אלי אלעזרא מזרים לאפרידר הלוואה של עד 7 מיליון שקל

חברת הנדל"ן אפרידר, שנמצאת בשליטת אלעזרא החזקות, נדרשת לסיוע מימוני של בעל השליטה כדי להמשיך ולקדם פרויקטים שלה • ההלוואה, שתהיה צמודה למדד, תועמד לפירעון בתוך תקופה של שנה • קבוצת אלעזרא סיכמה את המחצית הראשונה של 2018 עם רווח נקי של 57 מיליון שקל

אלי אלעזרא / צלם: תמר מצפי
אלי אלעזרא / צלם: תמר מצפי

חברת הנדל"ן אפרידר, שנמצאת בשליטת אלעזרא החזקות (שבבעלות איש העסקים אלי אלעזרא), נדרשת לסיוע מימוני של בעל השליטה כדי להמשיך ולקדם פרויקטים שלה.

מתחת לרדאר: מה ניסו להסתיר החברות שחיכו לרגע האחרון עם פרסום הדוחות

אלעזרא החזקות, שהאג"ח שלה נסחרות בבורסת תל אביב, דיווחה כי הבעלים יעמיד לאפרידר הלוואה של עד 7 מיליון שקל ללא ריבית. ההלוואה, שתהיה צמודה למדד, תועמד לפירעון תוך תקופה קצרה של שנה מיום העמדתה. 

אין זו הפעם הראשונה שאלעזרא מעמיד מימון ישירות לחברות שבשליטתו, כשבסביבתו מציינים היום כי "אפרידר, שאלעזרא מחזיק ב-100% ממניותיה, מבצעת פרויקטים, ויש לאלעזרא כסף פרטי שהוא מעדיף להשקיע בחברות שלו, לטובת צמיחתן. לאפרידר עודפים והון עצמי גבוה".

אפרידר פועלת בייזום להקמה ומכירה של דירות מגורים, משרדים ושטחי מסחר בישראל. בתחילת יולי האחרון התחייבה קבוצת אלעזרא כלפי בנק לאומי כי לא תשעבד או תמשכן מניות אפרידר שבבעלותה לצד ג', "ללא קבלת הסכמת הבנק בכתב ומראש", וזאת עד אשר תוחזר "יתרת אשראי שהבנק העמיד לאפרידר, לצורך השלמת הון עצמי שהיא נדרשת להעמיד להקמת פרויקט כלשהו".

באלעזרא החזקות פירטו במסגרת הדוחות כי המקורות הכספיים העומדים לרשות אפרידר להחזרת התחייבויותיה, "הינם בעיקר עודפים תזרימיים מפרויקטים בביצוע ומפרויקטים בביצוע החברות המאוחדות של אפרידר, וכן ממימוש נכסי נדל"ן שבבעלותה, משיכת דיבידנדים מחברות מאוחדות של אפרידר וגיוס אשראים מתאגידים בנקאיים ו/או מוסדות פיננסיים". לצד זאת הדגישו כי "הנהלת החברה המאוחדת והדירקטוריון שלה מעריכים כי היא תעמוד בכל התחייבותיה".

קבוצת אלעזרא, שבנוסף מחזיקה גם בחברת הליסינג אלבר ובחברת הכשרה ביטוח, סיכמה את המחצית הראשונה של 2018 עם רווח נקי של כ-57 מיליון שקל - גידול של כ-190% ביחס למחצית המקבילה אשתקד, לאחר שברבעון השני גדל הרווח פי 3, לכ-26 מיליון שקל. לקבוצה, שבניהול שמעון חזות ובראשות אלעזרא, הון עצמי של יותר מ-370 מיליון שקל.