חברת הביומד אלפא טאו גייסה 29 מ' ד' בהובלת שביט קפיטל

הגיוס ישמש להמשך הניסויים הקליניים של החברה וכן להרחבת מתקני הייצור שלה • בניסוי ראשוני השיגה החברה תוצאות מרשימות בחיסול גידולים באמצעות גלי אלפא

תאים סרטניים/ צילום: שאטרסטוק
תאים סרטניים/ צילום: שאטרסטוק

חברת הביומד אלפא טאו מדיקל Alpha Tau Medical, הפועלת בתחום הטיפול בסרטן, הודיעה היום (ד') כי גייסה 29 מיליון דולר בסבב גיוס פרטי. הגיוס ישמש להמשך הניסויים הקליניים של החברה וכן להרחבת מתקני הייצור שלה.

אלפא טאו פיתחה שיטה חדשה להקרנות נגד סרטן, באמצעות גלי אלפא שעד היום לא היו מקובלים בהקרנות. לחברה שיטה ייחודית המשפרת את אפקטיביות גלי האלפא בטיפול.

את הגיוס הובילה קרן ההון סיכון הישראלית, שביט קפיטל, המתמחה בהשקעות בחברות המצויות בשלבים מתקדמים ולרוב לקראת גיוס הון בנאסד"ק. אלפא טאו הודיעה בעבר על כוונתה לגייס בנאסד"ק בשנים הקרובות, במידה והשוק יאפשר זאת.

לגיוס הצטרפו גם חברת גיוס ההמונים להשקעה בסטארט אפים OurCrowd. וכן מדיסון ונצ'רס, זרוע ההון סיכון של מדיסון פארמה, חברת שיווק התרופות הישראלית. כמו כן הצטרפו לגיוס המשקיעים הפרטיים סיר רונלד כהן ואלן פטריקוף, מייסדי אייפקס פרטנרס, ומשקיעים קיימים בחברה ביניהם לאונרד גורדון, אחד המשקיעים הראשונים בה.

את החברה מנהל מנכ"ל בריינסוויי לשעבר, עוזי סופר. "אנו שמחים על התמיכה והאמון להם אנו זוכים ממשקיעים חשובים אלו", אמר סופר. "הגיוס יאפשר את חשיפת מלוא הפוטנציאל של טיפול ה- Alpha DaRT לטיפול במגוון רחב של סוגי סרטן וזאת באמצעות עריכת ניסויים קליניים ברחבי העולם. המימון יאפשר גם את הקמתם של מתקני ייצור בשוקי מפתח וזאת בכדי לתת מענה לביקושים הצפויים לטיפול, שהינו טיפול מציל החיים. אנחנו מעריכים כי המוצר יאושר לשיווק באירופה ב-2019, ולאחר מכן נפעל לקבלת אישורים בארה"ב".

החברה גייסה עד כה 25 מיליון דולר כאלפא טאו ו-18 כאלת'רה, כך שהיקף הגיוס הכולל שלה עם הגיוס הנוכחי מגיע ל-72 מיליון דולר מאז הקמתה.

יצויין כי על החברה עדיין לעבור ניסויים קליניים רב מרכזיים כדי להוכיח את יעילותה בכל תחום בו תרצה לפעול ואחר כך לקבל את אישורי שיווק מן הרגולטורים בכל מדינה. סופר מעריך כי ניתן יהיה לראות את המוצר בשוק

במחקר הקליני הראשון של החברה המתבצע בניהולו של פרופ׳ אהרון פרופובצר, מנהל היחידה לאונקולוגיה של גידולי ראש צוואר בבי״ח בלינסון, כבר התקבלו תוצאות ראשוניות מבטיחות. ביותר מ- 70%מהחולים הביא הטיפול להשמדת הגידול הסרטני תוך מספר שבועות. בנוסף, 100% מהגידולים התכווצו כתוצאה מהטיפול וזאת מבלי שנרשמו תופעות לוואי יוצאות דופן, כך מדוות החברה.

