מכר את נשמתו: הכירו את העו"ד הכי עסוק בוול סטריט

עו"ד ג'ון סינגר נכנס לטריטוריה שנויה במחלוקת במיוחד: עזרה לגברים שפוטרו כתוצאה מתנועת #MeToo להיאבק במעסיקיהם לשעבר בוול סטריט • הגישה שלו - התעקשות שלקוחותיו הם הקורבנות האמיתיים - אפשרה לכמה מגברים אלה לזכות בניצחונות נגד הסיכויים

רחוב וול סטריט / צילום: ברנדנ מקדרמיד, רויטרס
רחוב וול סטריט / צילום: ברנדנ מקדרמיד, רויטרס

לפני כמה חודשים עדכן ג'ון סינגר את אחת מחברת הילדות שלו על ההתפתחויות החדשות בחייו. הוא סיפר לה על יבול חדש של לקוחות שאותם הוא מייצג: גברים שפוטרו בגין טענות לחיזורים לא רצויים והתנהגויות לא הולמות אחרות.

"אתה בצד הלא נכון של הסוגיה", אמרה הידידה, סטייסי קרים, כשהיא מתלוצצת רק למחצה. היא מספרת שסינגר צחק.

מבחינתם של עורכי הדין, הנכונות לייצג לקוחות שמעוררים סלידה בקרב אחרים היא פשוט חלק מהעבודה. סינגר נכנס לטריטוריה שנויה במחלוקת במיוחד: עזרה לגברים שפוטרו כתוצאה מתנועת #MeToo להיאבק במעסיקיהם לשעבר בוול סטריט. הגישה שלו - התעקשות שלקוחותיו הם הקורבנות האמיתיים - אפשרה לכמה מגברים אלה לזכות בניצחונות נגד הסיכויים.

הלקוחות של סינגר כוללים את אומיד מאליק, דירקטור בבנק אוף אמריקה שאיבד את מקום עבודתו בינואר לאחר שאחת העובדות בבנק טענה כי חיזר אחריה למרות רצונה, ואת הרולד פורד, שהודח אשתקד ממורגן סטנלי לאחר שלבנק נודע על טענה דומה מאישה שלא הועסקה בבנק. סינגר מייצג גם את דן מייקלאו, מנכ"ל D.E. Shaw Group, שפוטר השנה בעקבות חקירת חדשות ל"התנהגות נצלנית ופוגענית".

בסופו של דבר הוצעו לשלושת הגברים כסף או הודעות פומביות שעשויות לתרום לשיקום המוניטין שלהם.

מבול הטענות להתנהגות לא הולמת נגד גברים רבי עוצמה במגוון של מגזרים יצרה בעיה למעסיקיהם. חברות שאינן מפטרות במהירות את הגברים המואשמים עלולות להיחשב בעיני הציבור הרחב ובעיני עובדיהן לבעלות גישה מקילה כלפי מטרידים מיניים. אבל אם הן כן פועלות במהירות, עלולים הגברים המפוטרים לטעון כי פוטרו באופן לא הוגן קודם לפני שנערכה חקירה ממצה. מצב זה יוצר הזדמנות לעורכי דין תעסוקתיים כמו סינגר.

"אני חושב שזה נפלא", אמר סינגר בהתייחסו לתנועת #MeToo. "אבל מנקודת ראות קצרת-ראות של מה אני עושה למחייתי, אני חושב שיש לזה גם צד שלילי, בגלל שלדעתי חברות יורות באנשים בלי לערוך חקירה מלאה".

בנק אוף אמריקה ומורגן סטנלי סירבו להגיב בסוגיית חקירותיהם. דובר A.D.E.Shaw אמר שהחברה מאמינה בנכונות החלטתה לפטר את מייקלאו.

מאוקטובר שעבר ייצג סינגר כתריסר גברים שפוטרו מעבודתם במגזר השירותים הפיננסיים ובמגזרים אחרים, וזאת בעודו מייצג נשים שטוענות כי נפגעו מהטרדה ומאפליה מינית. הוא מייעץ ללקוחותיו להילחם חזרה ולאיים בתביעה משפטית במקום לחמוק בבושה ממשרדי החברה. הגברים המפוטרים שוכרים לפעמים יחצ"נים משל עצמם, שעובדים עם סינגר ועם עורכי דין אחרים ששוכרים הגברים בניסיון לשנות את הנרטיב התקשורתי.

"המטרה היא לאלץ בהתמדה את המעסיקים לשעבר לאמוד את ההיבט הכלכלי של הפרשה ואת החבות שלהם", אמר ידידו של סינגר, רוברט ג'י. ג'יררד, שמנהל משרד עו"ד שגם הוא מתמחה בסוגיות תעסוקה.

