גבאי התחייב: לא נשב עם נתניהו, והוסיף: "יש עתיד" נכנעו

יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי התחייב שלא ישב עם נתניהו באירוע הרמת כוסית לכבוד ראש השנה של המחנה הציוני • בלטו בהיעדרם: יצחק בוז'י הרצוג וח"כ איתן ברושי

אירוע הרמת כוסית של המחנה הציוני / צילום: דוברות המחנה הציוני
אירוע הרמת כוסית של המחנה הציוני / צילום: דוברות המחנה הציוני

באירוע הרמת כוסית לכבוד ראש השנה של המחנה הציוני שנערך הערב בתל-אביב התחייב יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי שהוא לא ישב עם נתניהו והאשים את יאיר לפיד, יו"ר יש עתיד שהוא הרים ידיים. לדבריו "ֿנתניהו סיים את תפקידו ההיסטורי. נתניהו ברח והשאיר אותנו עם ליברמן והאמירות החלולות שלו. 14 שנים בשלטון זה פשוט יותר מדי", אמר גבאי.

"לצערי, חברינו ב'יש עתיד' נכנעו. הם הרימו דגל לבן ועכשיו הם מתחרים על תפקיד שר החוץ בממשלת נתניהו", הוסיף גבאי.

יו"ר האופוזיציה ציפי לבני אמרה "נתניהו נערך לקרב חייו המשפטיים ומוביל את ישראל לכאוס מוחלט. זה טוב לו. אנחנו לא ניתן לו להמשיך בהתנהלות של 'אחריי המבול'".

לבני האשימה את שרת המשפטים איילת שקד כמי שמדברת בסגנון דיקטטורי כלפי בית המשפט העליון: "יש לנו תפקיד היסטורי - ראינו מה קרה למדינות שהרוח הרעה הזאת השתלטה עליהן באמצעים דמוקרטים ולמה היא הפכה אותן. ישראל לא תהיה כזאת, אנחנו נהיה המגן של העם מפני הממשלה".

באירוע התייצבו כ-1,200 פעילים של המפלגה וביניהם חברי הכנסת של העבודה ושל התנועה. חלק מחברי הכנסת של העבודה מודאגים מאוד בשל הסקרים המצביעים על תמיכה פוחתת במפלגה. עם שריון המקומות ברשימה לפי בחירה אישית של גבאי ועם הצטרפות התנועה של ציפי לבני, חוששים רבים מחברי הכנסת המכהנים שיהיה להם קשה להשתלב בפעם הבאה.

מן האירוע נעדר ח"כ איתן ברושי, שתבע את יו"ר המפלגה אבי גבאי בתביעת לשון הרע אחרי שגבאי קרא להדיחו. יו״ר האופוזיציה עד לאחרונה, ומי שמונה להיות יו״ר הסוכנות יצחק הרצוג, לא הגיע לאירוע בשל נסיעה לחו״ל.