ריבלין: בדיעבד התברר לי ששר תקשורת זו עמדה חשובה

נשיא המדינה התייחס הבוקר לחקירות שהתנהלו נגדו כאשר היה מועמד לתפקיד שר המשפטים בשנת 2001, ונפתחו נגדו 7 תיקי חקירה פליליים • "הגיעו אז לראש הממשלה (שרון) ואמרו לו שאיני יכול להיות שר המשפטים והוא מינה אותי לשר התקשורת, בדיעבד מי ידע שזה תיק כה חשוב?" • ריבלין יצא נגד חוק יסוד הלאום: "כל אזרח מדינת ישראל הוא אזרח שווה - יהודי או לא יהודי"

ראובן ריבלין / צילום: שלומי יוסף
ראובן ריבלין / צילום: שלומי יוסף

הנשיא ראובן ריבלין יצא נגד חוק יסוד הלאום היום בבוקר (ב') במהלך ועידת המשפיעים של חברת החדשות. בראיון עם יונית לוי אמר כי: "כל אזרח מדינת ישראל הוא אזרח שווה - יהודי או לא יהודי". ריבלין הסביר כי חוק הלאום מיותר, וכי ערביי ישראל צריכים ליהנות מכל הזכויות של אזרח. ריבלין נשאל על ידי לוי האם ראש הממשלה נתניהו יצטרך להתפטר אם יוגש נגדו כתב אישום, וריבלין נזהר מלתת תשובה מפורשת.

הוא התייחס לחקירות שהתנהלו נגדו לפני מספר שנים, כאשר היה מועמד לתפקיד שר המשפטים בשנת 2001, ונפתחו נגדו 7 תיקי חקירה פליליים בנוגע לקשריו עם הקבלן דודי אפל. 6 תיקי חקירה נסגרו, ובתיק אחד המליצה המשטרה להעמידו לדין, דבר שלא קרה בגין חוסר בראיות. ריבלין אמר: "הגיעו אז לראש הממשלה (שרון) ואמרו לו שאיני יכול להיות שר המשפטים והוא מינה אותי לשר התקשורת, בדיעבד מי ידע שזה תיק כה חשוב?".

נושא מינויו של ריבלין לשר התקשורת ולא שר המשפטים התעורר לאחרונה, כיוון שריבלין באותה העת מחה על התארכות החקירות של המשטרה נגדו: "מי יחזיר לי ולמשפחתי שלוש שנים וחצי קשות שלקחו לי", אמר אז ריבלין. דבריו אלה מצוטטים בחודשים האחרונים על ידי נתניהו, כאשר הוא סוקר את האופן בו מרבית המלצות המשטרה, לדברי נתניהו, "נזרקות לפח".

עוד בדבריו התייחס ריבלין להתחזקות גורמים קיצוניים במפלגות באירופה, וכאשר נשאל אם הדבר כך גם בישראל השיב כי נמצאים כיום בשלטון גורמים, מכל הצדדים של הקשת הפוליטית, שפעם היה נדמה שהם רק עניין של מגוון דעות וחופש ביטוי "וכיום הם חלק מן השלטון". ריבלין לא פירט למי התכוון.