סינגר בן ה-51 גדל באחד מפרברי בוסטון, ולמד באוניברסיטת טאפטס יחד עם קרים, שהתרשמה מאוד מביטחונו העצמי ומזיכרונו המעולה. הוא עקב בקלות אחר כל הדמויות ההיסטוריות בקורס היסטוריית המזרח התיכון שלמדו שניהם, בעוד שהיא התקשתה לעשות זאת. קרים לקחה פעם את סינגר לחוג ריקודים מודרניים שמרבית המשתתפים בו היו נשים, וסינגר הניף כיסא מעל לראשו וביצע ריקוד מסובך.

ב-2003 עזב סינגר את משרד עורכי הדין המוביל Proskauer Rose, שבו ייצג בנקי השקעות בסכסוכי עבודה, כדי לפתוח יחד עם ידיד משרד קטן במידטאון מנהטן. המשרד שלהם, Singer Deutsch, הציע את שירותיו למקצוענים בוול סטריט שתבעו את מעסיקיהם: סוחרים שטענו כי לא קיבלו בונוסים שמגיעים להם, וברוקרים שהתנגדו לרישום בתיקם האישי של תוצאות שימועים שנערכו להם.

המשרד הקטן התאים לסינגר, שאוהב להתרועע עם אנשים. הלקוחות כללו אנשים ששהו עמו במחנה קיץ בילדותו, מקוראי עלון חדשות לאוהדי קבוצת הפוטבול פטריוטס שאותו הוא ערך עד לאחרונה, ומהמועדון החברתי האקסקלוסיבי Norwood במנהטן התחתונה. הסופרת מרי היגינס קלרק שכרה את סינגר כדי להגיש תביעה נגד ברוקר שלטענתה ביצע עבורה השקעה לא מתאימה.

עבודתו של סינגר עבור מגוון עובדים בוול סטריט הניבה לו פניות טלפוניות מגברים שפוטרו בגין התנהגות לא הולמת לכאורה. הוא סירב לדון בתוצאות הפרשות המשפטיות שבהן היה מעורב לאחרונה.

בנק אוף אמריקה פיטר את מאליק בינואר, לאחר שאישה צעירה ביחידת שירותי הברוקרים היוקרתית של הבנק התלוננה עליו בגין חיזורים לא רצויים. באמצעות עורכי דינו הכחיש מאליק כי הטריד מינית אישה כלשהי.

הבנק הסכים לשלם למאליק פיצוי כספי במסגרת הסדר מחוץ לכותלי בית המשפט, וזאת כמה חודשים לאחר שסינגר עזר לו להגיש נגד הבנק תביעת פיצויים בסך 100 מיליון דולר בגין הוצאת דיבה. התביעה הוגשה לרשות הפיקוח על תעשיית השירותים הפיננסיים (FINRA), לדברי מקורות יודעי דבר. הסכום היה בן 8 ספרות, לדברי אחד המקורות האלה. מאליק משמש כעת כיועץ לקרנות גידור, והוא "חידש את פעילותו כמרצה בכנסי השקעות", על-פי הדוברת שלו.

כש-D.E. Shaw פיטרה את מייקלאו במועד מוקדם יותר השנה, היא אמרה שמייקלאו "הפר בצורה בוטה את הסטנדרטים והערכים שלנו". מייקלאו פוטר לאחר שכמה עובדות התלוננו על התנהגותו ועל אמירות משפילות מצדו.

מייקלאו דחה הצעת פיצויים של יותר מ-10 מיליון דולר מהחברה, לדברי מקורות יודעי דבר. הוא שכר את סינגר כעורך דינו, ואיים להגיש ל-FINRA תביעה נגד D.E. Shaw.

"כל מה שביקשתי זה שהחברה תצהיר בפומבי מה שנאמר לנציגיי באופן חוזר ונשנה, וגם לי באופן פרטי: שעזיבתי את החברה אינה קשורה להתנהגות מינית בלתי הולמת", כתב מייקלאו במכתב פתוח. הוא אומר שייתכן שקשה לעבוד עמו.

כשמורגן סטנלי פיטרה את פורד בדצמבר, היא טענה שהסיבה היא "התנהגות שאינה עולה בקנה אחד עם ערכינו ומהווה הפרה של המדיניות שלנו". לאחרונה בדקה החברה טענה שלפני כמה שנים חיזר פורד באופן בלתי הולם אחר אישה שלא נמנתה עם עובדות מורגן סטנלי, על-פי דיווחו של "וול סטריט ג'ורנל" באותה העת.

פורד אמר שהתקרית "פשוט לא התרחשה". הוא שכר את סינגר, וגם עורכי דין אחרים, ואיים לנקוט הליכים משפטיים. בינואר פרסמה מורגן סטנלי הודעה שבה נאמר שפורד לא פוטר בגין "התנהגות מינית לא הולמת".