חשד להונאה בהיקף של כמיליון ד' במכירת כרטיסי טיסה לאומן

המשטרה חשפה היום חשד להונאה של אלפי לקוחות, שהתבצעה באמצעות מכירת כרטיסי טיסה לאומן שבאוקראינה בראש השנה, אשר בוטלו כיום לפני מועד הטיסה • 3 חשודים נעצרו

הונאה, תרמית, זיוף, עוקץ / שאטרסטוק
הונאה, תרמית, זיוף, עוקץ / שאטרסטוק

מחוז ירושלים במשטרה חשף היום (ג') חשד להונאה של אלפי לקוחות, שהתבצעה באמצעות מכירת כרטיסי טיסה לאומן שבאוקראינה בראש השנה, בהיקף של מעל מיליון דולר, אשר בוטלו כיום לפני מועד הטיסה. המשטרה עצרה 3 חשודים בהונאת הכרטיסים.

בית משפט השלום בירושלים נעתר לבקשת המשטרה והאריך אתמול (ב') את מעצרם של שני החשודים עד לתאריך 6 הספטמבר. היום צפוי החשוד השלישי להגיע לבית המשפט לצורך דיון בהארכת מעצרו.

חקירת המשטרה התחילה בהמשך לקבלת שתי תלונות מאזרחים, לפיהן רכשו כרטיסי טיסה לאומן, אוקראינה, שם תכננו לחגוג יחד עם עשרות אלפי ישראלים את ראש השנה.

הכרטיסים נרכשו מחברת נסיעות בשם "אירופנים" בכ-635 דולר לכל כרטיס. לפי תלונות האזרחים, יום לפני מועד הטיסה, החברה הודיעה ללקוחותיה כי אין ביכולתה למלא את חלקה בעסקה, והכרטיסים בוטלו.

חוקרי המשטרה פתחו בחקירה מאומצת, אשר מסקנותיה הראשונות העלו חשד,כי מדובר בהונאה רחבת-היקף ממנה, נפגעו יותר מ-2,000 אנשים, מרביתם ככל הנראה מהציבור החרדי/דתי.

עם התקדמות החקירה עצרו חוקרי המשטרה בראשית השבוע שני חשודים עיקריים בני 29 מבית"ר עלית ומבית שמש, שהם הבעלים של חברת "אירופנים". שני החשודים הובאו לחקירה במשטרה בחשד לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בכוונה לקבל דבר במרמה, הלבנת הון ועבירות נוספות.

מחקירת המשטרה עולה החשד כי החשודים ערכו חוזה התקשרות עם אדם השוהה בחו"ל ומייצג חברת תעופה המפעילה טיסות בין ישראל לאוקראינה, ובו הזמינו מעל 2000 כרטיסי טיסה בשווי כולל של כ-1.3 מיליון דולר.

עוד עלה החשד כי החשודים קשרו קשר עם חשוד נוסף מגבעתיים, שנעצר אתמול בנתב"ג בשעה שניסה להימלט מהארץ (לפי החשד).

החשוד שנעצר טען כי הוא מבקש לממן ולסבסד חלק מעלות כרטיסי הטיסה על-ידי כך שהחשודים (בעלי חברת "אירופנים") יעבירו לידיו את כספי מכירת הכרטיסים, ולאחר שיסבסד את העלות, יעביר את הכסף לנציג חברת התעופה בחו"ל.

חוקרי המשטרה חושדים כי כל הכסף שהצטבר בידי 3 החשודים ממכירת הכרטיסים, לא הועבר כלל לנציג חברת התעופה בחו"ל, ועל-פי החשד, שלושת החשודים מעלו בכספים והשתמשו בהם לטובת האישית ולביצוע הלבנת הון.

הנזק לקהל לקוחות החברה, שמצאו עצמם מספר ימים לפני ראש השנה ללא כרטיס טיסה, נאמד על-ידי המשטרה במיליוני שקלים, כאשר חלק מהלקוחות נאלצו לרכוש כרטיסים חדשים מחברות אחרות על-מנת לטוס לאומן.

משטרת ישראל פונה לציבור שרכש כרטיסי טיסה מחברה זו ו/או נפגע מדפוס פעולה זהה, להגיע בהקדם לתחנת המשטרה ולהגיש תלונה.