הדולר המתחזק עלול לפגוע בשוקי המניות

זינוק נוסף בשער הדולר עלול לגרום לכאב ראש למשקיעים, מכיוון שזה יוזיל גם את מוצריהן של חברות אמריקאיות גדולות בחו"ל, וגם את מחיריהם של נכסים נקובי דולר כמו סחורות למשקיעים זרים • איך משקיעים בדולר?

דולרים / צילום: shutterstock
דולרים / צילום: shutterstock

אחד החששות הרציניים ביותר בקרב מנהלי השקעות לאחרונה נובע מהתפתחות שרק לפני שנה נראתה בלתי סבירה: התאוששות ממושכת של הדולר.

לאחר שהצמיחה העולמית החזקה שיפרה את מצב השווקים ב-2017, ארה"ב השאירה השנה מאחור את המדינות האחרות, וגרמה למשקיעים להעדיף את המניות המקומיות ואת הדולר.

הדולר עלה במשך שלושה ימי מסחר רצופים בבורסה, וביום ה' עלה ב-0.2% נוספים לאחר שנודע כי הנשיא טראמפ רוצה להטיל מכסי מגן על מוצרים סיניים ששוויים הכולל 200 מיליארד דולר.

שלשום (ו'), עם התקרבות הדדליין לחתימת הסכם סחר חדש בין ארה"ב לקנדה, עקבו חלק מהאנליסטים מקרוב אחר התנועות בשוק המטבע, מחשש שהטלת מכסי מגן נוספים, או עיכובים בחתימת ההסכם, עלולים להזניק את הדולר לגבהים חדשים.

זה יגרום כאב ראש למשקיעים מכיוון שזה יוזיל גם את מוצריהן של חברות אמריקאיות גדולות בחו"ל, וגם את מחיריהם של נכסים נקובי דולר כמו סחורות למשקיעים זרים. התנודות במטבעות השווקים המתעוררים דחפו את הדולר כלפי מעלה, וזה יקשה עוד יותר על הכלכלות המתעוררות לפרוע חובות נקובי דולר.

קשרים מסועפים אלה לשוקים העולמיים ולקטגוריות נכסים אחרים מציבים את המטבעות במרכז תנועות השוק המושפעות מסוגיית הסחר. זוהי גם הסיבה שעלייה פתאומית עלולה לבשר לחץ נוסף על נכסים שונים - החל במניות ברחבי העולם וכלה בקומודיטיס.

המשקיעים מפגינים תחושת ביטחון גוברת שממשל טראמפ וסין יתפשרו בסופו של דבר בסוגיית הסחר לפני הפגישות המתוכננות בנובמבר.

המשך התחזקות הדולר עלול להצביע על היחלשות תחושת ביטחון זו, ולפגוע בהתלהבות שמגלים לאחרונה המשקיעים למניות אמריקאיות.