נתניהו: ראיתם את סקר הלמ"ס אצל הפרשנים החמוצים?

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם הערב בכנס הרמת כוסית של מפלגת הליכוד בפני כ-4000 פעילים • "ראיתם את סקר הלמ״ס האחרון? 89% מן הציבור הישראלי ענו שהם מרוצים מהחיים בישראל" • בניגוד לנאומים מן הסוג הזה בשנים האחרונות נתניהו לא השתלח הפעם ברשויות אכיפת החוק

ראש הממשלה בנימין נתניהו \ צילום: תמר מצפי
ראש הממשלה בנימין נתניהו \ צילום: תמר מצפי

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם הערב (ה') בכנס הרמת כוסית של מפלגת הליכוד בפני כ-4000 איש ונשמע מפויס ונינוח, יחסית לנאומיו בכנסים מן הסוג הזה בעבר. לפני שנה, הקדיש נתניהו את מעמד הרמת כוסית החג להשתלחות בוטה במני נפתלי ואלדד יניב על רקע הפגנות השחיתות נגדו.

הפעם, בגני התערוכה, נתניהו החמיא לשרי ממשלתו על הביצועים במשרדיהם השונים, ציין שהכלכלה הישראלית פורחת ושנתוני הלמֿ״ס מראים שהציבור הישראלי מרוצה מן הנעשה המדינה. "ראיתם את סקר הלמ״ס האחרון? 89% מן הציבור הישראלי ענו שהם מרוצים מהחיים בישראל", אמר נתניהו.

״כלי התקשורת לא סיקרו את סקר הלמ"ס האחרון", הוסיף". "למה שאלתי? פשוט רציתי לבדוק כי הלמ"ס דיווחה על כך. זה היה צריך לפתוח את החדשות. אתם ראיתם את זה בערוצי הטלוויזיה? אצל הפרשנים החמוצים? ברור שלא, כי זה אפילו לא חמוץ מתוק. זו ידיעה מתוקה ואמיתית".

כאמור, בניגוד לנאומים מן הסוג הזה בשנים האחרונות נתניהו לא השתלח הפעם ברשויות אכיפת החוק. הנושא של מינוי מפכ״ל המשטרה, שמעסיק את השר לבטחון פנים ואת הצמרת המשפטית של המדינה, לא הוזכר כלל. גם לא חקירות המשטרה, ואפילו לא נאום ההגנה הקבוע על ״אשתי שרה המותקפת רק בגללי״.

נתניהו סקר בפני חברי מרכז הליכוד את הביקורים האחרונים של מנהיגים זרים במדינה וציין גם את ביקור נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה. ״ידעתם שיש לו בת ששמה שרה, וגם לה יש בן ששמו יאיר? איזה עולם״ אמר נתניהו.

יחד עם זאת, במסגרת הסקירה של יחסי החוץ של ישראל, בחר נתניהו שלא להתייחס כלל לסגירת שגרירות ישראל בפארגוואי והחלטת הממשל שם להחזיר את השגרירות מירושלים לתל-אביב.

בקהל נכחו פעילים נגד מבקשי המקלט, בהם שפי פז, וחלקם התפרצו לנאום וצעקו כי ראש הממשלה מזניח את דרום תל-אביב. גם מחוץ לאולם, בגני התערוכה, הגיעו מספר פעילים של המחאה עם שלט ענק ״crime minister״. חברי הליכוד עברו על פני השלט הענק בכניסה לאירוע, אך נראה היה שהם לא מתרגשים במיוחד מן השלט.