מנכ"ל ומייסד ענקית האיקומרס הסינית JD.com נעצר בארה"ב

ליו (ריצ'רד) קיאנגדונג נעצר במהלך סוף השבוע במיניאפוליס במסגרת נסיעת עסקים לארה"ב • לפי בלומברג, הוא נחקר בחשד לביצוע הטרדה מינית • החברה פרסמה פוסט ברשת החברתית הסינית וויבו, לפיו משטרת ארה"ב ניקתה את קיאנגדונג מכל אשמה, אך משטרת מיניאפוליס אמרה כי החקירה עדיין מתנהלת

ליו (ריצ'רד) קיאנגדונג מנכ"ל ומייסד JD.com / רויטרס
ליו (ריצ'רד) קיאנגדונג מנכ"ל ומייסד JD.com / רויטרס

מנכ"ל ומייסד JD.com, אחת מחברות האינטרנט הגדולות בסין, ליו (ריצ'רד) קיאנגדונג, נעצר במהלך סוף השבוע במיניאפוליס במסגרת נסיעת עסקים לארה"ב. לפי בלומברג, הוא נחקר בחשד לביצוע הטרדה מינית. קיאנדונג שוחרר לאחר מעצר של כ-16 שעות, ומשטרת מיניאפוליס החליטה שלא להחזיקו במעצר במהלך המשך החקירה, ואף לא להטיל מגבלות כלשהן על נסיעותיו. המשטרה סירבה לספק פרטים על סיבת המעצר.

החברה פרסמה פוסט ברשת החברתית הסינית וויבו, לפיו משטרת ארה"ב ניקתה את קיאנגדונג מכל אשמה, אך משטרת מיניאפוליס אמרה כי החקירה עדיין מתנהלת. החברה אף כתבה בפוסט כי נסיעת העסקים של המנכ"ל תמשיך כמתוכנן.

JD.com היא חברת האיקומרס הגדולה בסין אחרי עליבאבא, ובין משקיעיה נמנים טנסנט, וולמארט וגוגל. קיאנדונג נוסע באופן תכוף לארה"ב כדי לנהל פגישות עם שותפים וספקים של JD, למרות שבשלב זה יש לחברה נוכחות קטנה בארה"ב. הוא הפך לאחד המיליארדרים הידועים בסין כשהפך רשת של חנויות לממכר אלקטרוניקה לחברת אונליין עצומה שמוכרת סחורות מגוונות, ממצרכים טריים ועד גאדג'טים. לפי בלומברג, הונו מוערך ב-7.3 מיליארד דולר.