השבחת הנכסים חיזקה את תוצאות אשטרום ברבעון השני

קבוצת הבנייה והתשתיות, הנמצאת בשליטת המשפחות נוסבאום, משורר, גירון, רובין וליפשיץ וקרן אלייד, הכפילה את הרווח הנקי הרבעוני שלה בהשוואה לרבעון השני אשתקד, לכ-89 מיליון שקל • מניית אשטרום השלימה עלייה של קרוב ל-30% בשנה האחרונה

מניית קבוצת הבנייה והתשתיות אשטרום  קופצת היום (ה') בכ-5% בבורסה, לאחר שהחברה דיווחה על תוצאות טובות לרבעון השני והחצי הראשון של 2018.

אשטרום, הנמצאת בשליטת המשפחות נוסבאום, משורר, גירון, רובין וליפשיץ וקרן אלייד, הכפילה את הרווח הנקי שלה ברבעון השני של 2018, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לרמה של כ-89 מיליון שקל. זאת, בין השאר, לאחר שהקבוצה רשמה ברבעון רווח של כ-33 מיליון שקל ממכירת אשלון מלונאות, שהייתה בבעלות מלאה של החברה-הבת אשטרום נכסים (מחזיקה ב-50% מהזכויות במלונות ריביירה אילת והולידיי אין ים המלח), בעוד שברבעון המקביל לא נרשמו רווחי הון ממכירת החזקות.

קבוצת אשטרום: תוצאות חצי ראשון
 קבוצת אשטרום: תוצאות חצי ראשון

עוד נהנתה אשטרום ברבעון השני משיערוכי נדל"ן בסך של כ-61 מיליון שקל, לעומת עליית ערך נדל"ן של 30.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. עליית הערך נבעה בעיקר מהשבחת נכסים שבבעלות אשטרום נכסים וכן מעדכון שווי פרויקט להשכרה בחיפה בעקבות הפעלתו הראשונית.

בשורה העליונה, הציגה החברה צמיחה של 14% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל, לרמה של כ-948 מיליון שקל, לצד שיפור של 47% ברווח הגולמי שהגיע לכ-179 מיליון שקל (19% מההכנסות).

ההכנסות במגזר קבלנות בנייה ותשתית בישראל רשמו ברבעון האחרון ירידה של 1.2%, לעומת הרבעון המקביל והסתכמו בכ-558 מיליון שקל, ומנגד ההכנסות במגזר תעשיות עלו ברבעון בכ-12% לרמה של כ-151.5 מיליון שקל, ובמגזר הזכיינות קפצו ההכנסות ברבעון לכ-29 מיליון שקל, לעומת כ-2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

בפעילות היזמות למגורים בישראל (באמצעות אשדר שאת מניותיה מחקה אשטרום מהמסחר בבורסה בחודש מארס השנה) נרשמה ברבעון השני עלייה של 54% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל, לכ-179 מיליון שקל, וגם בפעילות קבלנות בנייה ותשתיות בחו"ל נרשמה ברבעון קפיצה של 156% בהכנסות לכ-82 מיליון שקל.

במגזר נדל"ן מניב להשקעה (באמצעות אשטרום נכסים) גדלו ההכנסות ברבעון בכ-2.3% לכ-89.5 מיליון שקל.

את המחצית הראשונה של השנה סיימה אשטרום, שאותה מוביל המנכ"ל גיל גירון, עם צמיחה של 6% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה ב-2017, שהגיעו לכ-1.8 מיליארד שקל. ההכנסות

ברווח הגולמי נרשמה עלייה של 31% לרמה של כ-329 מיליון שקל (18% מההכנסות), ובשורה התחתונה הציגה החברה קפיצה של 67% ברווח הנקי לכ-107 מיליון שקל.

מניית קבוצת אשטרום הגיבה לתוצאות, כאמור, בעלייה חדה והשלימה התקדמות של קרוב ל-30% בשנה האחרונה. שוויה של החברה בבורסה הגיע לכ-1.2 מיליארד שקל, בעוד הונה העצמי עמד בסוף חודש יוני על כ-1.7 מיליארד שקל.

צבר העבודות של הקבוצה עומד כיום ברמה של כ-8.4 מיליארד שקל , לעומת צבר בסך של כ-7.2 מיליארד שקל בסוף שנת 2017.

רמי נוסבאום, יו"ר אשטרום, ציין עם פרסום הדוחות כי "תוצאות המחצית הראשונה של 2018 הושפעו לחיוב, בין היתר, מהמשך התרומה החיובית של מגזר הקבלנות בישראל, מהמשך הרחבת הפעילות בחו"ל וכן מהשבחת נכסים של אשטרום נכסים ומגידול בפעילות אשדר. לצד זאת, המשכנו לפעול למימוש נכסים שאינם בליבת העסקים של הקבוצה או שמיצו את הפוטנציאל העסקי שלהם. אנו ממשיכים לפעול להבטחת צמיחתה של קבוצת אשטרום ולשיפור רווחיותה, באמצעות קידום ופיתוח של פרויקטים נוספים בכל מגזרי הפעילות שלנו, בישראל ובחו"ל".