אוטוטוקס משיקה צ'יפ גלובאלי חדש לתקשורת בין כלי רכב

מערך השבבים מהדור השני של אוטוטוקס, חברת האוטו-טק הישראלית, המוכן כבר לפריסה, מסוגל לתמוך הן בתקשורת בתקן DSRC שנפוץ בעיקר בארה"ב יפן ואירופה והן בתקשורת ישירה ב-C-V2X (פרוטוקול PC5), שנפוץ בעיקר בסין

חגי זיס / צילום: אלון רון
חגי זיס / צילום: אלון רון

חברת האוטו-טק הישראלית אוטוטוקס (Autotalks) מכפר נטר, שמפתחת טכנולוגיות לתקשורת אוטומטית בין כלי רכב ולתשתית הכבישים והערים (V2X) הכריזה היום (ד') על פתרון גלובלי ראשון בעולם שעונה בו זמנית על שני הסטנדרטים הנפוצים כיום בעולם בטכנולוגיה זו. מערך השבבים מהדור השני של אוטוטוקס, המוכן כבר לפריסה, מסוגל לתמוך הן בתקשורת בתקן DSRC שנפוץ בעיקר בארה"ב יפן ואירופה והן בתקשורת ישירה ב-C-V2X (פרוטוקול PC5), שנפוץ בעיקר בסין.

תקשורת V2X צועדת לכיוון אימוץ המוני מצד השוק לאחר שיצרני הרכב הגדולים בעולם הכריזו על כוונות לצייד את דגמי המכוניות שלהם בטכנולוגיה זו. בשנים האחרונות התפלג עולם ה-V2X לשתי טכנולוגיות שונות עם שתי ארכיטקטורות השונות זו מזו באופן יסודי, דבר שהקשה ליצור פתרון גלובלי יחיד והרמוני. אוטוטוקס מספקת מענה לצורך בפתרון גלובלי בכך שהיא מציידת את מערכי השבבים מהדור השני שלה, המוכנים להטמעה בכלי רכב מייצור סדרתי, ביכולות C-V2X, בנוסף לתמיכה המובנית שלהם ב-DSRC.

"אוטוטוקס גאה להכריז שמערך השבבים הקיים של הדור השני שלה יכול כעת לתמוך ב-PC5", אמר חגי זיס, מנכ"ל אוטוטוקס. לדבריו "מדובר בצעד מהפכני המוכיח את העמדה המובילה של אוטוטוקס בשוק. מהלך זה ממחיש שרק חברה עם ניסיון רב-תחומי ביצירה של פתרונות תקשורת עבור בטיחות רכבים יכולה לפתח פתרון גלובלי מאובטח היטב של V2X. אנו מחויבים להישאר חברה שחושבת קדימה ולהביא לשוק ההמוני פתרון V2X שיציל חיים בכל האזורים והפרוטוקולים בעלות המשתלמת ביותר".

אוטוטוקס מעסיקה כ-100 עובדים בישראל, ארה"ב, יפן, קוריאה, גרמניה וצרפת, ומגייסת בימים אלה עובדים נוספים. החברה גייסה לפני כחודש מיליוני דולרים מענקית הרכב הקוריאנית יונדאי. קודם להשקעה של יונדאי, השלימה אוטוטוקס ארבעה סבבי גיוס, בסך השקעות מצרפי שהסתכם ביותר מ-80 מיליון דולר.