עופרה עולה, והמניה? אפליקציית גריינדר בדרך להנפקה

חברת האם של גריינדר, Kunlun Group הסינית, מסרה כי ההנפקה תחזק את התחרותיות של האפליקציה • אפליקציית ההיכרויות לגייז זמינה להורדה ב-192 מדינות, אך בסיס המשתמשים שלה מגיע בעיקר ממדינות מפותחות באירופה וצפון אמריקה

גריינדר / צילום: שאטרסטוק
גריינדר / צילום: שאטרסטוק

אפליקציית הדייטינג לגייז גריינדר בדרך להנפקה. חברת Kunlun Group הסינית, חברת האם של גריינדר, אמרה כי ההנפקה תחזק את התחרותיות של האפליקציה ותסייע לה להמשיך ולהתפתח. לא ידוע כרגע מתי תתבצע ההנפקה, והדבר תלוי בין היתר באישור הרגולטורים. קונלון קנתה ב-2016 61.5% מהחברה תמורת 93 מיליון דולר ובינואר השנה קנתה את יתר המניות ולקחה שליטה מלאה על החברה.

גריינדר, שבסיסה בלוס אנג'לס, פופולרית מאוד בקרב הקהילה הלהט"בית, ולפי אתר החברה יש לה מעל 3 מיליון משתמשים יומיים. ב-2017 היו לה מעל 27 מיליון משתמשים בעולם, ששלחו בממוצע 228 מיליון הודעות ביום ו-20 מיליון תמונות. היא מציעה גרסה בחינם וגרסת פרימיום עם פיצ'רים נוספים בתשלום. היא זמינה להורדה ב-192 מדינות, אך בסיס המשתמשים שלה מגיע בעיקר ממדינות מפותחות באירופה וצפון אמריקה. למרות שהחברה בבעלות סינית, האפליקציה הפופולרית ביותר בסין להיכרויות עבור גייז היא Blued שבסיסה בבייג'ין, אליה רשומים לטענתה 40 מיליון משתמשים בעולם.

באפריל השנה פורסם כי גריינדר העבירה מידע על משתמשיה בנוגע לסטטוס נשאות HIV, מיקום ג'י.פי.אס, נטייה מינית וסטטוס זוגי לחברות צד שלישי. החשיפה עוררה זעם ברשתות החברתיות וכונתה הפרת אמון בין גריינדר למשתמשיה. גריינדר הודיעה בעקבות הדיווח שתפסיק לשתף את הפרטים הרגישים עם חברות צד שלישי.