ורינט עקפה את תחזיות האנליסטים והעלתה תחזית שנתית

החברה, המספקת מערכות ושירותים בתחום המודיעין העסקי והביטחוני, רשמה ברבעון שהסתיים בסוף יולי רווח של 22.9 מיליון דולר, לעומת הפסד של 5.8 מיליון דולר ברבעון המקביל • המניה זינקה אתמול במסחר המאוחר בוול סטריט ב-12.3%

דן בודנר, מנכ"ל ורינט / צילום:  איל יצהר
דן בודנר, מנכ"ל ורינט / צילום: איל יצהר

מניית ורינט  זינקה אתמול במסחר המאוחר בוול סטריט ב-12.3%, לאחר שהחברה פרסמה דוחות כספיים טובים לסיכום הרבעון השני, והעלתה את התחזיות שלה לשנה כולה.

ורינט מספקת מערכות ושירותים בתחום המודיעין העסקי והביטחוני. שנת הכספים של החברה מתחילה בפברואר, כך שהרבעון שאת תוצאותיו היא פרסמה אתמול הסתיים בסוף יולי. החברה עקפה את תחזיות האנליסטים, כשהציגה הכנסות של כ-309 מיליון דולר ורווח נקי Non-GAAP של 76 סנט למניה, בעוד שבשוק ציפו ממנה להכנסות של 296 מיליון דולר ולרווח של 62 סנט למניה.

הכנסות החברה ממכירת מוצרים צמחו ב-16.6% ביחס לרבעון המקביל, לרמה של 110 מיליון דולר. ההכנסות משירותים ותחזוקה גדלו ב-8.8% והסתכמו ב-196 מיליון דולר. בחלוקה לפי תחומי פעילות, השוק האזרחי (Customer Engagement) הניב לחברה הכנסות של כ-201 מיליון דולר, צמיחה של 11.5% לעומת הרבעון המקביל, והשוק הביטחוני (תחום מודיעין הסייבר) צמח בשיעור דומה, וההכנסות ממנו הגיעו לכ-106 מיליון דולר.

הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות הגיע ברבעון ל-22.9 מיליון דולר, לעומת הפסד נקי של 5.8 מיליון דולר ברבעון המקביל. על בסיס Non-GAAP, בנטרול הוצאות הקשורות לרכישות, הפחתות של נכסים בלתי מוחשיים, רישום התגמולים ההוניים לעובדים וסעיפים חשבונאיים שונים, הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות הגיע ל-50.1 מיליון דולר, צמיחה של 29.2% מהרבעון המקביל.

המספרים של ורינט ברבעון
 המספרים של ורינט ברבעון

תוצאות משופרות גם במחצית

במחצית הראשונה של השנה, הכנסות החברה צמחו ב-11.2% לעומת המחצית הראשונה של שנת 2017, והסתכמו ב-596 מיליון דולר. הרווח הנקי היה 19.8 מיליון דולר, לעומת הפסד נקי בסך 26.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, והרווח הנקי Non-GAAP עלה ב-21.3% ל-84.6 מיליון דולר.

במהלך המחצית ייצרה ורינט 104 מיליון דולר מפעילות שוטפת, עלייה של 5.7% לעומת התקופה המקבילה. בסוף התקופה היו לחברה מזומנים והשקעות לטווח קצר בסך כ-384 מיליון דולר. ורינט תכננה לרכוש את NSO הישראלית תמורת סכום המוערך במיליארד דולר, אולם העסקה ירדה מהפרק.

"ברבעון השני, המומנטום העסקי החיובי הניב צמיחה של 11% בשני תחומי הפעילות שלנו", מסר המנכ"ל דן בודנר. "התוצאות הגיעו על רקע מיקוד בחדשנות, כולל אנליטיקס, בינה מלאכותית וטכנולוגיות אוטומציה. אנחנו מרוצים מהצמיחה החזקה בהכנסות, שלוותה בהתרחבות שולי הרווח. לאור התוצאות החזקות והמומנטום, אנחנו מעלים שוב את התחזית השנתית שלנו להכנסות ולרווח הנקי למניה".

ורינט מצפה כעת לצמיחה של 7% בהכנסות התחום האזרחי ושל 10% בתחום הביטחוני, שיובילו להכנסות שנתיות של 1.24 מיליארד דולר (לעומת תחזית קודמת ל-1.23 מיליארד דולר) - צמיחה של 7.8% מ-2017.

לפי תחזית החברה, הרווח הנקי Non-GAAP למניה יהיה 3.15 דולרים - צמיחה של 12%, בעוד שקודם התחזית הייתה ל-3.09 דולרים. ורינט נסחרת בנאסד"ק בשווי 3 מיליארד דולר.