ת"א ננעלה בירוק לפני החג; מחזור של 3.5 מיליארד שקל במניות

בשנה האחרונה, המחזור היומי הממוצע במניות בבורסת תל אביב היה 1.31 מיליארד שקל • בלטו בעליות ביום המסחר האחרון לשנת תשע"ח: מניית ספאנטק, שעלתה ב-3.6%, ומניית מזור, שטיפסה ב-4.3% • בצד השלילי בלטו מניית אזורים, שירדה ב-4.1%, ומניית רמי לוי, שירדה ב-3.3%

הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר
הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:40

יום המסחר האחרון לשבוע זה ושנת תשע"ח ננעל בעליות שערים במרבית מדדי המניות. מחזור המסחר במניות היה גבוה במיוחד, והסתכם ב-3.5 מיליארד שקל. בשנה האחרונה, המחזור היומי הממוצע במניות היה 1.31 מיליארד שקל.

מחזור המסחר באג"ח הסתכם היום ב-3.2 מיליארד שקל. 

המסחר בבורסה בתל-אביב בשבוע הראשון של ספטמבר התאפיין בירידות שערים במרבית מדדי המניות המובילים, וזאת בדומה למגמה בבורסות מובילות בעולם.

מדד ת"א-35  ירד השבוע ב-1.8%, ומתחילת השנה עלה ב-8.3%. מדד ת"א-125  ירד השבוע ב-1.5%, ומתחילת השנה עלה ב-7.8%. מדד הבנקים ירד השבוע ב-2.8%.

השבוע בוצעה הנפקה אחת של מניות לציבור על ידי חברת הביומד אקסלנז ביוסיינס בסך כ-16 מיליון שקל. מתחילת השנה גייסו החברות 5.3 מיליארד שקל בשוק המניות בתל אביב.

בשוק האג"ח השבוע, בוצעו שש הנפקות של אג"ח חברות, חמש מתוכן חברות נדל"ן, בסך של עד כ-2.4 מיליארד שקל. בין המנפיקות חברת נדל"ן זרה חדשה בשוק, MRR, המתווספות ל-11 מנפיקות אג"ח חדשות מתחילת השנה. MRR גייסה 265 מיליון שקל בהנפקת איגרות חוב ראשונה לציבור.

הדולר  ירד השבוע ב-0.2% מול השקל, ואילו הEURO  ירד באותו זמן ב-0.8% מול השקל.

17:00

רגע לפני היציאה לחופשת סוף השבוע והחג, עם סיומה של שנת תשע"ח, מסתמן כי המסחר בבורסת תל אביב מתעורר לחיים, עם מחזורי מסחר נאים במניות רבות.

ברוב מדדי המניות מסתמנת בשעה זו מגמה חיובית, עם עליות מתונות יחסית. מדד ת"א-תקשורת ומדד ת"א-בנקים עולים ביותר מ-1%. מניית דיסקונט בולטת בעליות בקרב מניות הבנקים.

מבין מניות מדד ת"א-35 בולטות בעליות כעת מניות הראל השקעות  ומזור רובוטיקה . בצד השלילי במדד זה, בולטות מניות טבע  וטאואר .

בקרב מניות מדד ת"א-125 נרשם זינוק במניית תמר פטרוליום  ומנגד ירידה במניות אזורים  ורמי לוי .

16:30

יום המסחר האחרון לשבוע זה ולשנת תשע"ח בבורסת תל אביב ממשיך להתנהל במגמה חיובית בשעה זו, עם עליות ברוב מדדי המניות ומדד תקשורת וטכנולוגיה  מוביל בעליות המדדים. מניית פרטנר  מובילה במדד הנ"ל.

המניות המובילות את העליות במדד ת"א-35  בשעה זו הן מזור רובוטיקה  ואופקו הלת'  שממשיכות עם המגמה החיובית, הפניקס  ולאומי . בצידו השלילי של המדד נמצאות מניות כיל , חברה לישראל , פריגו  ופתאל החזקות .

15:00

יום המסחר האחרון לשבוע זה ולשנת תשע"ח בבורסת תל אביב ממשיך להתנהל במגמה חיובית בשעה זו, עליות נרשמות ברוב מדדי המניות בהובלת מדד תקשורת וטכנולוגיה . מניות חברת פרטנר  וחילן  מובילות את המדד בעליות.