בראיון קודם אמר סופר ל"גלובס": "ב-1898 גילתה מארי קירי את הרדיום, חומר פולט קרינת אלפא, וכבר אז האמינה שהקרינה הזו יכולה לסייע בריפוי. החלקיקים המרכיבים את קרינת האלפא הם מבחינות מסוימות אידיאליים לטיפול בסרטן. הם חלקיקים כבדים אשר פוגעים בצורה עוצמתית ברקמה שנמצאת לידם, אך לא עוברים הלאה לרקמות הבאות". אלא שכך אי אפשר להקרין על גידול שנמצא במרכז הגוף - שכן כל הקרינה תלך לאיבוד עוד לפני שתחדור אפילו את העור. גם אם יובא מקור הקרינה קרוב מאוד לגידול, הוא יפגע אך ורק בשולי הגידול, ולא יחדור לעומקו.

אלפא תאו מדיקל פיתחה מעין "רסיסי" קרינה המוחדרים לתוך הגידול. כל מקור קרינה כזה מכיל איזוטופ אשר מתפרק לאטומים פולטי אלפא. אטומים אלו יכולים לנוע בתוך הגידול למרחק של כמה מילימטרים לפני שהם פולטים את חלקיק האלפא העוצמתי (אך קצר הטווח), וכך בכל זאת מקבלים טווח השפעה סביר לקרינת האלפא. ניתן לפזר את הרסיסים בתוך הגידול כך שהקרינה תשפיע על כולו, אך לא מעבר לו.

"אנו בטוחים כי טכנולוגית פורצת הדרך של אלפא טאו תשנה את כללי המשחק בטיפול בסרטן", אמר גארי לייבלר, מייסד ושותף מנהל של שביט קפיטל. "חשוב לציין כי תחת הובלתו של צוות הניהול המנוסה, החברה יצרה כבר קשרים אסטרטגיים עם מרכזי מחקר, והיא ממוקמת כמובילה עולמית בפיתוח הדור הבא של טיפולי אונקולוגיה",

מאיר יעקובסון, מייסד ומנכ"ל מדיסון פארמה, שהיה אחד המשקיעים הראשונים באלפא טאו באמצעות זרוע ההשקעות שלה מדיסון ונצ'רס, אמר "אנו שמחים על קצב התקדמותה המהיר של חברת Alpha Tau Medical ושל טכנולוגיית ה- DaRT ואנו מאוד אופטימיים לגבי הפוטנציאל של הטיפול לעורר את מערכת החיסון ולאפשר טיפול יעיל גם לסרטן גרורתי". החברה כבר הקימה ברות בנות בארה"ב וביפן והיא נמצאת בתהליך של יצירת שיתופי פעולה נוספים על מנת לאפשר הפצה וייצור מקומי של הטיפול, אם וכאשר יאושר.

אלפא טאו נוקטת באותה הגישה בה נקט סופר בבריינסווי, של עריכת ניסויים קליניים במספר רב של יישומים טיפוליים בו זמנית. החברה בוחנת או תחל בקרוב לבחון את הטיפול באינדיקציות: סרטן הלבלב, סרטן השד, סרטן הראש והצוואר, סרטן גינקולוגי וסרטן הערמונית.

טכנולוגית ה -DaRT הומצאה בשנת 2003 על ידי פרופ' יצחק קלזון ופרופ' יונה קיסרי מאוניברסיטת תל אביב. הפטנט המקורי נרשם על ידי רמות, שהינה חברת מסחור הטכנולוגיות של אוניברסיטת תל אביב ומחזיקה היום במניות של אלפא טאו. בעבר פעלה החברה בשם אחת (אלת'רה מדיקל) במימון משקיעים פרטיים, אולם מאבקים בין בעלי המניות מנעו את התקדמותה. ב-2016 היא הוקמה מחדש בשם אלפא טאו, לאחר שהוסדר מבנה בעלי המניות, סופר גויס כמנכ"ל, והחברה יצאה לדרכה החדשה. מאז גייסה, כולל הגיוס הנוכחי. 

את קרן שביט קפיטל מייצגים עורכי הדין הרי גרינברג ועמי הורדוס ממשרד אפרים אברמזון ושות'.