טל פרייפלד נבחרה לסמנכ"לית טלוויזיה בתאגיד השידור

זאת על אף חוסר הניסיון שלה בתחום • מועצת תאגיד השידור תידרש לאשר את המינוי מחר • פרייפלד גברה על יונה ויזנטל והילי חורב-קסוטו – שניהם בעלי ניסיון רב בתחום הטלוויזיה

אלדד קובלנץ, מנכ"ל תאגיד השידור / צלם: איל יצהר
אלדד קובלנץ, מנכ"ל תאגיד השידור / צלם: איל יצהר

בתאגיד השידור הציבורי לא מתרגשים כנראה מהסיקור התקשורתי על ניהול המכרזים שם, ולמרות הביקורת ממנים לתפקיד סמנכ"ל הטלוויזיה הקבוע דמות חסרת ניסיון בתחום זה: ל"גלובס" נודע כי ועדת האיתור של התאגיד בחרה לתפקיד זה את טל פרייפלד, שמחזיקה בתפקיד באופן זמני בחודשים האחרונים מאז פרישתה של האחרונה שהחזיקה בתפקיד, ליסה שילוח.

פרייפלד עובדת בטלוויזיה מספר שנים, אך ברובן היא שימשה בתפקידים מתחום המחקר והאסטרטגיה. פיירפלד הייתה בעבר מנהלת מחלקת המחקר בקשת, ומשם עברה לשמש כיועצת מחקר ואסטרטגיה בחינוכית כשזו נוהלה על-ידי אלדד קובלנץ - כיום מנכ"ל התאגיד. 

התאגיד אמנם עלה לאוויר לפני כשנה בלבד, אבל סביב תפקיד סמנכ"ל הטלוויזיה היו כבר לא מעט התרחשויות: שתי הסמנכ"ליות הראשונות שהחזיקו בו, דינה לניר וליסה שילוח, החזיקו בתפקיד פרקי זמן קצרים. באפריל, עם פרישתה של שילוח, מונתה פרייפלד כממלאת-מקומה. במקביל התנהל בעצלתיים תהליך בחירה לסמנכ"ל קבוע.

אמנם על פניו נראה היה כי יש לפחות שני מועמדים עתירי ניסיון שהתמודדו על ניהול 220 מיליון השקלים של התאגיד המוקצים לטלוויזיה: יונה ויזנטל, ששימש כמנכ"ל רשות השידור בתקופת פירוק הרשות לקראת סגירתה, וברזומה שלו מצויים תפקידים רלוונטיים כגון סמנכ"ל התוכן של yes; והילי חורב-קסוטו, מנכ"לית ערוץ הילדים של קבוצת RGE.

למרות איכות המועמדים, ועדת האיתור של התאגיד בראשותו של קובלנץ לא מיהרה לקבל החלטה ובחרה לנסות לפנות למועמדים נוספים כדי שיתמודדו על התפקיד. ההסבר שניתן למהלך היה שלאור הזכייה באירוויזיון יש צורך באיש טלוויזיה בעל ניסיון בהפקות.

כאמור, בסופו של דבר ולמרות ההצהרות בצורך בניסיון בהפקות, ועדת האיתור בחרה לתפקיד בפרייפלד. עתה נותר לראות האם מועצת תאגיד השידור הציבורי, שאמורה לפקח על הנהלת התאגיד, תאשר מחר (ב') את המינוי.

מתאגיד השידור נמסר בתגובה: "טל פרייפלד היא מנהלת מקצועית, מוכשרת, בעלת ניסיון מוכח ורב-שנים במגוון תפקידים בתחום התקשורת. היא נבחרה על-ידי ועדת איתור בהליך שעומד בכל כללי המינהל התקין, כמועמדת המתאימה ביותר לתפקיד. אחרי השקה מוצלחת של לוח שידורים חדש בתום המונדיאל, נמשיך לצעוד קדימה להישגים עם עשרות הפקות חדשות בדרך: בתחומי הדוקו, הדרמה והתרבות, עם השקעה בתוכן ישראלי שכמוה לא נראתה בשידור הציבורי".