הבחירות לוועד תע"א: גם פרץ רוצה להרים כוסית עם העובדים

מוטי פרץ הודע כי בכוונתו להתמודד על תפקיד יו"ר הוועד מול יאיר כץ

כחמישה שבועות לפני הבחירות לוועד התעשייה האווירית, ניכר שהאווירה בשטח מתחילה להתחמם: ראש מנהלת הבטיחות בחברה, מוטי פרץ, הודיע בימים האחרונים כי יש בכוונתו להתמודד על תפקיד יו"ר הוועד מול יאיר כץ, היו"ר המכהן. כץ, בנו של שר העבודה והרווחה חיים כץ, נבחר לתפקיד בבחירות המיוחדות לראשות הוועד שהתקיימו בחודש מאי ובכך גבר על פרץ ברוב גדול, כשקיבל יותר מ-80% מקולות הבוחרים.

בבחירות שיערכו ב-8 באוקטובר יתבקשו עובדי החברה לבחור, פרט ליו"ר הוועד, גם את 64 חברי מועצת העובדים. יש לציין כי הבחירות שנערכו במאי היו רק לתפקיד ראשות הוועד וזאת לאחר שהיו"ר הקודם, אהוד נוף, פרש לגמלאות והנהלת החברה סירבה לאשר את הארכת כהונתו בתפקיד.

בימים האחרונים פרץ פנה למנכ"ל היוצא של התע"א, יוסי וייס; ליו"ר שלה, הראל לוקר וליועץ המשפטי, אריה קליין והודיע להם כי יש בכוונתו להתמודד על תפקיד יו"ר הוועד. הוא הוסיף וביקש שיאפשרו לו תנאים השווים לאלה של כץ, שמרבה להופיע לפני עובדי החברה במסגרת אירועי הרמת הכוסית לרגל ראש השנה: "אנו נמצאים בתקופת בחירות ועל כן אני דורש שלמועמד יאיר כץ לא תינתן עדיפות על פני", כתב פרץ בפנייתו.

בשיחות עם "גלובס" אמר פרץ כי לקראת הבחירות הבאות לוועד הוא דורש פיקוח של שופט ומשקיפים, זאת כדי למנוע אי סדרים וכדי להבטיח את ההתנהלות התקינה של ההליך. יצוין כי לראשונה, הבחירות באוקטובר יהיו ממוחשבות.