המניות המובילות את העליות במדד ת"א-35  הן מזור רובוטיקה , בינלאומי , לאומי , אופקו הלת'  ואמות . מהצד השני, בירידות בולטות מניות כיל , חברה לישראל  ופתאל החזקות .

במדד ת"א-125  ממשיכות להוביל בעליות מניות או פי סי אנרגיה  לאחר דיווח על הסכם של 300 מיליון דולר הבוקר וספאנטק , זאת לאחר שאתמול איבדה כ-5.2%. בירידות באותו מדד ממשיכות לבלוט מניות בי קומיונקיישנס  ואזורים .

13:00

יום המסחר האחרון לשבוע זה ולשנת תשע"ח בבורסת תל אביב ממשיך להתנהל במגמה חיובית בשעה זו, עליות נרשמות ברוב מדדי המניות. נזכיר שוב ששבוע המסחר הבא יהיה קצר מהרגיל ויכלול שני ימי מסחר בלבד - ימי רביעי וחמישי, וזאת בשל חופשת ראש השנה.

מדדי הבנקים  וטק עילית  ממשיכים לבלוט בעליות בין המדדים, כך גם תקשורת וטכנולוגיה  בהובלת מניית פרטנר . בצידו החיובי של מדד ת"א-35  ניתן למצוא את מזור רובוטיקה , אופקו הלת' ' ומליסרון . בירידות בולטות טבע  והראל השקעות.

במדד ת"א-125  בולטות בעליות מניות או פי סי אנרגיה  וספאנטק , לאחר שאתמול איבדה כ-5.2%. בצידו השני ניתן למצוא את אזורים מיטרוניקס  ובי קומיונקיישנס  של בזק.

מניית ביטפארמס  (לשעבר בלוקצ'יין כריה) ממשיכה לרדת בעקבות צלילת מחיר הביטקוין ביממה האחרונה.

מניית המשביר 365  מזנקת במסחר היום.

מניית אינטרקיור  צוללת היום, לאחר שאתמול דיווחה כי חתמה על מזכר הבנות לרכישת יתרת המניות בחברת הקנאביס הרפואי קנדוק.

מניית ננו דיימנשן   עולה היום במסחר בתל אביב, לאחר שאתמול צנחה ב-5.6% במסחר בוול סטריט.

הדולר  ממשיך לרדת ומתקרב לשפל של 3 חודשים מול השקל. השקל מתחזק היום גם מול האירו .

11:30

יום המסחר האחרון לשבוע זה ולשנת תשע"ח בבורסת תל אביב ממשיך להתנהל במגמה חיובית בשעה זו, עם עליות ברוב מדדי המניות. בשל חופשת ראש השנה, שבוע המסחר הבא יהיה קצר מהרגיל ויכלול שני ימי מסחר בלבד - בימים רביעי וחמישי. 

עלייה בולטת נרשמת כעת במדד הבנקים  ובמדד ת"א טק-עילית . בצד החיובי במדד ת"א-125  ממשיכות לבלוט בעליות מניות או פי סי אנרגיה  ומזור רובוטיקה 

מנייתה של חברת ביטפארמס  (לשעבר בלוקצ'יין כריה), המחזיקה בפעילות של כריית מטבעות דיגיטליים בקנדה, צונחת בשעה זו בכ-9%, אחרי ירידה של כ-16% מתחילת ספטמבר.

מחיר הביטקוין, המטבע המוביל בשוק הקריפטו, צנח בכ-13% ביממה האחרונה והוא נסחר בשעה זו במחיר של כ-6,440 דולר, לפי נתוני אתר CoinMarketCap. בשבוע האחרון ירד מחיר הביטקוין בכמעט 8%, ושווי השוק הנוכחי שלו כ-111 מיליארד דולר.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמת נטייה שלילית, וגם במסחר באג"ח הממשלתיות נרשמת מגמה דומה. 

בבית ההשקעות אקסלנס התייחסו לכיוון החיובי המאפיין את השווקים כבר תקופה לא קצרה, וציינו כי "הזמן הממושך של עליות בשווקים, מצבו הטוב של שוק העבודה ועליית מחירי הבתים תורמת כנראה לאופטימיות. חודש אוגוסט נתן כנראה חשק לעוד, כשהיה אוגוסט הטוב ביותר למדד ת"א-125 זה יותר מעשור".

