"כישלון קורה כשאדם לא מעריך נכון את הדרך שהוא עושה"

ראסל אלוונגר (63), מנכ"ל טאואר ג'אז, חלם להיות מתאבק וללמוד באקדמיה של צי הסוחר האמריקאי  • פרויקט חגיגי לראש השנה: אנשי עסקים בכירים מדברים בפתיחות על המסלולים שלא בחרו בהם בחייהם 

ראסל אלוונגר / צילום: אייל יצהר
ראסל אלוונגר / צילום: אייל יצהר

עבר: "ללימודי פיזיקה הגעתי בדרך בלתי צפויה: זה קרה אחרי שהצטרפתי לכנסייה המורמונית ונסעתי מטעמה בשליחות לגרמניה. בזמן השהות שלי שם פגשתי אישה צעירה מרשימה מאוד. אחרי שסיימתי את שירותיי שם חזרתי לבקר וחיזרתי אחריה. היא הייתה בוגרת פיזיקה מאוניברסיטת מינכן והייתה חברה בצוות המחקר של חתן פרס נובל, פרופ' רודולף מסבאואר. הצטרפתי אליה למספר הרצאות וחשבתי שהנושאים היו מעוררי השראה. בתקופה הזו החלטתי ללמוד פיזיקה. והצעירה הזו לימים הייתה אשתי.

"לאחר הלימודים עבדתי בפיליפס ולאחר מכן בנובלוס ואחר כך באפלייד מטריאיילס. שם הייתה לי הזכות לעבוד עם דן מידן: למדתי ממנו וליקטתי בזכותו סגנונות רבים של ניהול, כשהחשוב בהם - להקיף את עצמך באנשים הכי טובים שיש. בטאואר בנינו חזון במהירות ואיישנו צוות נכון במטרה להשיג אותו.

"מעולם לא חוויתי תחושה של כישלון. היו, כמובן, תיקונים רבים בדרך, אבל לא כישלון. כישלון קורה כשאדם לא מעריך באופן נכון את הדרך שהוא עושה ו/או נכשל בלתקן אותה. אני גם לא חושב שאדם לומד הרבה מכישלון. אנשים לומדים מהצלחה. אם את רוצה לדעת מה הסוד לנישואים מוצלחים, את שואלת אדם שהתגרש ארבע פעמים או אדם שנשוי באושר כבר כמה עשורים? מכישלון אתה יכול ללמוד איך לא להיכשל בדרך מסוימת, מהצלחה אתה לומד איך להצליח בכמה דרכים".

הווה: "מאז שהצטרפתי לטאואר, היו מספר הצעות מעניינות אבל לא משהו שיעניק לי יותר התרגשות או סיפוק אישי ממה שאנחנו עושים כאן".

לו הייתי: "היאבקות הייתה ספורט שבו השתתפתי בתיכון ובקולג'. כילד, החלום שלי היה להיות הכי טוב שאפשר כמתאבק. מקצועית, תמיד תכננתי להשתתף באקדמיית צי הסוחר בארצות הברית, שאליה התקבלתי, וללמוד בה לתקופה. אבל בסופו של דבר, בחרתי ללמוד פיזיקה".

לו הייתי - ראסל אלוונגר / איור: גיל ג'יבלי
 לו הייתי - ראסל אלוונגר / איור: גיל ג'יבלי

כתבות נוספות בפרויקט "דלתות מסתובבות: בכירי המשק מדמיינים מסלולים חלופיים":

ארנה ברי: "פיתחתי רמה מסוימת של אוטיזם לדברים שמסיתים מהדרך"

צבי סטפק: "מעבר להעברת ידע, אתה גם עוזר לתלמידים לצלוח מכשולים בחיים"

אבישי אברהמי: "לא הייתי משנה כלום, אבל הייתי עושה את זה יותר טוב"

דב מורן: "אני היום מה שהייתי רוצה להיות, עם ההצלחות והצלקות"

אברהם קוזניצקי: "הדבר הכי יציב במדינה שלנו הוא חוסר יציבות"

אבי כץ: "אם הייתי באקדמיה, הייתי מקים את הפקולטה הכי חזקה בארץ"

צבי יוכמן: "ממליץ לכל אחד שנכנס לעולם העסקים ללמוד ראיית חשבון"

גבי רוטר: "חשבתי שזה מרתק שגשר יכול לחבר בין אנשים"