרים סיניים נוספים בשווי 267 מיליארד דולר, ושהיא מוכנה "בהתראה קצרה אם הוא מעוניין בכך". תוכנית זו, אם תמומש, צפויה לפגוע באפל הרבה יותר - כיוון שהיא חלה על טלפונים סלולריים.