עוד ציינו באקסלנס כי לצד המגמה החיובית בשוק המקומי, "שוק המניות בארה"ב שבר בשבוע שעבר שיא היסטורי חדש". לצד סימני האופטימיות הוסיפו כי "ביטחון מוגבר עלול להוביל ללקיחת סיכונים מוגברים, למינוף גבוה (כולל שיעור חיסכון נמוך) ומכאן הדרך לזעזוע רוחבי קצרה".

10:15

מדדי המניות בבורסת תל אביב עולים כעת, לאחר פתיחה מעורבת של המסחר הבוקר. במדדי ת"א-35  ות"א-125  נרשמות עליות שערים.

השקל מתחזק הבוקר מול הדולר והאירו. הדולר יורד ביותר מ-0.5% מול השקל.

מדד הבנקים עולה כעת, בהובלת מניות הבנק הבינלאומי  ומזרחי טפחות .

בשוקי אסיה נרשמת מגמה שלילית והמדדים מתקרבים לשפל שנתי. מניית או.פי.סי  אנרגיה ממשיכה לטפס, אחרי שהחברה דיווחה הבוקר על הסכם של 300 מיליון דולר.

09:45

המסחר בבורסה בתל אביב נפתח הבוקר במגמה מעורבת. מדד ת"א-35  יורד, ואילו מדד ת"א-125  עולה. 

מניית או פי סי אנרגיה  מזנקת בעקבות דיווח החברה הבוקר על הסכם של כ-300 מיליון דולר להקמת תחנת כוח "הצומת". 

מניית מזור רובוטיקה  עולה בפתיחת המסחר, לאחר שאתמול ירדה ביותר מ-5%. גם מניית טבע  יורדת בפתיחת המסחר הבוקר בתל אביב, לאחר שאתמול רשמה ירידה קלה בבורסת ניו יורק.

ירידה קלה נרשמת במניית בנק לאומי  הבוקר, לאחר שהבנק דיווח כי הושלמה העסקה למכירת מניות הבנק על ידי המדינה לסיטיבנק בכ-1.9 מיליארד שקל.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב מציינת כי היום שלב טרום הנעילה בשוק המניות יידחה בכ-40 דקות ויתחיל בשעה 16:54, בשל עדכון פרמטרים חודשי. 

09:00

הדולר ירד הבוקר בכ-0.45% לשערו הנמוך מאז 22 ביוני - והוא נסחר כעת ברמה של 3.602 שקלים. 

היום ייפתח יום המסחר באחרון לשבוע זה ולשנת תשע"ח בבורסה בת"א, שתחזור לפעילות רק ביום רביעי אחרי החג. השנה העברית החולפת הייתה חיובית מבחינת מדדי המניות בבורסת תל אביב. מדד ת"א-125 , מדד היחס של השוק המקומי, הוסיף לערכו כ-15%, בעיקר הודות לעליות נאות במניות נייס , טבע , כיל  ובמניות הבנקים. 

מדד מניות השורה השנייה, ת"א-90 , עלה גם כן בשנה העברית החולפת, אך בשיעור צנוע יותר של כ-8%. מנגד, מדד המניות הקטנות בבורסה, ת"א SME-60 , ירד בשנת תשע״ח בשיעור של 11.3%.

06:30

המסחר בבורסה בת"א ייפתח היום (ה'), יומו האחרון של שבוע המסחר, על רקע הסגירה השלילית אתמול. מדד ת"א-35  ומדד ת"א-125  ירדו בלמעלה מ-1% כל אחד, ומדד הבנקים  ירד בלמעלה מ-2%.

מניית פוקס  בלטה אתמול בירידות, והגיעה במהלך יום המסחר לירידות של מעל 5%.

מחזור המסחר במניות בבורסת ת"א הסתכם אתמול בכ-1.5 מיליארד שקל. מחזור המסחר בשוק האג"ח בתל אביב הסתכם בכ-3.8 מיליארד שקל.

המסחר בבורסות וול סטריט ננעל אמש במגמה מעורבת, והמסחר בבורסות אסיה מתנהל במגמה מעורבת, כשהניקיי היפני  ומדד ההנג סנג  רושמים ירידות, ומדד שנחאי  עולה.

שער הדולר היציג היום עומד על 3.6190 שקלים. האירו היציג הוא 4.1953 שקלים.