נתניהו: "פועלים להוצאת מסתננים בדרכים גלויות ועלומות"

נתניהו גינה את התנהגות המפגינים תושבי דרום תל אביב • "אני מגנה את המעשה הפסול של שריפת תמונתו של השר דרעי", אמר

בנימין נתניהו / צילום: רונן זבולון, רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רונן זבולון, רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו מגנה הבוקר את התנהגות מפגיני שכונות דרום תל אביב אשר במהלך הפגנה אתמול שרפו את תמונת פניו של השר אריה דרעי.

"אני מכבד את מצוקתם האמיתית תושבי דרום תל אביב. הממשלה בראשותי, יחד עם שר הפנים אריה דרעי, עושה מאמצים בלתי פוסקים להוצאת המסתננים מישראל, בדרכים גלויות ועלומות כאחת. אני מגנה את המעשה הפסול של שריפת תמונתו של השר דרעי. למעשים כאלה אין מקום בתוכנו", הוא אמר.

ח"כ ינון אזולאי מש"ס שלח הבוקר מכתב ליועמ"ש ולשר ארדן בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד מארגני ההפגנה. לדבריו "בכך הם קראו לביצוע מעשי אלימות ורצח כנגד שר בממשלת ישראל. חופש הביטוי אינו יכול לסבול קריאות לרצח".

גם סגן השר ליצמן אמר הבוקר שמדובר בחציית קו אדום של ויכוח לגיטימי. סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן: "זוהי הסתה פרועה ומסוכנת שאסור להשלים עימה כלפי שר מכהן, נציג ציבור וכל אדם אחר." אמר ליצמן.

בחודש אפריל האחרון קיים נתניהו משא ומתן עם האו"ם לשם מציאת פתרון לסוגיית מהגרי העבודה בישראל. על אף הפתרון של העברת כמחציתם מחוץ לישראל תוך תיקצוב משמעותי מטעם האום, נכנע נתניהו לזעם ביקורת מימין כיוון שלא דובר בסילוק מלא וההיבט הנוסף של ההסדר היה מתן רישיונות עבודה קצובים ב5 שנים לכ 20 אלף מהגרי עבודה שמוצאם ממדינות אפריקה.

ההתנגדות הזו הייתה תמונה במיוחד שכן ישראל, תחת החלטות ממשלה מעניקה רישיונות עבודה למהגרי עבודה מסין, פיליפינים, הודו, מדינות מזרח אירופה ועוד.

אולם הלחץ הפוליטי על ראש הממשלה עשה את שלו ותוך כ-24 שעות נתניהו התחרט. מאז חודש אפריל לא חל שינוי בפעילות הממשלתית באיזור דרום תל אביב וזה הרקע להפגנת התושבים אתמול בערב, במהלכה נשרפה תמונת פניו של השר דרעי.