האוצר לא ימנה ממלא מקום לממונה על רשות שוק ההון

החל מהבוקר תפעל הרשות ללא ממונה, לאחר שלא מונה מחליף לממונה היוצאת, דורית סלינגר • מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, התחייב כי ועדת האיתור בראשותו תמליץ לשר האוצר, משה כחלון, על מועמד לתפקיד לא יאוחר מ-17 בספטמבר

דורית סלינגר / צילום: איל יצהר
דורית סלינגר / צילום: איל יצהר

רשות שוק ההון תפעל החל מהבוקר (א') ללא יו"ר, לאחר שהוחלט לא למנות ממלא-מקום יו"ר ולהמתין למינוי יו"ר קבוע חדש. בשיחה שהתקיימה בשבוע שעבר בין היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, מנכ"ל האוצר שי באב"ד ונציב שירות המדינה אודי פראוור, הבטיח באב"ד כי ועדת האיתור בראשותו תסיים את הדיונים ותמליץ לשר האוצר משה כחלון על מועמד או מועמדים לתפקיד לא יאוחר מ-17 בספטמבר, כך שהממשלה תוכל לאשר את המינוי בישיבתה הראשונה אחרי סוכות.

עד אז תפעל רשות שוק ההון ללא יו"ר או ממלא-מקום כאשר על-פי החוק לא ניתן להאציל או להעביר את סמכויות היו"ר לאף נושא משרה אחר. האפשרות למנות ממלא-מקום עלתה בדיונים לאור העיכוב במינוי מחליף ליו"ר הפורשת דורית סלינגר והצורך החיוני באיוש התפקיד. ואולם היועץ המשפטי לממשלה פסל את השמות שהועלו בנימוק שמדובר בתפקיד שלא ניתן למלא אותו במקביל למילוי תפקיד נוסף.

המשמעות של התחייבותו של באב"ד היא שהוועדה, שעדיין לא קיבלה את רשימת המועמדים הסופיים לתפקיד, תקיים דיונים אינטנסיביים ותתבקש להגיע להכרעה בתוך ימים ספורים. בשיחה סוכם כי האפשרות למינוי ממלא-מקום תעלה מחדש רק אם יתברר בתום חמישה שבועות מהיום שתהליך המינוי נתקע. במקרה כזה ימנה שר האוצר ממלא-מקום.

לתפקיד יו"ר רשות שוק ההון ניגשו 26 מועמדים. נציבות שירות המדינה טרם סיימה לבדוק מי מהמועמדים עומד בתנאי הסף לתפקיד. בוועדת האיתור בראשות באב"ד חברים גם יו"ר רשות ני"ע לשעבר ד"ר שמואל האוזר, פרופ' גבריאלה שלו, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד מאיר לוין ומנהל מינהל הסגל הבכיר במנציבות שירות המדינה אילן רם.