טליט התקדמה בתוכנית ההתייעלות - והמניה בלונדון עלתה

במחצית הראשונה של 2018 הסתכמו הכנסותיה של חברת הטכנולוגיה בכ-202 מיליון דולר - עלייה של 13.6% ביחס לתקופה המקבילה ב-2017 • המניה רשמה עלייה קלה היום בבורסה המשנית של לונדון • באחרונה סוכם על מכירת חטיבת הרכב של טליט לחברה סינית תמורת 105 מיליון דולר

מניית טליט תקשורת  נסחרה היום (ג') בבורסה המשנית של לונדון בעלייה קלה, לאחר שחברת הטכנולוגיה הישראלית פרסמה דוחות כספיים למחצית הראשונה של 2018, ובהם ציינה כי נרשמה התקדמות בתוכנית ההתייעלות והמיקוד האסטרטגי.

טליט מפתחת ומייצרת מוצרים לתקשורת בין מכשירים אלקטרוניים (M2M), כולל יישומי האינטרנט של הדברים (IoT), והיא נסחרת בשווי של 212 מיליון ליש"ט.

בשנה האחרונה עברה החברה טלטלה משמעותית: עם פרסום דוחות הרבעון המקביל ב-2017, המניה צנחה על רקע תוצאות חלשות והפחתת תחזיות; מאוחר יותר פורסמו אזהרות רווח נוספות, ובמקביל המנכ"ל הקודם נאלץ לפרוש, לאחר שהתגלה שהסתיר כתב אישום שהוגש נגדו בעבר בארה"ב.

כחלק מניסיונות ההתאוששות מהמצב שאליו נקלעה, יצאה לפועל תוכנית התייעלות והתמקדות, ובמסגרתה סוכם באחרונה על מכירת חטיבת הרכב של החברה לחברה סינית תמורת 105 מיליון דולר.

במחצית הראשונה של השנה, הכנסות טליט הסתכמו בכ-202 מיליון דולר, עלייה של 13.6% ביחס לתקופה המקבילה ב-2017. הכנסות החברה מפעילות השירותים, הקישוריות ופלטפורמת ה-IoT, הסתכמו ב-16.5 מיליון דולר, עלייה של 16.2%. שיעור הרווח הגולמי דווקא ירד מ-39.2% ל-33.6%, וה-EBITDA המתואם (רווח בניכוי ריבית, מס, פחת והפחתות) הגיע ל-12.5 מיליון דולר, ירידה של 15%. בשורה התחתונה נרשם הפסד של 5.7 מיליון דולר, צמצום ביחס להפסד בתקופה המקבילה, שהיה 9.8 מיליון דולר.

שיפור משמעותי נרשם בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת, שהגיע ל-21.1 מיליון דולר, לעומת תזרים שלילי של 3.3 מיליון דולר בתקופה המקבילה. הדבר סייע לחברה להפחית את החוב ב-5.2 מיליון דולר לעומת סוף 2017, ל-25 מיליון דולר.

לדברי יוסי פייט, מנכ"ל טליט, "במהלך החציון הראשון חלה התקדמות משמעותית בתכנית המפנה של החברה על בסיס המטרות העיקריות: להתמקד במוצרים ופתרונות IoT תעשייתיים; לחזור לצמיחה דו-ספרתית בהכנסות; לייצב את הרווח הגולמי ואף לשפרו; ולהקטין במקביל את הוצאות התפעול. מכירת חטיבת הרכב, יחד עם השינויים הארגוניים שלנו, תאפשר לנו להתמקד אך ורק בהזדמנויות הניכרות במרחב ה-IoT וכן בהקטנת בסיס התפעול שלנו".