קרדיט סוויס לא צופה אישור בקרוב לתרופה של טבע למיגרנה

כלכלני הבנק מורידים את ההמלצה למניית טבע מ"תשואת שוק" ל"ניטרלי" ומפחיתים את מחיר היעד למניה ב-2 דולרים

טבע / צילום: רויטרס
טבע / צילום: רויטרס

לא סביר שטבע תקבל אישור לשיווק התרופה המקורית שלה לטיפול במיגרנה בימים הקרובים - כך מעריכים כלכלני בנק קרדיט סוויס. ההערכה מובילה להורדת המלצה למניית טבע, מ"תשואת יתר" ל"ניטרלי", ומחיר היעד יורד ב-2 דולרים ל-23 דולר.

המועד הקובע מבחינת ה-FDA (רשות המזון והתרופות של ארה"ב) להחלטה בנושא התרופה Fremanezumab הוא 16 בספטמבר. בקרדיט סוויס כותבים כי בטבע ממשיכים להאמין שהתרופה תאושר לשיווק החודש, ותושק מיד לאחר קבלת האישור. עם זאת, הם סבורים שהביקורים שערכו אנשי ה-FDA באתר הייצור של סלטריון, השותפה של טבע המייצרת עבורה את חומר הגלם לתרופה, לא הושלמו - דבר שהופך להערכתם את קבלת האישור בקרוב "לא סביר כלל".

עוד מוסיפים כלכלני קרדיט סוויס, כי גם הציפיות המסחריות מהתרופה גבוהות מדי, על רקע הדינמיקה בשוק.

בקרדיט סוויס מעריכים כעת שיחס הסיכוי/סיכון בהקשר של השקעה במניית טבע אינו אטרקטיבי, בהיעדר קטליזטורים נוספים למניה. הם מצפים מהנהלת טבע לפרט יותר בנוגע למנועי הצמיחה העתידיים, לפני שבבנק יחזרו להחזיק בעמדה חיובית כלפי המניה.

הורדת ההמלצה מגיעה אחרי כ-7 חודשים שבהם קרדיט סוויס היה חיובי על מניית טבע, כאשר בתקופה זו עלה מחיר המניה מ-18.6 דולר ל-21.5 דולר. טבע, בניהולו של קאר שולץ, נסחרת בניו יורק ובתל אביב בשווי 21.9 מיליארד דולר.