נעילה שלילית בת"א; מניית בזק צנחה בכמעט 4%

לאומי, שנפלה ב-1.52%, ומזרחי טפחות, שירדה ב-1.44%, בלטו בירידות במדד הבנקים, שאיבד 1% • מניות הפניקס ושטראוס בלטו בעליות • קבוצת המשביר לצרכן פרסמה דוחות כספיים מאכזבים • הדולר מתחזק מול השקל בעוד האירו נחלש

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock
הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:25

יום המסחר בבורסת ת"א ננעל הערב במגמה שלילית. מדדי ת"א-35 , ת"א-125  ות"א-בנקים  ננעלו בירידות. המניות שבלטו בעליות במדד ת"א-35 היו הפניקס , מליסרון  ושטראוס . בירידות בלטו בזק , כיל  וחברה לישראל . מדד הבנקים ירד בהובלת לאומי  ומזרחי טפחות .

מדד הביטוח  עלה היום בכ-1%, בהובלת מניות החברות אטראו שוקי הון  וכלל ביטוח .

גם מניות בעלת השליטה של בזק, בי קומיונקיישנס , ירדה במסחר. 

מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם ב-1.15 מיליארד שקל. באג"ח הוא עמד על 2.19 מיליארד שקל. 

16:30

המסחר בבורסת ת"א מתנהל בשעה זו בירידות. מדדי ת"א-35 , ת"א-125  ות"א-בנקים  יורדים. ת"א-נדלן  ות"א-טכנולוגיה  עולים. המניות הבולטות בעליות במדד ת"א-35 הן הפניקס , מליסרון  ושטראוס . בירידות בולטות בזק , כיל  וחברה לישראל 

מניית פלרם  יורדת היום, לאחר שחברת התעשייה דיווחה הבוקר כי אתמול נמסרה במשרדיה בקשה לגילוי ועיון מסמכים שהוגשה ב-19 באוגוסט בבית המשפט המחוזי בתל אביב, לשם בחינת הגשת בקשה לאישור תביעה נגזרת בקשר להליך משפטי שהתנהל באוסטרליה נגד החברה, חברת הבת הזרה ועובדת של החברה.

שער הדולר  היציג היום עומד על 3.6150 שקלים. האירו  היציג הוא 4.1987 שקלים.

15:00

המסחר בת"א ממשיך להתנהל במגמה שלילית בשעה זו, מדדי ת"א-35  ות"א-125  ממשיכים להיסחר במגמה שלילית, כך גם ת"א-טכנולוגיה  וגם ת"א-בנקים . מדדי ת"א-ביטוח , ת"א-נדלן  ות"א-נפט וגז  נסחרים בשעה זו במגמה חיובית.

בולטות בעליות במדד ת"א-35 בשעה זו מניות הפניקס , מליסרון  וקבוצת דלק , ואילו בירידות בולטות מניות בזק , כיל  וחברה לישראל .

קבוצת המשביר לצרכן  סיכמה את הרבעון השני של 2018 סיכמה בהפסד של קרוב ל-6 מיליון שקל, המצטבר ל-10 מיליון שקל בתקופת המחצית. זאת, בהמשך להפסד של 9 מיליון שקל שהציגה קבוצת הקמעונאות בשנת 2017 כולה.

במסחר במטבעות הדולר  מתחזק מול השקל ומנגד האירו  נחלש. שער הדולר היציג היום עומד על 3.6150 שקל ואילו שער האירו היציג על 4.1987 שקל.

13:00

בשעה זו המסחר בבורסת ת"א מתנהל במגמה שלילית, כאשר שני המדדים המובילים, ת"א-35 ות"א-125 רושמים ירידות שערים. גם ת"א-בנקים  ות"א-טכנולוגיה  במגמה שלילית כרגע. מדדי ת"א-ביטוח , ת"א-נדלן , ת"א-נפט וגז  ות"א-ביומד , לעומתם, נסחרים בעליות שערים.

בולטות בעליות במדד ת"א-35 כרגע הן מניות דלק קבוצה , שטראוס  והפניקס . מניות בזק , מזרחי טפחות , כיל , חברה לישראל  והראל השקעות  בולטות במדד בירידות.

11:00

המסחר בבורסת ת"א מתנהל בשעה זו בירידות שערים. ת"א-35  ות"א-125  יורדים, כך גם ת"א-בנקים . ת"א-טכנולוגיה ,ת"א-נפט וגז  ות"א-ביטוח  לעומת זאת רושמים עליות שערים.

המניות הבולטות בירידות במדד ת"א-35 הן של חברות בזק , מזרחי טפחות  וכיל . מהצד השני בעליות נמצאות מניות אלוני חץ , גזית גלוב  וקבוצת דלק .

עוד בולטת בעליות הבוקר היא מניית רשת האופנה המשביר 365  שמטפסת.

בסיכום החודשי שפרסמה היום הבורסה לניירות ערך, היא ציינה כי בחודש שעבר נרשמו עליות שערים בכל מדדי המניות המובילים בתל אביב, בהשפעת עליות השערים בבורסות בארה"ב ופרסום דוחות כספיים חיוביים לרבעון השני של 2018 על ידי החברות הבורסאיות. מדד ת"א-35 עלה באוגוסט ב-5.5% והשלים עלייה של כ-10% מתחילת השנה. בעליות השערים באוגוסט בלטה מניית סודהסטרים, שזינקה בחודש שעבר בכ-63% בעקבות ההודעה על רכישתה על ידי ענקית המזון והמשקאות האמריקאית פפסיקו, בעסקת ענק ששוויה כ-3.2 מיליארד דולר.

