שיפור ברווח הגולמי סייע לרמי לוי לשמור על יציבות ברבעון

היציבות בתוצאותיה של רשת המזון נשמרה למרות העלייה בהוצאות ברבעון השני • המשך ההתרחבות של הרשת תרם לשיפור מתון של 2% בהכנסותיה • החברה תחלק לבעלי המניות דיבידנד של 22 מיליון שקל • ברבעון הרביעי מתוכננת פתיחת סניפים בעטרות, באשקלון וברמלה

רמי לוי / צילום: איל יצהר
רמי לוי / צילום: איל יצהר

המשך התרחבות רשת קמעונות המזון רמי לוי סייע לה לסכם הבוקר (ה') את הרבעון השני של 2018 עם שיפור מתון של 2% בהכנסותיה, שהגיעו ל-1.3 מיליארד שקל. לצד זאת, שיפור הרווח הגולמי עזר לה להתמודד עם עלייה בהוצאות, כך שבשורה התחתונה הרווח הנקי הרבעוני שלה שמר על יציבות ברמה של כ-34 מיליון שקל.

בסיכום רבעוני, רמי לוי מדווחת על שחיקה קלה במכירות בחנויות זהות (0.15%), המיוחסת לעיתוי חג פסח, וכן על ירידה במכירות למ"ר. שתי מגמות שאוזנו, כאמור, עם עלייה בסך הכנסותיה, וזאת בעיקר בתמיכת פתיחת שני סניפים חדשים באריאל ובחולון במהלך 2017. באשר למכירות הרבעוניות למ"ר מציינים ברמי לוי כי מלבד עיתוי פסח, אלה הושפעו לרעה מפתיחת הסניפים החדשים שהובילה ל"קניבליזציה קלה", בשל פתיחתם סמוך לסניפים קיימים.

בשורה הגולמית נהנתה הרשת משיפור תנאי הסחר והפעילות במותג הפרטי (לגביו היא לא מפרטת מעבר לכך), שהובילו לעלייה רבעונית של 4% ברווח הגולמי ל-288 מיליון שקל. לצד זאת, הוצאותיה העיקריות של רמי לוי על מכירה, שיווק, הנהלה וכלליות עלו, בין היתר בשל עלייה בהוצאות שכר, חשמל, ארנונה והוצאות תפעול אחרות. כתוצאה הרווח התפעולי הרבעוני השתפר קלות, ושיעורו מההכנסות נשחק קלות ובא לידי ביטוי ברווח הנקי שנותר ללא שינוי.

תוצאות רמי לוי
 תוצאות רמי לוי

בסיכום מחצית השנה הראשונה של 2018, המנטרל את השפעות חג פסח, הכנסותיה של רמי לוי עלו בכ-4% ל-2.6 מיליארד שקל. גם פה מייחסת החברה את עיקר השיפור לפתיחת שני הסניפים החדשים המוזכרים, כשבתקופה זו העלייה ברווח הגולמי, שהגיע ל-573 מיליון שקל, הייתה דומה (כ-4%).

גם בסיכום המחצית עלו הוצאות המכירה והשיווק של הרשת, אולם חלקם מסך ההכנסות (שהיו במגמת שיפור) ירד. מגמה זו, יחד עם שיפור הרווח הגולמי, סייעה לרמי לוי להציג קפיצה של 16% ברווח התפעולי שלה שהגיע ל-89 מיליון שקל. הרווח הנקי למחצית השנה זינק בשיעור אף גבוה קצת יותר (כ-17%) והגיע ל-69 מיליון שקל.

את העלייה ברווח הגולמי במחצית הראשונה מייחסת החברה לשיפור בתנאי הסחר וכן לפעילות המרכז הלוגיסטי שנחנך לפני כחודשיים במודיעין. מהמרכז היא מבצעת כיום את פעילות הירקות והפירות שלה, ובהמשך צפויה להעביר אליו גם את יתר הפעילות.

מניית רמי לוי  הגיבה לתוצאות בירידות קלות, והיא שומרת על יציבות מתחילת השנה ומשקפת לרשת שווי של כ-2.5 מיליארד שקל, אחרי שבשנה האחרונה עלתה בכ-5%. במקביל לדוחות הודיעה רמי לוי על חלוקת דיבידנד של 22 מיליון שקל לבעלי המניות.

נכנסת לערים וממשיכה להתרחב

במבט קדימה, רמי לוי מתכננת להמשיך להתרחב וברשת מזהים "פוטנציאל להקמת כ-20 סניפי דיסקאונט נוספים באזורים חדשים שבהם הרשת אינה פועלת". זאת, לאחר שבחודש יוני פתחה רמי לוי סניף בקניון עזריאלי שבחיפה, וברבעון הרביעי של 2018 היא מתכננת לפתוח שלושה סניפים נוספים, בעטרות, באשקלון וברמלה.

לצד זאת, הרשת רשמה בחודש שעבר התקדמות עם תוכניות ההתרחבות שלה במרכזי הערים - כשהחליטה על מימוש אופציה להשתלט על רשת בתי הקפה והסופרים המוזלים קופיקס באמצעות הקצאת מניות רמי לוי לבעלים. היום עדכנה החברה על פרטי הקצאת המניות. עוד קודם לכן רכשה את השליטה (50.01%) ברשת הפארם גוד פארם, שמונה 10 סניפים עירוניים.

עוד במבט קדימה, רמי לוי מתייחסת לפעילות הרכישות באינטרנט ומציינת כי היא מתכננת הקמת 12 אתרים לוגיסטיים למתן שירות ומענה לצרכנים בתחום בפריסה ארצית. הרשת עדכנה היום כי חתמה על הסכם עם ספק להקמת האתרים. בשלב ראשון יוקמו שני אתרים שיתחילו לפעול עד סוף 2019, ובשלב שני יוקמו 10 אתרים נוספים, שיתחילו לפעול עד סוף חודש יולי 2021.

כיום מפעילה רמי לוי 46 סניפי סופרמרקטים ברחבי הארץ ו-3 סניפים נוספים בזכיינות בקריית חיים, בזיכרון יעקב ובאילת. במסגרת החדירה לערים, לאחרונה רכשה החברה גם את השליטה (50.01%) ברשת הפארם גוד פארם שמונה 10 סניפים עירוניים.