שר הכלכלה: המדינה תשקיע 920 מיליון שקל בצפון

הדברים נאמרו בוועידת הכלכלית "פנים אל הצפון" בנהריה • עוד אמר השר אלי כהן: "ישראל היא סטארט-אפ ניישן אבל ההייטק שלה לא צריך להיות רק בין הרצליה לרמת גן"

שר הכלכלה אלי כהן / צילום: דודי ועקנין
שר הכלכלה אלי כהן / צילום: דודי ועקנין

"נשקיע בשנה הקרובה 920 מיליון שקל בפריפריה הצפונית ונזרים מיליוני שקלים נוספים לחיזוק ההייטק בצפון", כך אמר היום (ג') שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן בוועידה כלכלית שנערכת בנהריה.

כהן אמר כי "במהלך העשור האחרון ממשלות ישראל איבדו את הצפון, לא השקיעו בו די משאבים והתפתחותו נעצרה. ערים חזקות הן ערים שיש להם תעשייה חזקה, אזורי תעשייה מפותחים ותעסוקה איכותית. ישראל היא 'סטארט-אפ ניישן' אבל ההייטק שלה לא צריך להיות רק בין הרצליה לרמת גן. נצמצם את הפערים שנוצרו".

מנכ"ל משרד הכלכלה, שי רינסקי אמר כי בשנתיים האחרונות המדינה הקצתה יותר ממיליארד שקל בצפון, במסגרת השקעות שהובילו להרחבת התעסוקה בעוד 1,200 משרות: "בשנה הקרובה נקים בצפון את המכון ליצור מתקדם שיהווה מרכז ידע ארצי לתעשייה, נקים באצבע הגליל את המכון לחדשנות במזון וחממה ביוטכנולוגית ועוד".

הוועידה הכלכלית שנקראת "פנים אל הצפון" נפתחה הבוקר ומשתתפים בה יו"ר רשות החדשנות, מנהל רשות ההשקעות, מנהלת הרשות להשקעות זרות וראשי רשויות מקומיות מצפון.