ההאטה במחזורי המסחר, המאפיינת את חודשי יולי-אוגוסט, נרשמה גם השנה, והמחזור בשוק המניות (כולל תעודות סל) הסתכם בחודש שעבר ב-1.3 מיליארד שקל - גבוה ב-33% מהמחזור ביולי, אבל נמוך ב-11% מהמחזור במחצית הראשונה של 2018. לעליית המחזור באוגוסט לעומת החודש הקודם תרם עדכון המדדים החצי-שנתי, שחל ב-2 באוגוסט, וביום זה נרשם מחזור גדול בהיקף של כ-2.8 מיליארד שקל.

בשוק המניות המקומי גויסו באוגוסט כ-421 מיליון שקל. בין השאר, חברת המכון לחקר האינטרנט גייסה כ-20 מיליון שקל בהנפקה ראשונית (IPO) לפי שווי חברה של כ-80 מיליון שקל. חברת הטכנולוגיה סייפ-טי גרופ, שמניותיה נסחרות בתל אביב, גייסה כ-27 מיליון שקל בהנפקה ראשונה בארה"ב ומניותיה התחילו להיסחר גם בנאסד"ק. כיום נסחרות בת"א 60 חברות שמניותיהן נסחרות גם בארה"ב או גם באירופה.

בשוק איגרות החוב בתל אביב גויס באוגוסט סכום של 900 מיליון שקל מהציבור - רובו על ידי חברות נדל"ן. כמו כן, גויסו כ-600 מיליון שקל ממשקיעים מוסדיים.

איגרות החוב הקונצרניות עלו באוגוסט בכ-1.3% בממוצע. בלטו בעלייה של 2.1% מדדי תל בונד-תשואות ותל בונד-תשואות שקלי, הכוללים את כל אג"ח החברות בריבית קבועה בטווח דירוג אשראי שבין (-BBB) לבין (A) בדירוג מעלות, או בטווח דירוג שבין (Baa3) לבין (A2) בדירוג מידרוג, שנכללות במאגר התל-בונד.

09:30

יומו השני של שבוע המסחר בבורסת ת"א נפתח במגמה שלילית, עם שני המדדים העיקריים, ת"א-35  ות"א-125  בירידה. מניות חברה לישראל  וגזית גלוב  בולטות בעליות במדד ת"א-35 עם פתיחת המסחר, בעוד מזרחי טפחות , נייס  ודלק קידוחים  בולטות בירידות באותו המדד. בזק  בולטת גם היא בירידות.

06:30

המסחר בבורסה בת"א ייפתח היום (ב') על רקע הנעילה החיובית אתמול. מדד ת"א-35  הוסיף לערכו 0.60%, ומדד ת"א-125  כמעט שבר שיא, כשננעל על 1501.03 נקודות - מרחק של פחות מ-3 נקודות משיאו הקודם, שנרשם ב-18 באוגוסט 2015, ועמד על 1,503.53 נקודות. היום יתקיים מסחר באסיה ובאירופה בלבד. בארה"ב יצויין היום יום העבודה (LABOR DAY) והמסחר יתחדש מחר.

המסחר בבורסות וול סטריט ננעל בסוף השבוע במגמה מעורבת, וזאת לאחר פתיחה אדומה ומגמה תנודתית לאורך כל שעות המסחר. מחיר הנפט הגולמי נעצר על 69.72 דולר לחבית. המסחר בבורסות אסיה מתנהל היום במגמה שלילית, בעקבות החששות ממלחמת סחר ומהסלמה ביחסי ארה"ב-סין, ולאור העובדה כי ארה"ב וקנדה לא הגיעו להסכמות בנוגע להסכם הסחר החדש ביום שישי, שאמור להחליף את הסכם NAFTA.

המדדים העיקריים באסיה (הניקיי היפני , מדד שנחאי  ומדד ההנג סנג ) רושמים ירידות.

השקל נחלש מול הדולר ב-0.17%, וכעת שערו היציג של הדולר עומד על 3.604 שקלים. האירו נחלש ב-0.24% מול הדולר ושערו היציג הוא 4.2119 שקלים.

מבול הדוחות הכספיים שפרסמו החברות הנסחרות בבורסת תל אביב בסוף השבוע האחרון, טומן בחובו תוצאות שרבות מהן היו מעדיפות להסתיר מעיני הציבור.

אתמול סקרנו ב "גלובס" את התוצאות הלא מחמיאות שרשמו במחצית השנה הראשונה וברבעון השני של 2018 תשע חברות: רכבת ישראל, קרסו מוטורס, רבוע כחול נדל״ן, האחים יעקובי, ארנה גרופ, קבוצת אלעזרא, אימקו וחברות הנדל״ן הזרות GFI וברוקלנד אפריל.

חברת תאי הגזע קדימהסטם , המפתחת תרופה למחלת ניוון השרירים ALS, הודיעה אתמול כי היא נמצאת במגיעים לגיוס 20 מיליון שקל בהקצאה פרטית

זמן קצר לאחר שמכרה 4.9% ממניות חברת הפניקס שבידה, שוב מוכרת קבוצת דלק, בשליטת יצחק תשובה, 4.9% ממניות קבוצת ה ביטוח והפיננסים שבשליטתה, במקביל לעסקת SWAP.

המכירה, שעליה דיווחה אתמול דלק , הכניסה לה 256 מיליון שקל, וזאת בהמשך למכירה דומה שביצעה בסוף השבוע האחרון, ושבה קיבלה 253 מיליון שקל עבור שיעור מניות זהה.